Lawaaimaker

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ranja

Berichten: 3524
Geregistreerd: 15-02-04

Lawaaimaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-02-04 17:01

Zoals je in de titel al kan lezen is 'mijn' paard nogal een lawaaimaker. Als hij op stal staat en er zijn mensen op stal, dan wil hij nog wel eens tegen zijn deur aan schoppen. Geef toe, het kan nogal irritant zijn, zeker als je staat te praten. Het probleem is dat mensen op zo'n moment hem hooi gaan geven om hem stil te krijgen. Hier ben ik dus vreselijk op tegen, staat ook op zijn stal. Want op het moment dat hij eten heeft, is hij wel stil, maar zodra het op is gaat hij dus weer om méér 'vragen' (lees: schoppen tegen de staldeur). Dan krijgt hij vervolgens weer hooi enz enz. Met alle gevolgen van dien (hij krijgt teveel eten op een dag en er wordt hem verkeerd gedrag aangeleerd)

Nu heeft hij wel sinds een paar maanden een open staldeur en heeft hij het een kleine periode iets minder gedaan, maar is nu weer vollop aan de gang. En dan gaan er mensen klagen, terwijl ze eigenlijk vergeten zijn dat hij het voor die open deur ook deed! Boos!

Ben dus eigenlijk op zoek naar een oplossing. Zelf heb ik ook wel gedacht aan speeltjes in zijn stal. Misschien zo'n voertonnetje die je bij divoza kan bestellen, maar die zijn zo duur. Terwijl ik geneens weet of dit wel gaat werken. Of een skippybal.
Misschien hebben jullie ideeen? Of hebben jullie zelf ook zoiets meegemaakt?? Vertel het me ajb!

Ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets stoms zeg - Loesje



Ranja

Berichten: 3524
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-02-04 17:23

Ja, negeren is inderdaad het beste....Maar dan moet inderdaad iedereen dat doen anders heeft het geen zin. Een rubberenmat aan de staldeur, zal ff kijken of dat past. Deur moet natuurlijk nog wel open kunnen Lachen
Hij doet het dus niet met zijn knieeen maar met zijn ijzers en volgens mij zo dat het bij hem geen pijn doet...

Ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets stoms zeg - Loesje

Ranja

Berichten: 3524
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-02-04 18:54

Gelukkig ben dus niet de enige met zo lawaaimaker.... En over het uitmesten maar inderdaad te zwijgen. Dan staat hij met z'n hoef te schrapen. Voor zijn stal (waar hij dan vast staat) heeft hij zo'n hele witte plek gemaakt.
Ja ik weet dus niet zeker of het alleen maar een slechte gewoonte is of ook verveling. Want aan de zijkanten van zijn stal hangen ook al rubbermatten, tegen het schoppen naar zijn buurvrouwen. Als hij dan ook nog eens een dichte deur krijgt, dan is hij helemaal opgesloten.... En trouwens, dan nog schopt hij....
Negeren is dus volgens jou ook de beste oplossing. Ik zal dat wel in het GROOT op zijn stal schrijven.

Ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets stoms zeg - Loesje

Ranja

Berichten: 3524
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-04 21:48

Ik heb ondertussen wat tekst op zijn stal gezet, dat negeren gewoon het beste is. Maar toch, is het nu zo ver, dat zijn staldeur weer dicht is.....Tja, ik ben er ook niet blij mee, de eigenaar van stal heeft hem vanavond dicht gemaakt.
Nu staat hij dus helemaal in een "dichtgetimmerde" stal, aan beide zijkanten hangen nl. al rubbermatten en nu de deur ook nog eens dicht...Hier wordt hij denk ik ook niet vrolijker van.
Misschien zal hij de eerste paar dagen wel stiller zijn, maar daarna heeft hij toch wel weer een manier gevonden om herrie te kunnen maken.

Een rubbermat aan de binnenkant van de deur gaat ook niet, want dan kan de deur niet meer open. De deur schuift nl. voor zijn box langs als het ware, dus niet aan de binnenkant van zijn stal.

Nog meer mensen met ideeen??

Ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets stoms zeg - Loesje


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lynn_Nikita, pretty en 41 bezoekers