Alleen staan, tips?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Alleen staan, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 20:21

Zaterdag wordt Novalee opgehaald. Tess gaat naar een bokker, daar wordt ze betuigd. Maar aangezien Tess daar nu nog niet naar toe kan (de grasjes moeten flink doorgroeien Tong uitsteken) moet ze dus een tijdje alleen staan (paar weekjes).

De vorige keer, anderhalf jaar geleden, stond ze ook alleen. Ongeveer een maand. Haar maatje werd plotseling weggehaald, werd lekker even op diezelfde ochtend gemeld Boos! (ponietje was niet van mij). Nou ik kan je vertellen, dat was echt een drama. Uitbreken, chagerijnig, geen eetlust, continu hinneken etc.

Er is geen mogelijkheid dat ze ergens anders gaat staan, of een andere pony die tijdelijk hierkomt.

Alle tips zijn van harte welkom

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 20:25

Ik zou het hek goed controleren en eventueel aanpassen zodat uitbreken zoveel mogelijk beperkt wordt. Je zegt zelf al dat het niet mogelijk is om een andere pony erbij te zetten of haar ergens anders heen te doen, dus ik denk dat je paard er maar gewoon aan moet wennen. Klinkt hard, maar het denk ik niet anders. Wel natuurlijk goed in de gaten houden of ze nog wel genoeg voer en water binnenkrijgt.

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 20:40

Je kan ook een geit zoeken, als vriendje.

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 21:02

Gjilke schreef:
Je kan ook een geit zoeken, als vriendje.


Voor tijdelijk? Dan zit ze daarna met een geit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 21:09

Een geit is geen optie, het zal voor hooguit een maand zijn, en dan zit ik daarna met een geit Scheve mond

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 21:16

Ik denk dat je dan niet zoveel kunt doen. Zorgen dat het hekwerk in orde is en haar wat extra aandacht geven. Verder gewoon afwachten. Ze vinden het eerst vaak moeilijk om alleen te staan, maar dat zal wel wennen. Uit je bericht begrijp ik dat het ook "maar" om een maand gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 21:19

Idd een maand. Hekwerk ga ik morgen al helemaal nakijken, zonodig repareren. Anderhalf jaar terug kreeg ze ook extra aandacht, maar na 3 weken was het bijna niets beter.

Hoop dat ze er ditmaal niet zo'n probleem van maakt. Ach ja, ze zal er ook toch aan moeten wennen Lachen

[edit] groote tiepvaud Bloos! [/edit]

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 21:22

Ik denk dat je weinig kunt doen.
Je kunt wat "symptoombestrijding" doen, zoals zorgen voor een goede omheining en haar wat extra aandacht geven.
De oorzaak neem je niet weg, maar je kunt hopelijk voorkomen dat ze er zonder kleerscheuren doorheen komt.

Verder kun je nog wat Pokon op de grasjes doen, zodat ze snel beleerd kan worden Knipoog
Veel succes !

Jasper
Berichten: 2027
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Wormer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 21:32

Een logeetje zoeken voor die ene maand? Ik heb jarengeleden in zo'n zelfde situatie gezeten en een advertentie op Marktplaats gezet waarin ik een gratis stalling aanbod gedurende een maand. Er reageerden wel 8 mensen op. Dus misschien een ideetje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 21:41

Zoals ik al in mijn bericht zei, een logeetje hier heen halen is geen optie. Misschien krijg ik dan wel de vraag waarom niet, maar dan moet ik alles weer uit gaan leggen Knipoog

Misschien zal ze het aan de ene kant wel fijn vinden, dat alle aandacht nu voor haar is, en ze die niet hoeft te delen Knipoog

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 21:43

Oscar schreef:
Verder kun je nog wat Pokon op de grasjes doen, zodat ze snel beleerd kan worden Knipoog
Veel succes !

Ik denk dat ik dan aardig wat flesjes Pokon nodig heb voor 6000 vierkante meter Tong uitsteken .

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 22:49

Dennis"]
[quote="Oscar schreef:
Verder kun je nog wat Pokon op de grasjes doen, zodat ze snel beleerd kan worden Knipoog
Veel succes !

Ik denk dat ik dan aardig wat flesjes Pokon nodig heb voor 6000 vierkante meter Tong uitsteken .
[/quote]

Niet zeuren Dennis, ik probeer ook maar wat Knipoog Haha!