Zadelprobleem...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Zadelprobleem...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-04 23:27

Mijn nieuwe zadel (5 weken oud) zit aan 1 kant niet lekker.
Afbeelding
Bij de rode cirkel zit iets wat mij irriteerd, (net onder?) het zweetblad. Er zit een bolling in het zweetblad. Aan de linkerkant is het boller als aan de rechterkant, op het oog zie je het amper, maar met rijden merk ik het wel. Eerst voelde ik het, later irriteerde het, maar nu doet het me gewoon pijn! Het is nu zo pijnlijk dat ik vanmorgen mijn oude KN maar weer gepakt heb.
Helaas kunnen ze (Hulsebos) pas de 22e komen... Boos! (Tenzij er een afspraak vervalt). Op 13 maart moeten we naar Wanroij, ik zal waarschijnlijk dus ook met mijn oude zadel naar Wanroij moeten en daar baal ik best van, ik heb niet voor niets een nieuw zadel gekocht! Heeft iemand tips om het zadel op die plek snel wat soepeler te krijgen?

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 23:39

Veel met olie bewerken? En gebruiken, dat is toch de enige manier denk ik.

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-04 23:49

Ik smeer nu regelmatig een lik olie aan de binnenkant. Ik heb nu zo'n gevoelige plek aan de binnenkant van mijn been, ik kan momenteel niet op het zadel rijden. Gisteren heb ik het nog geprobeerd, maar ik ga nu scheef zitten om het te omzeilen, en dat is natuurlijk ook niet goed. Ik wil mijn zadel graag op een goede manier inrijden en hem niet zelf scheefdrukken.

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 00:57

ik nkde dat je gewoon echt aan je nieuwe zadel moet wennen.. je schrijft zelf dat je hem nog moet inrijden. enne toen ik net mijn dressuurzadel had zat het voor geen meter . heb zeker twee maanden last gehad van spierpijn... maar nu.... zit het geweldig!!!!

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-04 09:52

Spierpijn heb ik de eerste dagen ook gehad, dat vind ik ook helemaal niet raar. Maar ik heb van de bewuste plek een blauwe plek aan de binnenkant van mijn been gekregen en dat lijkt me toch echt niet de bedoeling...

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 17:55

Misschien zit er wel wat inwendig in het zadel niet goed. Zou oppassen met teveel olie gebruiken: dat ga je dan zien, misschien rekt het leer wat uit en dan heb je een probleem als ze komen. Het is wel balen zeg! Wel leuk dat je naar de kampioenschappen gaat!