Massimo (zadel) wie kent het? (en heeft ervaring?)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Massimo (zadel) wie kent het? (en heeft ervaring?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-04 22:53

In de Bit van deze maand op pagina 93 links bovenin staat een advertentie van Zeitler in Duitsland met een massimo zadel.
Zo op de foto te zien lijkt mij dit een ontzettend comfortabel zadel en ik ben dus erg benieuwd of er Bokkers zijn die ervaring met dit zadel hebben.
Voor Mozart wil ik een nieuw zadel kopen om hem in te rijden en ik zou eigenlijk voor een boomloos zadel gaan om die daarna weer voor Kevin te gaan gebruiken en voor Mozart een andere te kopen maar om nu boomloos te gaan inrijden.....ik denk dat ik wat meer houvast moet hebben en dat massimo zadel kan ik op de een of andere manier niet uit mijn hoofd zetten Schijnheilig
De website van Zeitler is: www.gzs-zeitler.de daar kan je het zadel wat duidelijker zien (foto aanklikken dan vergroot hij) ik bedoel dan het endurance model (bedoeling is om lekkere lange buitenritten te gaan maken)
Ik heb ze al een mail gestuurd maar ben erg benieuwd of er Bokkers zijn die met zo'n zadel rijden, ik had er nog nooit van gehoord, misschien is het nog wel erg nieuw?
Hoop dat hier mensen zijn met ervaring met een massimo
Laatst bijgewerkt door Tanja op 29-02-04 23:14, in het totaal 1 keer bewerkt

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 23:00

Link is verkeerd, moet www.gzs-zeitler.de zijn Lachen

Heb er geen ervaring mee, ga ook even de site bekijken Lachen

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-04 23:13

Haha! Je hebt idd. helemaal gelijk (ik heb het meteen veranderd)
Helaas staan er geen prijzen op de site, ben ik ook wel heel erg benieuwd naar.
Volgens mij is het gewoon een heel nieuw merk, ik hoop het niet en hoop dat er hier toch iemand is met ervaring

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-04 03:48

Helemaal niemand? Huilen
dan zal het waarschijnlijk toch iets nieuws zijn dat niemand het nog heeft.
Of het is zeer slecht, dat kan natuurlijk ook nog, dat daarom niemand hem heeft Haha!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 09:06

Ik zag het ook, interessant zadel. Goeie wrongen, de zithouding lijkt me prima. Het is de vraag of zo'n doorgestikte zit echt zoveel toevoegd in comfort als je het tegenover levensduur zet. Ik reed een trektocht met een westernzadel met zachte zit, iedereen was ervan overtuigt dat dat toch wel heerlijk moest zitten, maar na een dag rijden had ik net zo goed een zere kont hoor, kan je zadel nog zo'n zachte zitting hebben...

Ik vind het dus een mooi zadel wat op het eerste gezicht heel geschikt zou zijn voor endurance, maar ik ben bang dat die doorgestikte zit de levensduur niet bevorderd (dat soort dingen gaan naar verloop van tijd vaak lubberen, platdrukken en plooien) en dan kan je eigenlijk net zo goed een fijn dressuurzadel zoeken, toch?

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-04 12:08

Ik heb ooit eens (jaartje of 7 geleden) een ander zadel gebruikt wat ook een doorgestikte zit heeft, geen idee meer wat het merk was maar dat zat echt heerlijk Dat was overigens een dressuurzadel en een stuk minder dik dan deze (zoals het dus lijkt op de foto) Dat vrouwtje waar dat zadel van was heeft hem nog steeds en de zit is ook nog steeds in perfecte staat, het zadel wordt op meerdere paarden per dag gebruikt, maar ja, die zit was absoluut niet zo dik als de Massimo, daar kan het natuurlijk ook aan liggen.

Bij mij zou het niet gaan om echte endurance ritten maar wel om buitenritten die op den duur wel lang zullen worden.....hmmmm, ik twijfel nog steeds, ik heb ook nog geen antwoord op mijn mailtje gehad maar ik heb geduld Haha!

Dressuur hebben ze ook, die ziet er ook wel goed uit maar niets spectaculairs of zo, het VZ en spring model.....heb je die kleuren gezien?.....Brrrr, daar werdt ik even helemaal eng van Haha!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 12:20

Afbeelding
Deze bedoel je?
De zadels zien er mooi uit, maar ik heb er geen ervaring mee en ben ook benieuwd naar de prijs.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-04 12:58

Yep, die bedoel ik
Ik baal er ook een beetje van dat er op die site geen prijzen staan maar ik heb gemaild, heb alleen nog geen antwoord maar ja, ik spreek geen woord Duits dus heb het maar in het Engels gedaan, misschien dat dat een probleem is voor ze.

pantarhei

Berichten: 9064
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 13:41

De meeste IJslander zadels hebben ook een ribzit en die worden toch ook vaak gebruikt voor lange ritten. Voor comfortabel lange afstandszadel kun je ook denken aan italiaanse Podium en/of duitse ROC (voorheen Podium). Dit zijn fijne zadels met een goed evenwichtspunt (diepte van zit) en zijn goed aan te passen aan het paard, ook als deze verandert door meer bespiering.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-04 16:03

Idd Ijslander zadels hebben dat ook vaak en ik heb nog nooit gehoord dat zo'n zadel kapot ging op de zit maar ik denk wel dat het bij een ijslands zadel een stuk harder is, de zit dus.

Maar ik heb bericht hoor, het zadel is best prijzig maar ja, als het een zadelmarkt prijs was had ik toch meteen afgehaakt.
Als ik het goed begrijp kost het zadel €1050.- (alles in het duits, ik spreek geen woord Duits dus lastig ontcijferen voor mij Haha! ) eigenlijk helemaal niet zo prijzig voor een nieuw zadel zit ik mij nu te bedenken........ik ga er waarschijnlijk toch een nemen, ik denk er nog even over na.
Zit er ook over te denken om ze als leverancier te gaan nemen.........

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 16:12

Zoiets verkopen ze ook in het Drunens Ruiterhuis. Hoef je geen Duits te spreken Haha! . Er zitten dan alleen geen vierkante kussentjes op het zadel maar langwerpige banen. Zit superzacht en is rond de 650 Euro.

Ann

Berichten: 13253
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 17:36


Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 23:26

Mijn vriendin is net vanmiddag naar Zeitler geweest met haar paard (is hier niet zover vandaan) en heeft dit zadel gekocht, ze is helemaal lyrisch. Ik ga hem volgende week even bij haar bekijken (en misschien ook wel even proefzitten Haha! ), het zit als een sofa zei ze, haha. Ik geloof dat ze het over een prijs van ongeveer € 480,- had. (is wel excl. beugels en singel enzo)

Als ik volgende week meer weet laat ik het wel even horen.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-04 01:48

Siggy, heeft jouw vriendin soms een bedrijf? De prijs die jij daar noemt is volgens mij de inkoopsprijs Haha!