Nu de zomer/lente weer in komst is: Vliegensprays

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 09:24

Wij hebben sinds vorig jaar deze:

Atex Daas Spray
Afbeelding

Er zit hertshoornolie in. Dat stinkt een uur in de wind, maar werkt wel! Wij gebruiken het vooral op de wei, daar zweet het paard niet of nauwelijks. Ga ik een flinke rit maken (of een endurancewedstrijd rijden), dan smeer ik het paard in met Vliegvrij Gel van Sectolin (uit een potje).

We hebben trouwens alles al geprobeerd, tot verschillende varianten van zelfgebrouwde citronellamengsels aan toe, maar niets hielp echt. Over bovenstaande producten zijn we aardig tevreden.

De producten van Atex vind je op www.vliegenplaag.nl onder 'Paard'.
De producten van Sectolin vind je op www.sectolin.nl

Een flacon Daas Spray kost ongeveer 18 euro, een potje Vliegvrij ongeveer 15 euro.
Laatst bijgewerkt door Karin op 08-03-04 09:25, in het totaal 1 keer bewerkt

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 09:35

Je zult met dit spul ook heus nog wel eens een daas op je paard tegenkomen hoor, ik heb nog geen spul gevonden dat echt 100% werkt en dat bestaat volgens mij ook niet. Maar elke daas die je op afstand houdt is natuurlijk mooi meegenomen. Dit spul werkt iig een stuk beter dan al het andere spul dat ik ooit heb geprobeerd. Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 10:03

Die spray van Atex is idd net chocolademelk. Als je er witte benen mee bespuit, dan iss het net of je paard allemaal blubberspatten op z'n sokken had. En een witte schimmel wordt vliegenschimmel. Haha!

Kijk wel uit bij het hoofd, het mag absoluut niet in de ogen komen. Je zou daarvoor een spons kunnen gebruiken, maar blijf bij de slijmvliezen weg! Om vliegend gespuis uit de ogen te houden, kun je zo'n vliegennetje met sliertjes aan de frontriem of aan het halster vastmaken. Uit de oren houd je ze met zo'n 'mutsje' dat springruiters ook wel gebruiken.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 19:37

Vliegensprays e.d. kunnen nogal persoonlijk zijn. Wat bij de een werkt, hoeft bij de ander nog niet te werken. Veerust bijvoorbeeld werkte bij onze vorige pony prima (toen hij eenmaal aan het geluid gewend was), maar bij Ameretto totaal niet. We hebben ook allerlei zelfgemaakte brouwseltjes geprobeerd, zonder resultaat. Het was net of er daardoor nog meer vliegen en dazen op hem af kwamen!

Ik ben erg tevreden over Atex en Vliegvrij. Maar ik kan me ook voorstellen dat anderen goede ervaringen hebben met andere merken en brouwsels.

En ik spuit of smeer dat spul ook wel eens op mijn eigen armen/handen. Of op m'n enkels als ik met blote voeten in m'n schoenen op stal rondloop. Voor ik het weet loop ik daar met bulten waar je niet goed van wordt (letterlijk), ik ben zelf namelijk ook behoorlijk allergisch voor insectenbeten. Heb daar ook pilletjes voor, als het te erg wordt (anti-histamine). Ik ben gek op de zomer, maar die steekbeesten mogen van mij wegblijven. Boos!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 12:56

Bij flink zwetende paarden heb ik goede ervaringen met de spulletjes die ik op de vorige pagina noemde: Atex Daas Spray en Sectolin Vliegvrij Gel. Over VeeRust ben ik zelf ook niet tevreden.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers