Fyto Horse????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Fyto Horse????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-04 21:13

Wie kent het brokkenmerk Fytohorse??

Iemand hier ervaring mee??

Cloud

Berichten: 181
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 21:40

ik geef mijn tinker fytohorse.
ik heb hem nog nooit horen klagen, het biks ziet er goed uit.
en het is het goedkooptse wat ik op het dorp kon krijgen.

groetjes Cloud

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-04 21:49

Het goedkoopste???

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 21:53

Rena krijgt Fyto Gold.

Schijnt heel prima , schoon voer te zijn.

Ze doet het er lekker op (heethoofdig pony-type) , zit lekker in haar vel ermee wel. Ze eet het gewoon op , alleen valt ze er niet op aan verder.

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-04 21:56

Hoezo valt ze er niet op aan??

Maar jou pony is dus een enorm heethoofd, en dan is dit voer dus volgens jou wel geschikt?? Fijn om te horen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 21:56

Cloud schreef:
en het is het goedkooptse wat ik op het dorp kon krijgen.


Ik vind het juist veel te duur Verward
Heb ooit eens een zak gewonnen, Ilindra at het met smaak maar Handell haalde zijn neus er voor op.
Zelf voer ik kruidenmuslie van het eigen merk van onze fouragehandel.

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 22:02

De mijne is van het typje schrikken van haar eigen scheet Haha!

Ik zocht dus naar een voer dat geschikt was voor een echt recreatie-paardje , dus dat ze niet meteen boven m'n kop uit zou springen als ik haar een dag (meer dagen) niet of nauwelijks zou rijden.

Moest wel genoeg inzitten om ook regelmatig een lekkere lange en sportieve rit te maken.

Voorheen kon ik haar nog geen dag laten staan (lees : gewoon de halve / hele dag op de wei...waar ze alle beweging kan nemen die ze wil...) want dan was elk graspolletje al feest , pfffft

Nu kan ik haar zelf een week laten staan en dan rij ik er nog redelijk makkelijk mee weg. Inmiddels heb ik haar ook langer natuurlijk , ze is gewoon veel meer tot rust gekomen. Maar ik denk dat het voer toch ook wel een beetje bijdraagt , want als ik haar eens voor het lekker iets anders geef ter afwisseling dan kan ze weer ineens behoorlijk paniekzaaierig uit de hoek komen , hihihi.

Dit voer bevat meer lange-termijn-duur-energie dan korte kracht-explosie-energie zeg maar , energie komt langzaam vrij waardoor ze wel ene goeie rit aankan , maar niet zo overloopt van energie dat alles eng is enzo.

Ze mag er van mij alleen wel wat enthousiaster op reageren...

Ze reageert erop alsof het , vergeleken met een mens , een boterham met kaas is zeg maar . Best lekker te eten , daar begin je graag aan.

Maar je valt er niet op aan omdat het zo'n heerlijke traktatie is....

Die vergelijking een beetje.

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 22:04

ken t ool
geode ervaringen t mee.. paarden zien dr goed uit en hebben gemneog nergie enso..

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 23:21

`Is dat fyto horse niet dat voer " Aangepast aan magentische stralen van j epaard" oid, euh, het was iets magnetisch..?? Of is dit weer ander voer..
Ikzelf geloof hiernl geen drol van.
Ik voer zelf nu hartog Lucerne, plusenergy mix erbij van Hartog. (is hetzelfde voer als lannoo sport) en ze hebben er nog nooit zo super bijgestaan als nu.

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 23:43

Ik heb ook een tijdje golg gevoerd.. Ik was er niet zo enthousiast over eigenlijk... Ik vind het best wel duur en merkte niet echt dat hij wat langer energie had (daar kocht ik het voor nl)
Daarbij vond hij het volgens mij ook niet echt super lekker... Ik vond het ook niet lekker ruiken, doet er natuurlijk niet echt toe maar dat vond ik wel opvallend.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 08:20

Ik heb ook de gold muesli gevoerd maar ben er vanaf gestapt omdat het veel te duur is, het doet wel zn werk (Voerde het om Tjo wat dikker te maken/reserves op te bouwen) maar tot op zekere hoogte dus daar schoot ik nog niks mee op.
Ze krijgt nu weer gewoon hippostar muesli en hippostar basis sportbrok en het gaat super.... en stukken goedkoper!

wenda

Berichten: 384
Geregistreerd: 21-07-01
Woonplaats: Asten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 23:07

Een van onze paarden krijgt nu ook fyto gold. Zij heeft altijd erg dunne mest en als het goed is moet het met dit voer minder worden en we krijgen ene dezer ook nog een supplement van fyto voor de darmen. Zij zeggen dat het moet helpen dus ik ben benieuwd.
En wij gaan waarschijnlijk ook onze andere paarden er op over zetten
Het is wel duur voer maar natuurlijke
ik laat wle wat weten als het geholpen heeft