paardenhaar extensions

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-01 22:28

of hoe je het ook schrijven mag Verward

Ik had hier ff een vraagje over:
De nieuwe Friese stermerrie heeft maar een heel dun/kort staartje. En aangezien Friezen mooi zijn met veel behang, en het een stermerrie is, is het zo vreselijk jammer dat ze bijna geen staart heeft. Nu zijn er van die mensen die er stukjes haar in kunnen zetten.
Heeft iemand hier ervaring mee, hoeveel kost het, wat is het onderhoud en hoelang blijft het zitten?

Greetz, Danielle Party!!

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 22:32

Heb geen ervaring mee, wel weet ik dat t ontzettend duur is, wel lang blijft zitten en er heel echt uit ziet. Onderhoud verschilt geloof ik niet zoveel, alleen wat rustig borstelen. Weet t eigenlijk ook niet zo goed, heb ooit een vriendin gehad wiens springpaard geen staart meer had Lachen , en dat had laten doen..

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 01:43

Er moet ergens een internet site zijn over die tail extensions.........heb ik wel eens gezien.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 01:47

Ik heb daar wel eens een folder van gehad,
volgens mij was het fl. 475,00 voor een staart.
Het schijnt aardig lang mee te gaan, maar om het nou toe te passen omdat ze ster is Verward
Lijkt me dat je er dan juist voorlopig geen keuringen meer mee gaat lopen dus heeft ze die extensions toch juist NIET nodig?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 11:17

Kijk eens op deze site:

http://www.paardenstaart.nl

Maar ik zou een extension alleen doen voor een speciale gelegenheid, keuring, of wedstrijd of zo. Het is niet de permanente oplossing. En ik geloof ook nog een heel prijzig grapje.

In de westernsport wordt de staart vaker in een vlecht gehouden, om hem netjes te houden. Veel inspuiten met antiklit, en dan een vlecht erin, die je dan wel regelmatig over moet gaan doen want anders breken de haren af. Voor de rest de staart niet uitkammen of uitborstelen maar met de hand uitpluizen. En het duurt ongeveer 2 jaar voordat een staart helemaal is bijgegroeid, dus je moet er al die tijd voorzichtig mee omgaan.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Cassidy op 2001-12-07 11:13 ]</font>

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 20:00

Dit is volgens mij meer bedoeld om paarden die er onder lijden dat ze (vrijwel) geen staart hebben, doordat ze last van vliegen hebben, minder gebruik van lichaamstaal kunnen maken enz enz. Lijkt me niet echt vooor cosmetische doelen, het is erg duur en ik weet ook niet zeker of ze het dan doen. En als ze ster is geworden zal het niet echt storend zijn.. Verward

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 20:06

hairextensions? hehe doet me eraan denken dat ons ooit gevraagd is tijdens een show of angel hairextensions had Haha!
maar ff ontopic
ik zou t ook alleen voor gelegenheden doen. maar wat is de reden dat ze zo'n korte staart heeft? schuurt ze? want als je er gewoon ahartjes bij aanplakt is ze die binnen de kortste keren kwijt

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 21:11

Op mijn vorige manege hadden ze een hele mooie schimmel merrie, die vaak meeliep met de sinteklaas optochten, die had echt een hele dunne staart..
Bij het slachthuis kun je plukken staart halen, de manege eigenaar zocht dan de goede kleur uit en dan met elastiekjes er zelf netjes tussen binden,Dit was wel altijd best wel een gepriegel. Natuurlijk was dat maar voor even..
Persoonlijk vond ik dat nooit zo heel geweldig Scheve mond\ maar het zag er natuurlijk wel mooi uit.. en voor zo'n sinterklaasoptocht is dat ook belangrijk..