wie heeft er een seatsaver/bontje óp het zadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 10:48

Ervaring met allebei, de seatsaver beviel het beste. Het bontje was prima van pasvorm, maar ging na verloop van tijd toch schuiven. De seatsaver blijft onder alle omstandigheden goed liggen. En van zweten heb ik geen last, niet in een 'gewone' rijbroek en ook niet in eentje met een leren kont.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 16:08

Een bontje is van textiel (echt schapenbont of synthetisch bont). Een seatsaver is van kunststof, een soort gelpad-achtig ding maar dan voor OP het zadel.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 16:20

Klopt, ze zijn duurder dan de meeste bontjes. Maar mijn ervaring is wel dat ze net iets comfortabeler zitten, beter op hun plek blijven en langer meegaan dan een bontje. Knipoog

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 16:43

Met dressuur- en springwedstrijden niet, met endurancewedstrijden wel. Knipoog

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 17:04

Een bontzitting voor het hele zadel zit trouwens ook heerlijk. Heb er wel eens mee gereden, daar kan ik volgens mij wel dagen achter elkaar mee rijden! *LOL*

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 18:33

Nee, die bontzitting voor over het hele zadel is niet voor mijn eigen zadel. Dat was bij iemand anders thuis. Het reed wel heerlijk, maar ik denk dat het op echt warme dagen te warm is.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 19:06

Alles is relatief natuurlijk hè, ook het begrip 'warm'. Knipoog

Ik heb zelf niet zoveel moeite met warmte. Bij 30 graden - als driekwart van NL voor pampus ligt - dan functioneren mijn paard en ik nog juist prima! Maar ik zou me kunnen voorstellen dat mensen die het snel warm hebben zo'n lamsvacht ook te warm vinden. Ik vond 'm gewoon 'warm', lekker warm zeg maar.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, Melzazu, RenateHidden en 54 bezoekers