Trailer uit??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nadinec

Berichten: 542
Geregistreerd: 13-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Trailer uit??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-04 14:24

Mijn paard loopt heel makkelijk de trailer in, totaal geen probleem. Het enige "grote" probleem is dat hij er niet meer uit gaat.

Wie heeft er een oplossing???

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 14:25

hoe bedoel je hij gaat er niet meer uit......... wat doe je om hem ervan te overtuigen dat hij er wel uit moet?

nadinec

Berichten: 542
Geregistreerd: 13-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-04 14:29

Ik probeer hem in zijn achteruit te zetten, maar elke stap die hij dan terug zet, en ik denk van nou kan ik onder de balk doorlopen, springt hij weer naar voren en zit ik alsnog klem. Het lijkt wel dat hij bang is van de klep af te lopen. Toen hij nog klein was kon ik heb omkeren, maar dat gaat nu niet meer.. We moeten toch een keer op wedstrijd en ik kan niet elke keer een vrachtwagen gaan huren. Dat kost klauwen vol met geld.

Alle oplossingen zijn welkom

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 14:31

wellicht voordat het paard naar achter gaat zetten onder de stang door kruipen....... ik ben nooit zo een voorstander van bij het paard staan omdat de stang nog enige vorm van veiligheid bied....... maargoed ik denk dat hij gewoon heel hard jouw guidance nodig heeft en als jij dan naar de grond bukt dat hij dat oppikt als eng.......... dus eerst onder de stang door en dan samen naar achten.

Veel paarden vinden het eng hoor. Maar er is overheen te komen

Ywie
Berichten: 27
Geregistreerd: 07-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 14:33

Mijn paard wil ook liever de trailer niet uit, hij is bang om naast de brug te stappen. Bij hem helpt het wanneer er 2 mensen aan elke kant van de brug staan om hem recht te houden, zodat hij niet langs de brug stapt. Dit geeft hem voldoende vertrouwen om er uit te gaan.

nadinec

Berichten: 542
Geregistreerd: 13-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-04 14:38

Ik ga het van het weekend proberen, zal wel makkelijk zijn als het zou lukken.

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 15:56

Er zijn wel trainingsmethoden voor.
Hier in de buurt weet ik al een paar, ik denk dat je bij jou in de buurt ook wel genoeg kan vinden.
Je krijgt daar direct een goede vertrouwensband met elkaar.

woodie
Berichten: 33
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 22:04

weet je dat er ook tailers zijn waar je vooruit de trailer uit kan?miss optie als t probleem blijft?

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 22:45

Je kan hem ook en paar keer achteruit over een balkje laten stappen, zo raakt hij zich meer bewust van waar zijn achterbenen zijn, en wat ze doen. Voor een paard is het heel eng om achteruit te lopen omdat hij niet ziet wat daar gebeurt.

anoukje

Berichten: 450
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 23:16

mijn pony wil ook wel de trailer op maar niet er af... hij heeft zich al een keertje omgedraaid in de trailer en dat wouden we niet weer. we hebben toen 2 longeerlijnen aan het halster geknoopt, aan alletwee de kanten 1. en 1 iemand bij in de trailer en twee spanning op de longeerlijn houden. en dat heel voorzichtig en dat dan een paar keer achter elkaar aan. zodat hij vertrouwen krijgt. zo hebben wij het gedaan. Haha!

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 23:19

Je hebt ook speaciale trailers waar het paard aan de achterkant geladen wordt en aan de voorkant eraf kan. Misschien is dat een idee bij uiterste wanhoop?

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 23:21

Mijn tinkertje had hier ook last van. Ze ging met plezier de trailer in, maar eruit .
Eerst hebben we het achteruit lopen heel goed geoefend. Toen ze dat goed onder de knie had, heb ik een paar balken neer gelegd en zijn we daar achterwaarts overheen gegaan.
De derde stap was met de trailer. Eerst 1 pas erop, en weer terug. Daarna twee passen erop en achteruit weer terug. Zo hebben we het opgebouwd, en nu heeft ze er geen moeite meer mee.
Ik had het idee dat ze het vooral eng vond om over het randje van de trailer/loopplank op te gaan. Er was echt geen beweging in te krijgen.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 00:18

Wij hebben er ook eentje gehad die het vertikte om achteruit van de klep af te lopen.
Leuk met 2 paarden naar de club en daar het tussenschot eruit om het paard om te laten draaien Scheve mond
Echt vanalles hebben we geprobeerd, alleen het laatste advies van iemand hebben we niet geprobeerd. Borsttuig om, goed vastknopen aan een muur en heel langzaam de auto met trailer weg rijden. Dat vond ik toch iets te link...

Uiteindelijk hebben we een Ifor Williams trailer gekocht. Met voor(uit)lader *LOL*
Bij de verkoop van het paard hebben we het wel netjes vermeld overigens...
Geen idde of hij het ooit nog geleerd heeft.

noekie123

Berichten: 419
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Heythuysen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 07:51

Een pony v.d. club had dat ook. Altijd netjes gedaan, totdat ze een keer uitgegleden was. Erin prima, eruit ging niet. Meisje paar keer tussen de stang gezeten..
Toen hoorde ik ook dat ze de klep helemaal recht maakte. Met baksteentjes eronder aan 2 kanten en dan lopen ze er wel zo af..
Heeft die dan wel een klein afstapje..

nadinec

Berichten: 542
Geregistreerd: 13-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-04 10:01

MarijeR dat wegrijden met de auto en trailer, dat vind ik echt heel link, je zou net zien dat er iets gebeurt wat hij helemaal eng vind, dan gaat hij er dadelijk helemaal niet meer in. Het achteruitlopen over balkjes, dat ga ik zeker proberen vandaag.

En van het weekend gaan we dan maar oefenen.

Dank jullie wel voor de tips

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 10:16

Heb het zelfde gehad met mijn paard; opgelost door ernaast te gaan staan (aan de voorkant) zijn hoofd naar de trailerwand te houden (dus van je af) en hem dan met zijn hoofd en boeg naar achteren te duwen.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 10:24

Hmz, ik wou dat mijn paard iets meer van jou had. Zodra de stang los gaat vliegt ze als een idioot achteruit de trailer af. Echt gevaarlijk.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 10:35

nadinec schreef:
MarijeR dat wegrijden met de auto en trailer, dat vind ik echt heel link, je zou net zien dat er iets gebeurt wat hij helemaal eng vind, dan gaat hij er dadelijk helemaal niet meer in.

Nee ik durfde dat ook niet te proberen. Al was het volgens een aantal mensen het laatste wat we nog konden proberen met dat beest.
Overigens kon dat paard aan de hand, onder het zadel en als hij voor de wagen stond perfect achteruit lopen. Totaal geen probleem en hij deed het puur op de stem.
Alleen een trailer uit deed hij absoluut niet Scheve mond
Ifor Williams trailer was voor ons de beste oplossing, er moest toch een andere trailer komen op dat moment...

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 10:58

Wij hebben dat toen veel geoefend zonder dat we toen ergens heen moesten. We hebben ook op de klep van de trailer veel stro gelegd zodat het allemaal al minder eng leek. Nu gaat het gelukkig al een stuk beter.

succes