durven jullie nog op je paard na een harde val??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Talsha

Berichten: 2573
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Boeskoolstedke

durven jullie nog op je paard na een harde val??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-04 20:10

durven jullie nog op jullie paarden te stappen als jullie er hard van afvallen?

Vue
Berichten: 8851
Geregistreerd: 03-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 20:11

ja *LOL*

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 20:13

jah

Talsha

Berichten: 2573
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Boeskoolstedke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-04 20:13

ook als je letsel hebt?
en daarna meteen weer op het zelfde paard zonder hulp??
en zonder dat je echt bang bent??

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 20:14

ik ben een keer met een fjord over de kop gegaan, daarna ben ik er meteen weer opgestapt, maar sinsdien ben ik veel angstiger en zie ik veel meer gevaar dan eerst.(ongelukje is nu 6 jaar geleden)

ariekkie

Berichten: 896
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Klaaswaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 20:14

jah...
als je valt kan je beter gelijk nog ffies doorstappen ( als je het echt eng vind met iemand ernaast ) anders durf je dadelijk helamaal niet..
ben je er afgevallen dan Talsha.??

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 20:17

met bibbers...
dan is het wel fijner als er even iemand bij is, dan geeft dat je waarschijnlijk meer zelfvertrouwen. Als het kan even longeren vantevoren en dan er weer op. Wel altijd met cap op; extra dikke jas wil ook wel eens helpen (het idee dat het dan zachter is als je weer valt)

Talsha

Berichten: 2573
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Boeskoolstedke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-04 20:17

jha van een haf.
die had een week geleden ook al een ongeluk met de kar gehad.
scheurde ineens van achter in de bak naar voor en ik viel met m'n hoofd op de stang en heb een hersenschudding

ariekkie

Berichten: 896
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Klaaswaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 20:20

oow dat is minder..
durf je er nu nog wel op.??

Talsha

Berichten: 2573
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Boeskoolstedke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-04 20:21

neej maar daar kan ik hulp bij krijgen en mag het ook op een ander paard weer leren.
als ik me weer beter voel

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 20:23

Ja, ik stap ook nog gewoon op.

Tijdens springles ben ik een tijd terug over de kop gegaan met pony en al. Pony mankeerde niets en stond gewoon weer op. Ik zelf lag languit in de volgende hindernis. Deed best zeer.

Ben opgestapt, even gekeken of paard nog goed liep en heb gewoon nog maals gesprongen (uiteraard wel lager, het was net iets te hoog gegrepen)

Niet veel later vlieg ik voor over in de springles van een paard toen hij de hindernis weigerde.
Viel natuurlijk recht in de hindernis met mijn rug op de balken en staanders (ik met mijn slechte rug Tong uitsteken auw..)
Ben daarna ook weer opgestapt, aan gegalopeerd en nog maals gesprongen.
Die val was trouwens ook mijn eigen schuld. Ik had beter moeten drijven en meer moeten ondersteunen.
Het was 1.20 hoog geloof ik.

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 20:24

jah zal wel moeten
voor al als het uit gemenig heid er word afgegooid anders doet ie het altijdweer

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 20:27

Ik stap altijd tot nu toe weer op, ook al is het om een stukje te stappen.
Maar het duurd wel ff voordat ik het vertrouwen in desbetreffende paard of pony weer terug heb.

marionnnn

Berichten: 1194
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 20:34

als ik gewoon in de bak hard val ga ik er meteen weer op. maar ik ben laatst naar de zandverstuiving geweest (met daaromheen een uitgebreid bos). toen pakte hij het bit vast en rende de bossen in, ik dus heel hard tegen een boom aangeknald. ik durf nu geen buitenritten meer te maken.

Talsha

Berichten: 2573
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Boeskoolstedke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-04 20:36

ik bahalve bij deze niet.
kvoelde me nie goed last van m'n achterhoofd misselijk en hoofdpijn.
ik moest gaan liggen en na die tijd ben ik er dus niet meer opgeweest en ik durf het ook niet meer

Snoortje
Berichten: 58
Geregistreerd: 08-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 20:43

Ik ben ik oktober in het bos van mijn paardje afgevallen en met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Ik had 2 ribben gebroken en bekken en heupen zwaar gekneusd. Dankzij Tex en Jac van bokt hier ben ik heel snel weer op mijn paardje geklommen en en zij hebben mij al pratende er doorheengetrokken. Ik heb heel wat angsten gehad maar dankzij hun ben ik nu weer op en top blij met mijn scheetje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 20:44

Gelukkig wel, anders was ik al vaak gestopt Haha!

Talsha

Berichten: 2573
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Boeskoolstedke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-04 20:45

ook na letstel of heb je nooit letsel gehad (behalve kneuzingen en blauwe plekken)

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 20:47

Ik ook, het is me nog nooit gebeurd (afkloppen) dat ik echt iets ernstigs had, maar ik kan eigenlijk makkelijk zonder angst weer opstappen, ik let dan wel ff iets meer op!

Ann

Berichten: 13252
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 20:48

Ja, ik zou het wel proberen hoe angstig het ook zou zijn, misschien voel je je zekerder als er iemand bij is, die je volkomen vertrouwt en die de haf desnoods aan een longeerlijn vasthoudt, de eerste keer dat je er weer op stapt, begin rustig aan met alleen wat stappen totdat je je zelfvertrouwen weer terug hebt, de rest komt dan vanzelf Lachen

Talsha

Berichten: 2573
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Boeskoolstedke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-04 20:50

op die stap ik de eerste tijd toch niet meer.
niet alleen omdat ik zelf bang ben maar door dat ongeluk met de kar moet die haf. ook eerst zelf weer meer vertrouwen krijgen.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 20:50

Kawa hoe doe jij het als je een stevige smakkert heb gemaakt???

ik heb Talsha namelijk zien vallen. En dat ging echt heel hard. We schrokken ons allemaal rot. En het was heel knap van haar dat ze zo lang is blijven zitten als ze deed. Ze heeft de pech gehad met haar hoofd tegen een ijzeren stang te komen en er zaten twee behoorlijke deuken in haar cap. Die cap heeft haar echt gered. Ik kan me dus voorstellen dat ze het heel erg moeilijk vindt weer op een paard te klimmen.

Aan de andere kant: je kunt het al best goed, je hebt gewoon domme pech gehad dat je viel bij die stang in de buurt en Bonnie was zichzelf niet door dat ongeluk met de kar.

Normaal gesproken schrikt een paard niet zo hard als Bonnie toen deed.

En je weet het Talsha: als je ooit weer durft, dan mag je altijd op Lanna beginnen. Die is altijd heel lief als iemand een beetje bang is. En Zuppo staat ook tot je beschikking hoorde ik...Dan heb je dus twee betrouwbare paarden om een beetje over je schrik heen te komen.

Kop op hoor meid!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 20:51

Ook na letsel

Elleboog gebroken, in het gips gezet
Voor de rest ben ik geen dokter loper.
Vermoedelijk stuitje gebroken, nooit naar HA geweest want daar kunnen ze toch niks aan doen en dacht dat het wel mee viel, maar als je het na 4 jaar nog voelt Verward
vermoedelijk teen gebroken, zelfde als hierboven. Haha! Teen is nooit meer mooi in vorm gekomen Scheve mond

Maar als je jonge paarden zadelmak maakt en ze ook nog eens leert springen, gaat er gewoon wel eens wat mis Haha!
Maar met vallen en opstaan leer je

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 20:51

Ik ben tot nu toe altijf weer opgestapt, ook al ging dat moeizaam met de pijn die ik soms had.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 20:53

Gelukkig ben ik er nog nooit hard afgebutst. Op de een of andere manier land ik altijd goed.

De laatste keer dat ik eraf gebutst ben, is vorig jaar geweest, tijdens het crossen. Toen butste ik welgeteld 3x achter elkaar op dezelfde hindernis eraf. En wonderwel landde ik alle 3 de keren op mijn kont.

Ik kruip er dan meteen weer op, dan laat ik me dus echt niet kennen!