Deken of scheren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-01 18:11

Mijn paard is vorig jaar als een teddybeer (dus met veel winterhaar) naar de manège gegaan. Dat heeft heel wat problemen opgeleverd ivm zweten en opdrogen. Gelukkig is ze toen niet ziek geworden.
Omdat ik haar dit jaar weer voor een maand of 3 naar de manège wil brengen en dus ook haar winterhaar beperken had ik besloten om het maar eens met een winterdeken te proberen.
Echter door omstandigheden (o.m. ouderwetse visies) staat ze 's nachts nog altijd met een zweetdeken op met het gevolg dat ze al serieus in het winterhaar zit!
Ze zou in januari naar de manège gaan. Zouden jullie haar nu nog onder het winterdeken zetten of zouden jullie ervoor opteren om haar in januari als ze naar haar knusse stalletje vertrekt te scheren?

Ik zou graag jullie visie even willen horen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 18:24

Als je wilt scheren moet je het nu doen. Want na 1 jan. scheren kan problemen gaan geven met de rui in de lente.
Ik denk als je nu nog een dikke deken op gooit dat je daar niet meer minder haren om krijgt. Dat had je dan toch al eerder moeten doen.

Zelf heb ik Kawa ook geschoren en dat bevalt me uitstekend.
Ik heb eerst ook al heel vroeg met dikke dekens lopen zeulen maar Kawa leek wat vachtbetreft net een shetje wat sacht nacht buiten staat. Haha!
Nu is hij meteen droog en dat is heerlijk.