Verzorgpaard tijdelijk meenemen naar andere stal?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-01 16:09

De eigenaar van mijn verzorgpaard bood me aan om Natalie (zo heet ze Haha! ) mee te nemen naar degene van wie ik een stal ga huren zolang ik geen Haflinger gevonden heb. Ik ben hardstikke gek op Naat en vind het heel leuk van hem dat hij dat aanbied, maar ik twijfel toch. Ten eerste ben ik bang dat ze dan nooit meer weggaat, hij heeft er nu 4 en dat is teveel voor hem. Al ben ik nog zo gek op Naat, ik wil haar niet kopen, omdat ze 18 is en al flink versleten. Ik koop toch ook een paard om op te rijden.
Ten tweede is Naat niet al te makkelijk met andere paarden. Ze zal niet (meteen) slaan, maar ze is er best wel bang voor en los met een vreemd paard is eigenlijk ook niet te doen. Ik heb haar altijd alleen en een enkele keer met anderen in de bak gereden. Met anderen gaat wel goed, maar ik merk dat ze niet te dicht bij wil komen en al helemaal niet ingesloten wil worden.
Ten derde ben ik aansprakelijk als er wat gebeurd, maar dat is een kwestie van alles goed vast leggen. Ten vierde zul je altijd zien dat ik als ik haal meeneem, de week erna mijn droompaardje vind.

Al met al twijfel ik dus behoorlijk. Wat vinden jullie hiervan?
Dit is ze overigens:
Afbeelding

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Miran op 2001-12-06 15:14 ]</font>

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 16:32

Jeetje dat is best moeilijk. Ik zou haar niet meenemen en toch daar laten staan. Je kan haar daar toch ook verzorgen? Anders ben ik inderdaad bang dat ze niet meer terug gaat. Geniet van haar waar ze nu staat en zoek lekker rustig naar een nieuw paardje. Succes.

Groetjes Merilyn

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 16:36

Citaat:
Op 2001-12-06 15:09, schreef Miran:
Ten derde ben ik aansprakelijk als er wat gebeurd, maar dat is een kwestie van alles goed vast leggen. Ten vierde zul je altijd zien dat ik als ik haal meeneem, de week erna mijn droompaardje vind.


Nope dat ben je niet want jij bent niet de eigenaar.
De eigenaar (dus degene op het papier/paspoort) blijft altijd verantwoordelijk voor zijn dier.
Tenzij je een contract opsteld dat jij ervoor verantwoordelijk bent.

Maar ik zou geen risico nemen en lekker laten staan daar en rustig opzoek gaan naar een paardje voor jezelf. succes met zoeken.

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 17:34

jep inderdaad lekker laten staan... Voor jou het makkelijkst, maar voor nathalie ook.... Je schrijft dat ze het niet zo heb op andere paarden... Dan zou ik het haar niet aandoen om haar (misschien een paar weken) daar neer te zetten.. Lijkt me ook niet echt lekker voor zo'n paard om van de ene naar de andere plek te worden gesleept...