aantikken voor- en achterbenen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ACSM

Berichten: 1950
Geregistreerd: 09-08-03
Woonplaats: Almere

aantikken voor- en achterbenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-04 17:57

Hoi!

Mijn haf tikt regelmatig zijn voorbenen en z'n achterbenen tegen elkaar aan. Je hoort dan echt het tikken van de ijzers. Wat betekent dit en wat kan ik eraan doen.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 18:24

hoe tikt ie precies aan?

bedoel je dat het achterbeen tegen het voorbeen aantikt?

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 18:26

Mijn fjord doet dat ook, maar niet erg vaak.
als het soms is, is het niet zo erg, ik heb er geen verstand van als het vaker zo is.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 18:28

Even een keer de hoefsmid erbij roepen, mijn pony doet het ook weleens dan is het een teken dat hij tenen te lang zijn en de hoefsmid even zijn nageltjes moet vijlen Knipoog

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 18:32

Die van mij doet het ook standaard als hij erg enthousiast wordt, en eindelijk goed gaat lopen (ruim) Dan tikt hij er vrolijk op los. Ik heb altijd springschoenen om zijn voorhoeven.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 18:36

idd ook tegen de hoefsmid zeggen.
bij mij kon de hoefsmid er niets aan doen.
dus rij ik altijd met peesbeschermers+strijklappers of bandage's.

sinds dien laat ik springschoenen en strijklappers om op de wei,omdat ze steeds alles open stoot.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 19:55

Als Par het flink op een rennen zet tikt ze ook aan, zij heeft ook altijd springschoenen om om verwondingen tegen te gaan.

Toen ze net ingereden was deed ze het vrij vaak, nu we wat verder zijn doet ze het alleen nog maar als ze iets moeilijk vind en het dus op een lopen zet, dan let ze even niet meer op.

Heb ook gehoort dat het bij jonge paarden de controle over hun benen is wat nog helemaal moet wennen.
Dat zou bij Par wel kunnen kloppen want nu heeft ze er dus alleen nog maar last van tijdens die ongecontroleerde bewegingen.

Weet niet hoe oud jouw haf is maar als hoefsmid en dergelijke er niets aan kunnen doen kan je in ieder geval springschoenen proberen.

ACSM

Berichten: 1950
Geregistreerd: 09-08-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-04 21:58

Hij is 5 jaar, dus hij is idd nog jong. Ik zal het eens vragen aan de hoefsmid...