mijn pony bijt!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Heid
Berichten: 36
Geregistreerd: 03-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 10:04

Extreme duivel Boos! Trappen in de buik?! Boos! Extreme duivel
Weet je hoe dat voelt? Probeer het eens bij elkaar!
Wat een aantal anderen zeiden is duizend keer beter: terugbijten. Je zou jezelf paardengedrag aan kunnen leren. Kijk wat hij doet en doe dat terug. Verwacht niet van een paard dat hij reageert als mens! Een mens kan wel paardengedrag aanleren maar niet andersom.
Mijn pony was een pittbull maar door negeren, een goed gesprek en zo nu en dan eens een bijt terug is het overgegaan. Je hebt veel meer aan het tonen van respect en leiderschap dan aan machtmisbruik. Als jij je opstelt als leider, zal hij je volgen als een jong puppy...

Sterkte ermee!


Heid
Berichten: 36
Geregistreerd: 03-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 11:34

Dat is precies wat ik bedoel Sando! Alleen als hij trapt, kijk uit waar je terugtrapt. De buik is veel te gevoelig voor dit soort acties. Zijn kont (vereist wat lenigheid oke...) is een veel betere plek...
Effect optimaal, lijden nihil, leiderschap ten top.

Doeg!

Heid
Berichten: 36
Geregistreerd: 03-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 11:44

Napoleon, Je hebt goed gesproken! Volgens mij denkt Desiree bijvoorbaat al dat ik het over negeren heb. Nee Desiree, dat helpt niet in alle gevallen! En ja, ook Bas krijgt wel eens een tik dus geen geitewollensokken gedoe! Wel ben ik al het gezeik over dat slaan meer dan zat (LET WEL: slaan is wat anders dan een tik!). Tegenwoordig wordt daar alles mee opgelost lijkt het wel en dat vind ik geen goede ontwikkeling. Als meisjes van 12 dat soort dingen zeggen dan irriteer ik me helemaal mateloos. Wat moeten dat vor ruiters worden? Je moet gewoon weten wanneer je wat moet doen. En je moet ook weten waarom een paard iets doet. Misschien is het wel knuffelen...? Doet Bas nl. ook maar alleen als ik een bepaalde jas aan heb (en hij weet precies welke!). Vroeger was hij een pittbull: beet hij alles en iedereen wat maar los of vast zat. IEdereen sloeg hem ervoor wat hem alleen maar valser maakte. Ik heb me daarintegen afgevraagd waarom hij dat deed en dat bleek uit zelfverdediging te zijn en gebrek aan vertrouwen in de mens omdat iedereen hem maar sloeg (ook als hij niets deed). En juist daarom irriteer ik me eraan! Als Bas iets heeft gedaan wat niet door de beugel kan, krijgt hij net als ieder ander een tik maar dat is wat anders als slaan en schoppen. Vandaar dat ik bij jou misschien overkom als een geitewollensok. Maar liever dat nog dan een bord voor mijn kop (zoals in dat liedje)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Akshay, boemel, joyce83, RoRo44, Wopkebrok en 35 bezoekers