westernzadel voor recreatie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
bevertje

Berichten: 723
Geregistreerd: 21-10-03

westernzadel voor recreatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-04 18:32

Ik wil graag weten of hier mensen die met een westernzadel rijden zonder western te rijden, dus gewoon voor de recreatie.

Ik ben er namelijk over aan het denken om er eentje aan te schaffen, een leuk middenklasse zadeltje, puur voor het maken van buitenritten. Ik vind mijn eigen zadel op den duur gewoon niet meer fijn zitten, niet lekker ontspannen.

Kan iemand me de voor- en nadelen van een westernzadel geven??
Verder heb ik helemaal geen ervaring met dit soort zadels en jammer genoeg kan ik er niet eentje lenen om te proberen....

Of raad iemand me misschien een ander zadel aan?


bevertje

Berichten: 723
Geregistreerd: 21-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-04 18:42

Ik woon in Vught, bij Den Bosch.. Ik zou eigenlijk niet weten of er hier in de buurt iets van een westernmanege is! Maar ik bedoel met mijn middenklasse zadel geen slecht zadel...Ik heb al geïnformeerd bij het drunensruiterhuis en ik neem aan en hoop dat men er daar verstand van heeft!

Tralalalalalala...

bevertje

Berichten: 723
Geregistreerd: 21-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-04 19:36

Ik was inderdaad meer op zoek naar zoiets! 1000 euro wordt me toch echt iets teveel. Het is een zadel 'voor erbij'. Maar ik vind niet dat een goedkoop zadel meteen een slecht zadel is...Het ligt er ook aan hoe je ermee omgaat en hoe vaak je het gebruikt.

Tralalalalalala...


bevertje

Berichten: 723
Geregistreerd: 21-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-04 23:41

Dus er zijn goede ervaringen met het drunens ruiterhuis, goed dat ik dat nu weet...Maar wie hebben er dan wel verstand van? Ik ga zelf natuurlijk niet een beetje aan zitten klooien! maar hoe moet zo'n zadel dan precies liggen? En hoe kom ik in godsnaam aan iemand die mij verteld dat het zadel goed ligt! Dit wordt nog moeilijker dan ik dacht..

Tralalalalalala...

bevertje

Berichten: 723
Geregistreerd: 21-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-04 18:54

hartstikke bedankt voor alle reacties!! Ik ben al wel totde conclusie gekomen dat ik beter een tweedehandszadel kan kopen, dan een nieuw zadel voor de zelfde prijs. Ik zal inderdaad eens mijn pony gaan meten...En dan op zoek gaan. Maar er zit geen haast achter, ik wil graag de tijd nemen voordat ik iets koop. Ben er ook nog niet helemaal zeker van of ik uberhaupt wel een westernzadel wil, al hoor ik wel veel positieve reacties! Maar wat preferen jullie kunstof of leer?

Tralalalalalala...

bevertje

Berichten: 723
Geregistreerd: 21-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-04 19:07

ik heb wel al meer mensen gesproken die kunstof ook niet geweldig vonden... Ik moet zeggen dat ik leer ook mooier vind..Maar ik wil gewoon zo veel mogelijk meningen te weten komen, die dan ook nog onderbouwd zijn. Maar je bedoelt dus dat ik haar ook gewoon kan bellen om te vragen of een zadel past?? Dus zonder dat het een zadel van haar is...

Tralalalalalala...

bevertje

Berichten: 723
Geregistreerd: 21-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-04 19:26

Ik zal haar eens opbellen, bedankt voor de tip.
Verder niemand ervaringen?

Tralalalalalala...

bevertje

Berichten: 723
Geregistreerd: 21-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-04 10:44

Die barefoot zadels zijn inderdaad ook wel interessant...! Iemand daar toevallig ervaringen mee?

Tralalalalalala...

bevertje

Berichten: 723
Geregistreerd: 21-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-04 19:58

Ik de zoekfunctie al gebruikt voor de boomloze zadels! Ik was iets te snel met vragen...En veel vertrouwen in zadelmarkt had ik al niet, dus daar hoef ik verder niet over na te denken. Maar 700,- euro vind ik echt teveel geld..En als je geduld hebt kom je vanzelf wel een keer iets tegen..Mijn veelzijdigheidszadel, Kieffer Aachen, heb ik gekocht voor 500 GULDEN. En ik vind het een geweldig zadel..! Ik ken ook mensen die een zadel hebben voor 300,- euro en daar nu al een aantal jaren nog steeds gelukkig mee rondrijden..Ik wil hier verder niemand mee aanvallen, maar ik heb soms het idee dat iedereen het goed vind als het maar duur is.

Tralalalalalala...

bevertje

Berichten: 723
Geregistreerd: 21-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-04 00:03

Ok, ik geloof je ook best wel hoor, ik heb van western namelijk 0,0 verstand...Maar ik had het nu even over zadels in het algemeen...en dat het me soms gewoon opvalt dat mensen op duurheid gaan kopen, als je een beetje begrijpt wat ik bedoel. Maar daar wil ik het verder ook niet over hebben, ik wil gewoon graag dood gegooid worden met ervaringen!

Tralalalalalala...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Vagabondo en 114 bezoekers