Welk bedrag heb jij over voor aankoop paard/pony

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Welk bedrag heb jij over voor aankoop paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-04 16:54

Waarom ik deze vraag stel?
Niet voormezelf maar om een klein onderzoekje te doen naar wat men voor een paard wil uitgeven ongeveer.

Wel bedrag heb jij over voor de aankoop van een paard/pony?

*Met name gaat het dan om paarden en de E maat (of eventueel een grote D maat, kleiner niet)

*Het leuke type kwpn paard of in die richting.

*Tussen de 2 en 8 jaar oud.

* Dressuur paard gemiddeld of net dat beetje meer kwaliteit.

Het zou fijn zijn als je naast de prijs ook de eisen aan het paard zou willen omschrijven.

Lando
Berichten: 72
Geregistreerd: 29-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 17:06

Ligt er natuurlijk maar net aan wat het paard zo'n beetje kan..

Een gewone, correcte E-pony geen gebreken, L dressuur, en dan 7 jaar ofzo met een beetje goede papieren, verders niks appart
rond de tussen de €2000,- en €3000,-

Dat zou ik er voor geven he, ligt natuurlijk wel aan hoe de pony eruit ziet enzo maarja het is wat een gek er voor geeft...

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 17:14

Vind een paard of E-pony wel een groot verschil, in E-pony's ben ik niet zo thuis.

Voor een paard ligt de grenzen ongeveer tussen de 4 en 8 duizend euro.
Dit ligt aan het feit omdat het mij niet uitmaakt of ze wel of niet zadelmak zijn, maar dat scheelt natuurlijk wel in de prijs, een 2.5 of een 4 jarige.
Wat zijn mijn eisen:
Ruin, 2,5 t/m 4 jr, minimaal 1.65-1.70, kleur niet belangrijk, met papier, afstammeling niet belangrijk, eerlijk.
En als ik naar zijn bewegingen kijk, zie ik graag een vrolijk paard wat ongecompliceerd beweegt met lossigheid en een wakker koppie.

Die 8000 euro is wel een absolute bovengrens, ik zie niet in waarom ik meer geld zou uitgeven voor een paard. Dan zoek ik wel wat langer.
Ikzelf vind het belachelijk om meer dan 20000 euro voor een paard uit te geven wat nog niks kan, ook al istie dat geld misschien wel waard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 17:14

Ik zou zowiezo nooit meer dan 3000 voor een paard uitgeven. Meer is deze hobby mij in aanschafwaarde niet waard.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-04 17:17

Lando het gaat erom wat jij zou kopen en wat jij dan zoekt.
De een zoekt bv een paard van 6 wat Z dressuur loopt
De ander zoekt een E maat van 8 die lekker kan lopen, zeg L dressuur maar waar men toch liever de recreatie mee in wil.
Weer een ander zoekt bv een 2 jarige die hij/zij later zelf kan beleren.

Dus ik zou graag willen weten wat jij uit wil geven en aan wat voor paard/pony. Dus niet in uit het oogpunt van meerdere mensen, maar puur uit jou eigen gedachten.

Voorbeeldje:
Ik rijd dressuur dus zou kiezen voor een jong paard rond de 3 a 4 jaar, welke toch al lekker kan lopen onder het zadel, met de kwaliteit om zeker meer aan te kunnen, Z moet haalbaar zijn voor het paard. Cool en lief karakter. Tot een bedrag van 4000 euro.

Lando
Berichten: 72
Geregistreerd: 29-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 17:26

Ik ben toevallig naar een E-pony opzoek dus ik zal mijn eisen even vertellen:

- tussen de 5 en 10 jaar
- gewoon een paard wat lekker kan lopen, L - M dressuur
- verkeersmak
- en superbraaf
- papieren erbij zou fijn zijn, hoeft niet perse

Dan nog ligt het eraan hoe het paard gebouwd hoe het eruit ziet en hoe hij loopt. En rond de €3000,-
Het ligt er natuurlijk al aan of die 5 jarige of een 10 jarige M-dressuur loopt

Ik zelf zou rond de €3000,- uitgeven, het moet wel leuk blijven, ik bedoel €8000,- word me gewoon echt veel en veel te gek, maar daar in tegen als je er een superpaard voor hebt. Die paarden zijn niet voor mij weggelegd Bloos

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 17:29

3000-4000 euro zeker niet hoger.
Het moet nog leuk blijven. Zoiets willen wij wel uitgeven aan een leuke E pony onder de 8 jaar (ook zeker niet ouder)
Met een goede aanleg voor dressuur.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 17:33

Ik zocht een veulen (E-pony of klein paard) en vond dat ik voor 2000 euro toch wel een leuke moest kunnen hebben. Ik wilde per sé een merrie (mochten geen hengsten op die stal) en papier vond ik ook niet zo belangrijk.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-04 17:40

Gaat goed zo OK dan!
Bij het starten van het topic heb ik een kleine richtlijn aangegeven, maar zoals Quellian aangeeft toch meer geintresseerd te zijn in een veulen, ook dat mag ingevuld natuurlijk.
Gooi me er maar mee dood Tong uitsteken Hoe meer reacties hoe beter de uitkomst straks kan zijn.

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 17:49

Ik rijdt bij een handelaar en de meeste mensen zoeken een superbraaf paard, dat geweldig kan lopen, beeldschoon is en niet duur, maarja die paarden bestaan niet!

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 17:56

Ik heb er niet zoveel verstand van. Gezien ik geen paard wil, liever ook geen E-pony. Liever een D, of een grote C.

Maar mocht ik ooit een E-pony ofzo kopen. Dan is het voor mij denk ik een 2,5-3 jarige. Helemaal onbeleerd. Ik denk dan een hengstje, en dan vind ik 1500 euro een nette prijs. Voor een merrie denk 2000-2500, ligt erg aan papier. Maar daar weet ik weer niets van.

Ik vind het leuker om zelf te beleren. Hoewel ik ook af en toe weleens een beestje zou willen waar alle knopjes opzitten. Dan leert het wat makkelijker. Dan zou voor mij altijd tot 8 jaar, niet ouder. Dan bijvoorbeeld M/Z oefeningen (hoeft hij niet op wedstrijd gelopen te hebben). Ruin zou ik zeggen 4000-6000 euro.
Merrie is wisselend van ook ongeveer 4000-8000 ofzo, ligt aan papier. Kun je dan misschien ook nog leuk mee fokken.
Heb het hier wel over een pony.
Want paarden zijn vaak duurder, maar daar ben ik helemaal niet in thuis.

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 18:00

ik heb voor een leuk paard heel wat over, meer dan ik bezit...
ik denk voor zo'n pony, paard ongeveer 3.500 max.

muiltje

Berichten: 1419
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: nb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 18:00

Zelf zou ik geen e pony willen hebben maar liever een d of een paard. en e is in mijn ogen niet zoveel waard(financieel)gezien. Over de grens bestaan er geen e ponys en in de dres zou je er dan niet zoveel mee kunnen. Een klein paardje wat simpel loopt en van 3-7jaar is kan denk ik rond de 3000-8000euro zitten. Maar zoek je meer kwaliteit dan betaal je daar tegenwoordig zomaar het volle pond voor. Ik denk dat eer reeele waarde niet bestaat, het is maar net wat een gek ervoor geeft...

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 18:06

heb een kleine d pony met papieren koste me ongeveer 1000
maar voor een kwpn merrie zonder papieren met wel aanleg tot goed sportpaard grote e klein paard moest ik 2500 neertellen maar dat was dan wel mijn hobby grens.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 18:15

Ligt eraan wat ik zou kopen....

Voor een KWPN van ongeveer 4/5 en ongeveer 1.70 .... L/ M niveau dresuur ongeacht geslacht, of afstamming denk rond de €5000,00.
Of is dit niet redelijk Verward

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 18:19

Het gaat niet om redelijk zijn fsoudan, maar om wat jij ervoor over hebt.
Maar van het soort paard wat jij aangeeft zijn er jammrgenoeg weinig te vinden voor dat geld. Maar als je goed zoekt vind je genoeg leuke Lachen

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 18:20

Lydiia schreef:
Het gaat niet om redelijk zijn fsoudan, maar om wat jij ervoor over hebt.
Maar van het soort paard wat jij aangeeft zijn er jammrgenoeg weinig te vinden voor dat geld. Maar als je goed zoekt vind je genoeg leuke Lachen


Yep, ik bv vind dat weer te duur, heb ik er niet voor over...
Ieder zo dus het zijne Haha!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 18:25

Het zou voor mij alleen al de sport opzich zijn om voor 2000 euro een voor mij geschikt paardje te vinden.
Nu worden de eisen even moeilijk, even verzinnen:
-stokmaat 1.50-1.60
-geslacht onbelangrijk
-werkwillig en betrouwbaar
-papieren zeggen me niks, maar zou wel een pluspunt zijn
-dressuurmatig goed aangereden (L niveau)
-maximaal 7 jaar
-veel uitstraling en mag wat karakter tonen

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 19:05

Lydiia schreef:
Het gaat niet om redelijk zijn fsoudan, maar om wat jij ervoor over hebt.
Maar van het soort paard wat jij aangeeft zijn er jammrgenoeg weinig te vinden voor dat geld. Maar als je goed zoekt vind je genoeg leuke Lachen


Verward Verward Verward

Ik heb namelijk van de week op marktplaats zitten kijken en voor die prijs heb je al een leuk paardje wat volgens mij op een leuk niveau te rijden is. Ik heb daar dus totaal geen zicht in Ik heb een Maflingertje en ik weet hoe de prijzen daarvoor liggen Lachen

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 19:13

Ik zit niet in je doelgroep, sorry Knipoog

Voor een paard zoals jij dat beschrijft zou ik niet meer dan 5000 euro over hebben.

Mijn wensen liggen echter wat anders, dus dan ben ik best bereid daarvoor in de buidel te tasten.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-04 19:51

Fitzroy. Het punt is dat jij juist wel in mijn doelgroep ligt
Ik zou het leuk vinden om daarom ook zeker van jou een gedachten over een paard te horen.

Toch is het zo dat ik het nu even vanuit het gemiddelde bekijk met mijn vraag omdat de meerderheid toch vaak gemiddeld is. Maar een bovengemiddelde ruiter of paard mag ook zeker aan bod komen hoor Fitzroy

Bijke

Berichten: 2540
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Tienen (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 19:57

IK zou een paard kopen van 5 of ouder, dat zowel de basis van dressuur en springen kent en ook niet direct schrikt op een buitenrit. Een betrouwbaar beestje dus. Ik zou de prijs niet hoger dan 2500 euro laten komen...

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 20:19

fsoudan"]
[quote="Lydiia schreef:
Het gaat niet om redelijk zijn fsoudan, maar om wat jij ervoor over hebt.
Maar van het soort paard wat jij aangeeft zijn er jammrgenoeg weinig te vinden voor dat geld. Maar als je goed zoekt vind je genoeg leuke Lachen


Verward Verward Verward

Ik heb namelijk van de week op marktplaats zitten kijken en voor die prijs heb je al een leuk paardje wat volgens mij op een leuk niveau te rijden is. Ik heb daar dus totaal geen zicht in Ik heb een Maflingertje en ik weet hoe de prijzen daarvoor liggen Lachen
[/quote]

Ah, ik lees mijn eigen tekst nu pas terug, en het komt niet over op de manier zoals ik het bedoeld had, beetje warrig zo.
Wat ik bedoel, is dat je weinig paarden (gezond, zonder stalgebreken, leuke kleur, etc) kan vinden voor dat geld.
Maar dat als je goed zoekt, je wel paarden voor dat geld kan vinden, maar dan een kleine stokmaat (1.60 bijv.) met stalgebrek (luchtzuigen bv) of lager geklasseerd. Maar daar moet je dus wel eventjes voor zoeken meestal Lachen

Sedaru

Berichten: 539
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 20:28

Ik ben ook nog opzoek naar een paard:
2,5 - 5 jr. springpaard.
Geen super bijz. afstammeling, maar t moet gewoon springaanleg hebben.
Liefst bruin of zwart.
1.67 - 1.75 m.
Liefst merrie, eventueel ruin.
Niet meer dan 4500

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 20:35

ik heb nu een paard dat precies aan jou eisen voldoet. ze is nog op proef:

2 jaar (bijna 3)
D-pony (wordt kleine E-er)
Welsh Cob

Ze is gewent aan zadel, longe, bit, enz. alleen nog niet gereden. is een paard dat je erg uitprobeert, echt jong zeg maar. verder braaf, wel erg druk

voor de prijs pb ik je ff!