rodeoruiter gevraagd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

rodeoruiter gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-04 20:44

Kent iemand nog iemand (lekker vaag Haha! ) die levensmoe is?

Nou ja, dat is wel overdreven, maar ik heb een 4 jr ruin die zadelmak gemaakt moet worden. Hij kent het zadel goed, je kunt er opstappen, zitten, alleen denk ik dat hij als je hem naar voren jaagt, hij een rodeo-bokpartij gaat geven waar ik niet op blijf zitten.

Helaas woont Pipo's ruiter te ver weg, dus ik ben op zoek naar iemand die bij mij wil komen in Ede om er een keer of 2 op te rijden. De rest kan ik zelf wel. Het gaat me om de eerste paar bokken.

Wie heeft er tips?

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 20:49

Vlakbij Barneveld zit een jongen die paarden zadelmak maakt maar ik heb zijn nr. niet weet het adres ook niet zo. Maar anders weet ik nog een heel goed adres in Markelo voor je maar dan moet je hem daar heen brengen. En anders Mirko Bus die zit in de omg van Voorthuizen

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 20:51

Gert van der Hof doet dat, niet goedkoop, maar wel goed en effectief

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 21:04

Snowdon! Knipoog

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 21:59

Gert v/d hof is idd heel erg goed.
Ilindra heeft trouwens ook al enige ervaring Knipoog

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 22:07

Gisteren hebben Ilona en ik ook gert van de hof aan het werk gezien.
Ik weet niet wat het kost als je hem langs wilt laten komen. Alleen wat het kost om 'm 1 of 2 weken daar te brengen.
PB maar

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-04 09:34

Was dat een goede ervaring, van Ilindra Scheve mond
Ik ga de ruiter van chronos vragen. pipo had een telefoonnummer van hem. Hij woont niet zo ver hier vandaan, dus misschien wil hij het wel doen.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 09:40

Waarom denk je dat hij gaat bokken............ Ik moet eerlijk zeggen dat als jij er niet opstapt omdat je bang bent dat hij gaat bokken, dat je dan een klein probleem hebt met een jong paard. Ik denk dat je er wel op moet gaan, met een goed iemand op de grond en dat je gewoon moet gaan rijden........... Bokken (en gemeen bokken) kunnen paarden die al 520 jaar onder het zadel zijn ook.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-04 10:05

Lijkt me dat ik er weinig baat bij heb als ik er af val, of niet dan? En voor eht paard lijkt me dit ook niet zinvol. Zodra hij loopt, en je raakt hem iets aan met je been, kun je aan zijn oog en oor reactie zien.
Het paard is ook nog 1.73, dus voor degene op de grond niet echt een kleintje.
Waarom zou ik er zelf dan op gaan rijden, daar heeft niemand wat aan, lijkt me.
En natuurlijk heb ik een probleem: als hij gaat en ik val eraf en ik breek wat heb ik een probleem ja.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 10:10

En hoelang wil je er een ander op laten rijden dan? 1x, 2x een week, een maand, een jaar? Hij kan over tien jaar wel een keer gaan....... Jonge paarden hebben nou eenmaal de neiging wat eerder een paar bokken te geven dan een ouder doorgereden paard....... dat kan je de eerste 2/3 jaar nog wel verwachten.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 10:49

Niet te kritisch Gijsenkim, het is natuurlijk wel een eervol baantje: Jij mag je nek breken voor Janna Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 11:18

Ik geloof dat Janna aardig wat ervaring heeft met het aanrijden van jonge paarden, en best goed kan inschatten wanneer het verstandig is om iets uit handen te geven.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 11:23

Is hhet dan niet eerlijker om hem door een prof te laten rijden de eerste paar keer?
Als dit mijn paard was, en ik verwachtte er problemen mee, dan bracht ik hem de eerste paar keer naar iemand die ik er dik voor betaalde, dan zou ik me nl niet zo schuldig voelen als er wat mis ging. Het is immers zijn werk?

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 13:20

Ik vind t heel moedig dat ze eerlijk is over haar twijfels en daarom iemand anders zoekt.
Je zou er iemand voor kunnen betalen, maar er zijn ook mensen die zulke dingen geweldig vinden om te doen (ben zelf beetje schijtluis met paarden, doe mij maar pony's Haha! ), dus waarom zou je die niet vragen?

Suzanne F.

Berichten: 49208
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 14:50

Wouter24!

Gegarandeerde rodeoruiter! Die wil dat best doen.

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 14:58

gijsenkim schreef:
En hoelang wil je er een ander op laten rijden dan? 1x, 2x een week, een maand, een jaar? Hij kan over tien jaar wel een keer gaan....... Jonge paarden hebben nou eenmaal de neiging wat eerder een paar bokken te geven dan een ouder doorgereden paard....... dat kan je de eerste 2/3 jaar nog wel verwachten.


Ik vind het verstandig dat ze het door een ander laat doen.

Net zoals ze zelf al zegt: wat heeft zij eraan om iets te breken? Dan is ze nog verder van huis. (tijd uit de running en vertrouwen grotendeels weg)
Ik denk dat mensen die vaak paarden inrijden/zadelmak maken gewoon net iets meer ervaring hebben met de hoogte en breedte sprongen die jonge paarden vaak maken.

Ik ben het wel met je eens dat een paard altijd een bokje kan blijven geven. Maar mijn ervaring toch dat paarden die al wat langer onder het zadel zijn, niet meer die sprongen maken waar janna nu even geen zin in heeft.

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 17:48

hoort dit niet bij EA ?

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-04 19:15

Billy schreef:
Niet te kritisch Gijsenkim, het is natuurlijk wel een eervol baantje: Jij mag je nek breken voor Janna Tong uitsteken



Tjongejonge zeg.
Ik vraag om iemand die veel ervaring heeft met bokken uitzitten, omdat ik verwacht dat dit paard even tekeer zal gaan, en dan krijg je dit soort commentaar. Sjee zeg. Is het dan zo'n belachelijke vraag?
Natuurlijk wil ik ervoor betalen. Het paard is er verder helemaal klaar voor. Je kan er goed opzitten, opstappen is geen probleem. Dat jullie er ook niet genoeg ervaring voor hebben vraag ik niet, ik zoek een persoon ala Gert vd Hof, of zoals pipo's ruiter, die erop blijft. Niemand heeft er wat aan aan ongelukken. En van die zogenaamd stoere mensen hoef ik hier ook niet. Ik wil iemand die erop blijft.
2-3 rondjes bokken en het is bekeken denk ik. 2-3 keer en er komt geen bokje meer, als ik hem nu een beetje ken.
Ik heb behoorlijk wat ervaring met jonge paarden zadelmak maken, maar ik weet ook, dat als het erop aan moet komen, ik niet blijf zitten, en als je eraf dondert, je alleen maar verder van huis bent.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 19:17

Denk er wel even aan dat het misschien juist die eerste twee keer wel mee zal vallen.
De eerste keer zijn ze te zeer overdonderd dat er iemand opzit, daarna begint het gekl**t vaak pas.
Succes!

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-04 19:33

Hij wordt niet overdonderd. Ik heb er al een paar keer op gezeten en hem iets laten draaien. Alleen nu even die eerste paar stappen en drafjes.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 19:43

Ik ga niet meer als eerste op paarden, daar ben ik te oud voor. Die tijd ligt achter me. Ik heb nu een handige 17 jarige met het lijf van elastiek en die gaat bij er bij mij op.........

Je mag ze best van me lenen hoor Haha!

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 19:48

Vroeger stapte ik ook overal op, maar de laatste paar jaren pas ik daarvoor. Succes met het vinden van iemand.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 19:51

janna schreef:
Kent iemand nog iemand (lekker vaag Haha! ) die levensmoe is?

Nou ja, dat is wel overdreven, maar ik heb een 4 jr ruin die zadelmak gemaakt moet worden. Hij kent het zadel goed, je kunt er opstappen, zitten, alleen denk ik dat hij als je hem naar voren jaagt, hij een rodeo-bokpartij gaat geven waar ik niet op blijf zitten.

Helaas woont Pipo's ruiter te ver weg, dus ik ben op zoek naar iemand die bij mij wil komen in Ede om er een keer of 2 op te rijden. De rest kan ik zelf wel. Het gaat me om de eerste paar bokken.

Wie heeft er tips?


ik ga van de zomer weer naar de Ranche van mijn oom(in de VS) Haha! een en al rodeo en western daar! en echte cowboys Tong uitsteken
ik woon helaas een btje uit de buurt, maar ik hoop dat je iemand vind!