schilfertjes in de manen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-01 22:19

Mijn shetlander heeft allemaal schilfertjes in de manen. Afgelopen zomer heb ik hem gekregen en hij had ook heel veel last van jeuk en echt open wondjes van het schuren. Ik heb hem toen een paar keer gewassen en goed bijgehouden met vliegenspul. Dat ging eigenlijk toen allemaal wel goed, maar nu heeft ie allemaal schilvertjes, wat kan ik hier aan doen. Ik heb niet het idee dat ie er last van heeft, maar de manen zijn wel allemaal kort geschuurd (begint nu een beetje aan te groeien)
Groetjes essie

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 22:37

Bolivia heeft het ook in de manen en bij de staartwortel. Ze heeft er geen last van en ik doe er niets aan. Maar als iemand een goede tip heeft houd ik me aanbevolen.

Roel
Berichten: 653
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 14:09

Klinkt mij in de oren als Zomerexceem.
Ik hoop dat het niet zo hardnekkig is bij jullie.
Maar er zijn verschillende middelen in de handel tegen zomerexceem.
Heb nog nooit echt goede gehad.
Een kennis van mij heeft het heel erg. Haar paard dan wel te verstaan.

Greetz,

Roel

Mars_oud
Berichten: 487
Geregistreerd: 19-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 16:24

Hallo,

Als het zomereczeem is werkt allergitum en cullivetsum goed, zijn homeopatische druppels, kan je bestellen bij de paardendrogist. Ze werken vaak pas een tweede jaar, dus niet denken ik stop ermee er gebeurd niks, maar mijn paard heeft met die druppels geen eczeem en zonder wel. Tegen de jeuk helpt eczema balm goed ook te koop bij de paardendrogist. Hoop dat je er wat aan hebt.

Over die homeopatische druppels, het kan dat je paard er niet op reageerd, is bij elk paard anders, maar onze ervaring is bij de ijslanders erg goed.

Succes ermee

Marcia

Brigitte

Berichten: 208
Geregistreerd: 26-07-01
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 16:46

Klitwortel

Werkt super, Rinaldo schuurde z'n staart en manen. Ook witte schilfertje. Eerst een tijdje om de dag opgedaan en nu preventief 1x in de 2 weken.

Je kan het halen bij een ruitersportzaak maar goedkoper is gewoon bij de drogist. Staat bij de anti-roos artikelen.

Manon2 je kan wat van mij krijgen hoor!

FlyGirl

Berichten: 225
Geregistreerd: 19-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 17:16

volgens mij is het nie echt zomereczeem, mijn pony heeft er heel soms last van maar ze schuurt niet en heeft er ook helemaal geen last van, als ik haar manen dan een keer was is het een hele tijd weg, ik heb geen flauw idee wat het wel is Verward

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-01 20:17

Allemaal bedankt ik ga een wat proberen!
Groetjes essoe