Regendeken, hoe en waar wassen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carina

Berichten: 2784
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Regendeken, hoe en waar wassen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-04 14:35

Carina heeft een dikke waterdichte deken, 300grams. Nu is een van de voorsluitingen kapot, en moet deze gemaakt worden. De deken ziet er alleen een beetje smerig uit Schijnheilig En deze zou dus eigenlijk gewassen moeten worden van tevoren.

Hoe wassen jullie je dikke dekens? Brengen jullie ze weg? Of doen jullie ze zelf in een grote wasmachine? En hoe zit dat met regendekens? Blijven die waterdicht? En als ze behandeld worden met Harmisoll of iets dergerlijks?

Wie kan me helpen?

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 17:00

Mijn regendeken waste ik altijd gewoon zelf. Maar die was ook niet gevoerd, dus pastte makkelijk in de wasmachine. Daarna even behandelen met een waterafstotend middeltje en dat ging altijd goed.
Een dikke deken zoals de jouwe zou ik wegbrengen. Die krijg je nooit in je wasmachine gepropt, denk ik. Ik zou het eens navragen bij de ruitersportzaak. Die weten vaak wel adressen voor dit soort dingen.

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 17:12

Ik breng ze altijd naar de wasserij waar ze ook hotellakens wassen enzo.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 17:43

De dikke krijg ik niet in m'n eigen machine, die gaan mee naar de wasserij en worden gewoon gewassen op 30 graden zonder zeep Knipoog Ik moet er trouwens ook één herstellen Lips are sealed Voorsluiting en singel eraf gesloopt Schijnheilig

carina

Berichten: 2784
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-04 18:03

sonjabelgium schreef:
De dikke krijg ik niet in m'n eigen machine, die gaan mee naar de wasserij en worden gewoon gewassen op 30 graden zonder zeep Knipoog Ik moet er trouwens ook één herstellen Lips are sealed Voorsluiting en singel eraf gesloopt Schijnheilig


En blijven ze dan waterdicht sonja?

Sting

Berichten: 12858
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 18:13

Ik was ze niet, ik spuit ze met een waterslang af, en met een spons de echte viezigheid Haha!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 19:03

Ja hoor, het is gewoon zoals ze nat zouden worden in de regen maar langs twee kanten Haha! Volgens mij is de zeep meestal het probleem als je lekken krijgt Knipoog