Beenbescherming achterbenen.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Beenbescherming achterbenen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-04 17:05

Ik rijd zelf of met bandages rond om(gewoon voor de mooi ook achter), of peesbeschermers(maar dan alleen voor). Mijn pony strijkt niet dus ik vind het niet nodig om bescherming om zijn achterbenen te doen. Springen doe ik ook niet of nauwelijks.

Vaak zie ik mensen met allerlei beschermers om de achterbenen rijden, van strijklappen tot andere bescherming. Ik zie daar het nut niet zo van in, behalve in specifieke gevallen als het bij het paard nodig is maar ik geloof dat dat vaak niet het geval is.

Rijden jullie met bescherming om de achterbenen en wat vinden jullie van mij stelling?



Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-04 17:14

Ja, opzich een mooi spreekwoord: beter mee verlegen dan om verlegen, maar toch ben ik nog niet overtuigd.

Bandages kan altijd toch Margreet? of zie ik dat verkeert?

Als je een reden hebt, zoals jullie dan kan ik het begrijpen maar ik heb letterlijk meegemaakt dat ik aan iemand vroeg waarom ze met strijklappen reed, ik als antwoord kreeg: "weet ik eigenlijk niet.."

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-04 17:22

Margreet"]
[quote="Pluutje schreef:
Bandages kan altijd toch Margreet? of zie ik dat verkeert?


En daar heb je ook echt wat aan ter bescherming...
Ik weet dat de meningen daar over verschillen, maar ik begin er niet aan.
[/quote]

Ja, dat is weer een hele andere discussie...

Ik ben het wel met je eens dat bandages niet echt veel bescherming bieden, ik heb de mazzel dat mijn pony nooit strijkt en zo goed als nooit aantikt(ja soms als hij los is maar dan heeft hij standaard peesbeschermers om)

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-04 17:23

Dimpie schreef:
Ik bedoel van dat meisje dat niet wist waarom ze strijklappen omhad Tong uitsteken


Ja, ik moet zeggen dat ik haar na die tijd wel vaker zonder zie rijden Knipoog

Wat me ook op valt is dat sommige paarden en erg lelijke schuurplekken van krijgen(strijklappen dus)

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-04 17:24

Georgette"]
[quote="Pluutje schreef:
Ik rijd zelf of met bandages rond om(gewoon voor de mooi ook achter)

Vaak zie ik mensen met allerlei beschermers om de achterbenen rijden, van strijklappen tot andere bescherming. Ik zie daar het nut niet zo van in, behalve in specifieke gevallen als het bij het paard nodig is maar ik geloof dat dat vaak niet het geval is.


Als jij bandages om de achterbenen heen hebt, heeft het dus ook geen nut! Dan doe je het alleen voor het oog! Daar heb je toch niks aan?

[/quote]

Ja, dat zei ik zelf al, gewoon voor de mooi. Ik geef toe dat ik het leuk vind om met een setje te rijden en dan rondom te bandageren, heeft misschien geen nut voor het paard maar ik vind het leuk.

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-04 17:32

Margreet"]
En die discussie over bandages wou ik hier niet gaan voeren Haha!
[/quote]
gaan we ook vooral niet doen Knipoog

[quote="Margreet schreef:
Om de voorbenen heb ik van die 3 in 1 dingen, die passen wel. Zou liever van die harde peesbeschermers hebben, maar die passen niet. Het "kapje" is te smal en de sluitingen moeten veel te strak. Nou nog op zoek naar iets voor de achterbenen... Dat zijn helemaal stevige stampers.

Hoe doen mensen met tinkers of friezen ofzo dat?


Wat heeft jou paard dan voor benen? brede kogel en smal been ofzo?
Er zijn toch ook 3 in 1 beschermers voor achter? heb je die al geprobeerd?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 114 bezoekers