manege paard kopen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 23:11

Haai!
ik heb een manegepaard gehuurd! Mijn paard liep niet bij ons in de manege, maar op een manege in Harderwijk die failliet is gegaan. In dat faillisement hebben we 2 paarden en een pony overgekocht van die manege, en één daarvan is dus Ragne, mijn huurpaardje.
Ze heeft daar drie jaar in de lessen gelopen en ja, je merkt dat ze een manegepaard is geweest. Ze loopt erg graag achter andere paarden aan en is wat jullie zouden noemen een beetje 'doods'. Dat zijn de nadelen. Voordelen: Ze is super braaf, schakelt makkelijk om van de ene naar de andere ruiter (ik huur haar met een ander meisje), is lief tegenover andere paarden en zelf dat achter andere paarden aanlopen noem ik nog een voordeel, in sommige situaties (bos!), ze is niet verpest in d'r mond.
Het enige probleem is dat ze zich soms afsluit voor de hulpen en zich 'hard' maakt, maar met de regelmaat van training en goede begeleiding hebben we heel snel al die kleine manegeprobleempjes eruit gereden. Alleen ze kan nog steeds niet goed tegen de zweep, dus daar rijd ik bijna nooit mee (tenzij ze echt niet vooruit te branden is).
Voor sommige klinkt dit misschien nog steeds vrij negatief, maar ik had een flegmatiek paard nodig om vertrouwen te krijgen en dat heeft ze me gegeven. Volgens mijn instructrice gaan we met gemak naar de klasse M, is toch heel wat he, voor een ex-manegepaard!? Ik denk trouwens wel, dat ze met inrijden de basis goed heeft geleerd. Ze pikt nieuwe dingen erg snel op en staat er ook voor open. Best een fijn paard om mee te rijden (als je van een beetje drijven houd Knipoog )

www.dressagedirect.com
Ragne eindstand Z1+3 :D --> nu met pensioen *\o/* nieuwe heldin = Wallenka! Nu M1+5


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fudge, wendyh en 78 bezoekers