strandrit omgeving den haag

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

strandrit omgeving den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 23:03

Mijn collega's lijkt het leuk om een keer een strandrit te maken. Nou weet ik niet zo goed bij welke maneges je dat kan doen in de omgeving van Den Haag. Hebben jullie een tip voor mij waar ze leuke strandritten maken? En hebben jullie misschien ook enig idee wat zo iets kost? Ik ken wel maneges in de buurt van katwijk/noordwijk etc omdat ik daar vroeger zelfs weleens een strandrit maakte maar in Den Haag e.o. ben ik nog niet zo goed bekend. Weten jullie iets???

Coby10

Berichten: 1008
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 10:55

Klinkt een beetje alsof je collega's nog nooit een paard van dichtbij hebben gezien. Is het dan wel handig om een strandrit te gaan maken? Ik heb altijd het idee dat de grootste ongelukken met paarden buiten gebeuren door mensen die geen idee hebben waar ze mee bezig zijn.

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 11:05

Het schijnt dat er in de zomer een man bij het Zwarte Pad in Scheveningen staat met paarden waarop je een strandrit kan maken. Ook als je nog nooit gereden hebt.
Ik heb het in de krant gelezen, en vond het een beetje raar verhaal, zomaar mensen op je paarden rond laten rijden, maar het is echt waar.

Hij zei dat de paarden heel rustig waren (lijkt me ook wel, maar goed, het blijven paarden he?), en dat ze bij hem in een grote stal in een kudde staan en daardoor ALTIJD bij elkaar blijven! Scheve mond

sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-04 17:52

Mijn collega's kunnen wel een beetje paardrijden (de een iets beter dan de andere) maar het zijn niet echt superruiters en ze hebben het ook al een tijdje niet meer gedaan dus het wordt wel een stapritje zal maar zeggen. Galopperen zit er waarschijnlijk niet in maar dat hoeft ook niet. Het lijkt ze gewoon heel leuk om eens te doen, vandaar. Maar wel het liefst bij een manege (onder begeleiding natuurlijk) omdat ik dat toch iets meer vertrouw geloof ik.... Weet iemand nog iets???

loveyaliefie
Berichten: 283
Geregistreerd: 04-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 18:52

witte brug, riouw, cavelier, wild hoef
c
avelier raad ik je wel af, het is een slechte manege

dat van die man bij het zwarte pad klopt maar ik zou het je niet aanraden, ik vind dat die man niet echt super met zijn paarden omgaat en ik geloof zelfs dat er af en toe een meisje (van rond de 15) de groep begeleid dus als je dan met mensen gaat rijden die niet zo goed kunnen rijden dan is dit nogal onverantwoord naar mijn mening.

veel succes met zoeken naar een geschikte manege

sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-04 20:22

dank je wel voor je reactie dan ga ik deze maneges van de week eens bellen.

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 20:59

loveyaliefie schreef:
witte brug, riouw, cavelier, wild hoef
c
avelier raad ik je wel af, het is een slechte manege


Helaas, maar geen van deze manege verhuren paarden. Cavelier zit een kleine kans dat het wel kan, de ene keer kan het wel en de andere keer niet? Verward

loveyaliefie
Berichten: 283
Geregistreerd: 04-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 13:05

deze maneges verhuren idd geen paarden maar je kan wel met een groep daar een les nemen waarschijnlijk er gaat dan 1 begeleider mee

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 13:09

loveyaliefie schreef:
witte brug, riouw, cavelier, wild hoef
cavelier raad ik je wel af, het is een slechte manege



Cavelier (ofterwijl Scheveningse manege) bestaat inmiddels niet meer!
Elke zaterdag en zondagmorgen gaan er groepslessen naar buiten op manege de Wildhoef. OK dan!

Leuke paarden en goede begeleiding!

loveyaliefie
Berichten: 283
Geregistreerd: 04-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 19:24

cavelier bestaat nog steeds
de eigenaar heeft nog enkele manege paarden. er staan ook nog eigen paarden en renpaarden. en ik geloof dat er bijna elke dag nog lessen zijn

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 21:33

Ben helemaal verbaasd! Jean Marc vertelde me persoonlijk in januari weg te zijn omdat ze er in juni 6 grote villa's gaan bouwen....

loveyaliefie
Berichten: 283
Geregistreerd: 04-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 13:39

jah dat klopt maar aangezien hij niet al zijn vergunningen heeft is het nog steeds open (hij zegt nu geloof ik tot eind dit jaar)

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 13:48

Manege de Westkustruiters in Wassenaar organiseert erg leuke ritten, onder begeleiding. Alleen weet ik niet of die nu al weer naar buiten gaan. Ze gaan alleen met ruiters het strand op die goed genoeg kunnen rijden, anders wordt het een duinritje, wat ook best leuk is.

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 16:08

loveyaliefie schreef:
jah dat klopt maar aangezien hij niet al zijn vergunningen heeft is het nog steeds open (hij zegt nu geloof ik tot eind dit jaar)



On topic: weet niet hoe de manege paarden daar zijn maar het is natuurlijk wel de allermooiste plek van Nederland om een strandrit te maken. Ongeveer 100 meter van de boulevard en de Pier.

Off Topic: Wil hier wel graag meer van weten dus PB je even...