Papieren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xxARAGORNxx
Berichten: 46
Geregistreerd: 27-01-04

Papieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-04 21:02

Ik hoor hier vaak vragen van:
* heeft je paard papieren
* wie zijn ze ouders
* wat is zijn geschiedenis
etc

Wat is voor jullie belangrijk.
Ik heb zelf een paard zonder papieren (tenminste, ik heb ze niet).
Het beestje is super braaf, goed gereden (waarschijnlijk in de dressuur gereden, want hij heeft knopjes waarvan ik het bestaan nog moet ontdekken OK dan! ). Kortom ik weet niks van hem, maar hij is geweldig. Ik had geen beter paard kunnen kopen.

Als je zijn ouders weet of papieren bezit is dat toch geen bewijs van een goed, braaf en gezond paard.

Of zie ik dat nou verkeerd. Verward

Nathalie

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 21:23

Ik vind papieren ook helemaal niet belangrijk. Mijn paard is wel een arabier met papieren, maar dat heeft hij nou eenmaal, als hij dat niet had gehad dan had ik hem ook gekocht. Hij is ook niet echt super goed in iets (heeft nooit hoger dan L gelopen), maar hij is gewoon ontzettend lief en daar gaat het toch om!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 21:27

Ik zal niet snel een paard zonder papieren kopen,
omdat inderdaad de achtergrond niet te achterhalen is.
Voor het zelfde geld is het een gestolen paard, of een afgekeurd paard en zo kan ik nog wel wat bedenken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 21:29

Met sjuimpje eens
Ik wil wel echt weten hoe oud hij is om maar een voorbeeld te geven.
Het heeft er idd niks mee te maken of hij lief is of niet, maar als ik weer eens een paard koop, is hij voor de verkoop en met papier zijn ze net wat fijner te verkopen

hier is 2 weken geleden ook nog een topic over geweest

ff opgezocht [FA] Papieren belangrijk of juist niet?

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 21:33

Idd, ik ben het ook met Sjuimpje eens. Ik koop ook liever een paard met papier omdat je dan bijna altijd kan achter halen wat er mee gebeurd is. Bij een pony zonder papier is dat veel moeilijker.

Ik heb zelf een pony die geen papieren had. Ik heb er wel een registratie papier bij aangevraagt maar daar haal je zijn geschiedenis niet mee terug. Maar ik weet eigenlijk alles over hem. Ik ben zijn 3e eigenaar. Zijn fokker/1e eigenaar ken ik ook, voor ik Dennis verzorgde heb ik pony's bij hem verzorgt. En ik heb hem zelf bij zijn 2e eigenaar verzorgt en daarvan gekocht. En dit is ook niet echt slecht voor een papierloos paardje: [VvdD] Dennis doet het weer!!!!!!!!!!!!!!!!!

samirah

Berichten: 1144
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 21:34

Op papier kun je niet rijden maar het maakt het wel makkelijker om de geschiedenis van je paard te achterhalen. Het is ook een aanwijzing wat je qua prestaties kunt verwachten als alle verschillende factoren optimaal zijn. Ik heb zelf een merrie waar ik het papier nog steeds niet van heb gekregen van de vorige eigenaar. Ik ervaar dat als een gemis omdat ik haar achtergrond graag wil kennen en het een indicatie is van wat ze zou kunnen als alles verder perfect is. Toch wordt een paard gemaakt of verpest door wat hij / zij meemaakt en hoe ze daar mee omgaan. Wil je echt hoger in de sport meedraaien en zeker in de fokkerij dan is het een ander verhaal. Fokken is volgens mij iets wat serieus is en dan zijn papieren meer van belang. Ook is het van belang waarom je fokt, doe je dat met een duidelijk doel of niet. Fok je omdat een veulentje zo schattig is dan ben je in mijn ogen bezig met vermeerderen. Zie al die papierloze paardjes maar een goed tehuis te geven! (dit is niet aanvallend bedoeld) Voor mij is het een reden om niet met mijn merrie te gaan fokken. Ik kan niet garanderen dat ik een goed tehuis ervoor vindt, ook zou het veulen qua afstamming niet interesant zijn voor de verkoop. Ik heb veel plezier van m'n merrie en ik gun haar graag een veulentje en zou het zelf ook leuk vinden maar vanwege bovenstaande reden doe ik het niet. Mijn paard is voor mij niet minder vanwege een minder verkoopbaar of geen papier. Nu ben ik geen fanatiek wedstrijdruiter dus kijk ik er anders tegenaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 22:05

Ik koop ook liever een paard met papier om de bovenstaande redenen. Mijn Arabier heeft papieren, en omdat ze naar show gaat, en omdat ik met haar de sport inga later vind ik het belangrijk dat haar bloedlijnen goed bekend zijn, en dat ik haar voorouders kan nagaan.

xxARAGORNxx
Berichten: 46
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-04 20:26

runningkawa schreef:


Oeps, sorry Verward
Hier had ik niet gekeken, ik zal daar ook eens kijken wat iedereen er van vind.

Maar iedereen bedankt voor jullie mening OK dan!

Nathalie