Hoe kan ik het verleden van Ushi vinden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, Belgiƫ

Hoe kan ik het verleden van Ushi vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-04 13:51

* Ushi is ondertussen al wel zo'n beetje bekend op bokt denk ik, door mijn obsessie met foto's.
Maar ik ben dus op zoek naar haar verleden, want weet pas vanaf haar 3de jaar iets over haar.
Toen Ushi 3 jaar was heeft een paardenmelkerij haar en haar veulen bij een handelaar gekocht,
omdat ze een merrie nodig hadden die ze meteen konden beginnen melken, want er waren te weinig merries.
Anja (Teigetje op bokt) kwam toen regelmatig op de melkerij want dat was ook een manege en pensionstalling.
Ze was meteen verliefd op Ushi haar speciale aftekeningen en toen Ushi niet meer nodig was heeft Anja haar gekocht.
Anja heeft Ushi dan opgeleerd, wat wedstrijden mee gestart, ... maar heeft haar ongeveer 4 maanden geleden aan mij verkocht.
Anja heeft de handelaar die Ushi aan de melkerij had verkocht ook al aangesproken een paar jaar geleden,
maar deze beweert dat hij zich Ushi en haar veulen niet meer herrinnert en dus ook niet van waar ze komt.
Wat later zei hij dat hij ze zich terug herrinnerde en dat ze uit een lot van paarden uit een echtscheiding kwam,
maar hij wist wel geen namen van die mensen en ook geen plaats ofzo meer.
Anja heeft Ushi zelf zo genoemd, dus je moet niet op de naam afgaan.

* Toen Anja Ushi kocht, is Ushi haar veulen op de melkerij gebleven en verkocht aan iemand van Anja haar club,
maar omdat Aagje toch te klein gebleven is heeft dit meisje haar weer doorverkocht maar ik weet niet aan wie.
Aagje zal nu ongeveer 4 jaar zijn, het is een vosse merrie met een brede bles en de zelfde aftekeningen op haar benen als Ushi.
Aagje was zoals Ushi gek op springen, maar dat kan nu al verandert zijn natuurlijk, ook haar naam kan veranderd zijn.

Ik ben nu dus op zoek naar mensen die Ushi hebben gekend voor haar 3 jaar, of die Aagje kennen.
Ook tips over hoe ik misschien meer te weten zou kunnen komen zijn welkom.


Hier wat foto's van Ushi:

Afbeelding
dit is Ushi toen ze nog in de melkerij was, wss 2000

Afbeelding
Ushi bij Anja in de wei, zomer 2003

Afbeelding
Ushi bij mij in het bos, februari 2004

DubbelFun

Berichten: 88660
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 14:00

Van PP naar VMR.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 15:06

Tja, was advertenties zetten met vooral die middelste foto erbij. Dit soort dingen zijn vaak lastig te traceren, maar door die bijzondere bles heb je kans dat iemand zich zo'n veulen herinnert...

Ik zou gewoon wat advertenties zetten en misschien - als je weet uit welke omgeving ze komt - wat briefjes & foto's ophangen in een supermarkt ofzo?

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 16:57

Moest grinniken bij de naam en gelijk aan Wendy van Dijk denken...
Misschien is dat geeneens zo'n slecht idee. Je zou altijd kunnen wagen om een briefje met foto te sturen; misschien wil ze een keer een oproepje doen? T is natuurlijk wel leuk dat er een paard naar 'haar' vernoemd is.

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-04 23:44

Kyona schreef:
T is natuurlijk wel leuk dat er een paard naar 'haar' vernoemd is.

Ik vrees dat ik haar zal moeten teleurstellen, want Ushi noemde al zo voordat ze dat programma maakte Knipoog