Ponyvoetbal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-01 11:14

Gisteren kreeg ik het idee om eens te proberen met Pjelk te gaan voetballen. Dus met skippybal (zonder handvat0 naar de manege gegaan en eerst Pjelk eens rustig laten wennen. Hij mocht los in de bak waar de skippy ook lag en die was eerst wel heel spannend maar later durfde hij er wel aante likken en in te bijten. Ten ben ik op Pjelk gestapt om eens te proberen of hij wel tegen de bal schoppen wilde. Eerst draaide hij er telkens om heen maar soms raakte hij de bal even en dan beloonde ik hem goed. Verder dan dit zijn we no g niet. Hij vind de bal dus niet heel eng meer maar er zomaar tegen aan schoppen blijft hij raar vinden.
Heeft hier iemand ervaring met ponyvoetbal? Hoe krijg je een pony enthousiast om tegen de bal aan te schoppen?


Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-01 18:09

Jah dat bedoelde ik ook.

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-01 17:44

Ik denk dat de bal naar Pjelk rollen niet echt werkt. Hij is als de dood voor dingen die op em afkomen Haha! . In het boekje Sperlletjes met pony`s (heel leuk trouwens) stond dat je de pony gewoon recht voor de bal stil moet zetten en dan met beide benen aandrijven en heel goed belonen als hij de bal aantikt.
Voor ponyvoetbal kan je een speciale (endure0 ponyvoetbal kopen of een fysiotherapiebal maar een grote skippybal kan net zo goed en is ook goedkoper. Maar er moet er geen lus aan zitten.


Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-01 22:40

Ik had Pjelk voordat ik echt met hem bezig ging eerst met de bal in de bak losgelaten ( wat klinkt dat vreemd Verward ). Eerst vond hij het ding heel spannend maar zijn nieuwschierigheid woon het van de angst en na een tijdje durfde hij het ding te likken en er in te bijten. Toen pas ben ik er op gestapt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, mirriejj en 36 bezoekers