westernzadel voor recreatie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 18:37

Waar woon je? Misschien is er in de buurt wel een mogelijkheid om eens een lesje te nemen op een westernzadel. Maar ook al gebruik je het zadel alleen voor recreatieve doeleinden...zorg ervoor dat je goede kwaliteit koopt, en vooral dat het goed past. Want niet ieder westernzadel past op ieder paard, hoe graag de mensen dat ook zouden willen en je proberen wijs te maken....

Je suis Charlie.


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 18:48

Wat noem je een middenklasse zadel? Prijzen van Westernzadels zijn hoog ....een Billy Cook bijv. komt snel op een paar 1000 Euro!

En als een dressuurwinkel beweert verstand te hebben van het aanpassen van westernzadels....hmmm, ik zou daar toch voorzichtig mee zijn.

Je suis Charlie.


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 01:48

bevertje schreef:
Dus er zijn goede ervaringen met het drunens ruiterhuis, goed dat ik dat nu weet...Maar wie hebben er dan wel verstand van? Ik ga zelf natuurlijk niet een beetje aan zitten klooien! maar hoe moet zo'n zadel dan precies liggen? En hoe kom ik in godsnaam aan iemand die mij verteld dat het zadel goed ligt! Dit wordt nog moeilijker dan ik dacht..


Er zijn genoeg adresjes van mensen die langs komen om zadels te passen...Evelien van Eurohorse bijvoorbeeld, of anders Arthur van Osch (van Burgmeijer Quarter Horses) Alleen vrees ik dat je daar geen zadeltje van 225 Euro kunt krijgen. En hoe je weet of een zadel past? Dat is voor een leek heel moeilijk te zeggen. Een tip kan ik je wel geven.

[WN] SPEND A DAY WITH THE (clinic)

Voor datum moet je even met de topicstarter contact opnemen....

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 16:22


Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 12:11

Oliver schreef:
www.zadelmarkt.nl

Echt super veel keus in westernzadels. Echt goede middenklasse!
Ga er binnenkort ook mijn westernzadel halen. Ook voor recreatief rijden.
Zadels hier niet duurder naar 400 euro....
Zeker even gaan kijken. Haha!


En in dat geval moet je zeker iemand meenemen die er verstand van heeft....Lips are sealed En voor die tijd even de zoekfunctie gebruiken...

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 12:24

Ann schreef:
Ik vind de zadelmarktzadels nu niet echt middenklassers Lips are sealed


Vind ik van een Divoza van 225 euro ook niet Lips are sealed

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 23:35

bevertje schreef:
Maar 700,- euro vind ik echt teveel geld..En als je geduld hebt kom je vanzelf wel een keer iets tegen..Mijn veelzijdigheidszadel, Kieffer Aachen, heb ik gekocht voor 500 GULDEN. En ik vind het een geweldig zadel..! Ik ken ook mensen die een zadel hebben voor 300,- euro en daar nu al een aantal jaren nog steeds gelukkig mee rondrijden..Ik wil hier verder niemand mee aanvallen, maar ik heb soms het idee dat iedereen het goed vind als het maar duur is.


Dat is niet helemaal waar. Maar wat je ook niet moet vergeten is dat de meeste westernzadels toch nog steeds uit Amerika moeten komen (laten we de Mexicaanse import van de Zadelmarkt even vergeten) en dat transport en invoer ook nog een schepje bovenop de prijs doen. Het is een feit dat je gewoon meer kwijt bent voor westernspullen (niet dat westernruiters daar zo blij mee zijn of dat gewoon accepteren) dan voor Engelse spullen, want dat wordt in grotere getale gemaakt en hoeft meestal niet van ver te komen.

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 00:25

Mijn ervaring is dat je niet doodgegooid wilt worden met ervaringen (of je ze nu zelf maakt of van een ander hoort). Jij wilt een zadel dat meteen goed past...geen zadel waar je de rug van je paard naar de vernieling mee helpt. Je wilt goed advies, en het liefst geen geld verspillen. Want laat ik je dit zeggen: als je een zadel koopt via de Zadelmarkt, zul je dat niet zo snel knap kunnen doorverkopen (als dat al lukt) Een kwaliteitszadel behoudt zijn waarde altijd, en mocht je om een of de andere reden het zadel weg willen doen of weg moeten doen, vaar je beter met een kwalitatief goed maar duurder zadel, dan wat jij de "middelklasse" noemt.

Je suis Charlie.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Margarita_, Charaz, XladyX en 92 bezoekers