wie heeft ervaring met een ken teauer zadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gradus06
Berichten: 286
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: vlagtwedde

wie heeft ervaring met een ken teauer zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-04 10:20

ik ben met een groninger paard begonnen te rijden maar kan geen goed zadel vinden.
Nu kwam ik gisteren een ken taur zadel tegen,maar wil graag wat ervaringen over dit zadel weten.
Want van dit merk had ik nog nooit gehoord.
Dus wie heeft er ervaring mee of heeft er iets over gehoord.
Laatst bijgewerkt door Gradus06 op 27-02-04 10:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Lestria

Berichten: 1066
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 10:39

Ik heb zelf een Ken Taur Artemis dressuur zadel .
Ik heb bewust gekozen voor een relatief goedkoop zadel omdat mijn oude zadel echt niet meer paste en mijn merrie al behoorlijk op leeftijd is (23). Ik had dus wel een ander zadel nodig maar wilde er geen bakken met geld aan uitgeven.

Ik heb dit zadel zelf nu zo'n 4 maanden dus bevindingen op de lange termijn heb ik niet. Ik vind het een heerlijk zacht zadel waarin ik veel netter zit dan in mijn oude zadel. Het leer is lekker soepel en het ligt prima op mijn paard. Al met al ben ik er tot nu toe super tevreden over.

Ik denk alleen wel dat het op de lange termijn sneller slijt dan bijv. een Kieffer of een Stübben maar gezien de leeftijd van mijn paardje verwacht ik niet dat ik nog 10 jaar met mijn zadel moet doen.

Succes met je keuze!

Gradus06
Berichten: 286
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: vlagtwedde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-04 10:47

bedankt voor je reactie, en dat het zadel iets sneller slijt,dat mag ook voor die prijs dacht ik.

Lestria

Berichten: 1066
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 10:54

Lijkt mij ook. Maar soms verwachten mensen voor minder geld dezelfde kwaliteit. Zoals gezegd vind ik het verder een super zadel voor een acceptabele prijs.

Gradus06
Berichten: 286
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: vlagtwedde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-04 10:58

mag ik jou vragen,Lestria, wat voor paard je hebt?ivm met het zadel.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 11:10

Niet mee eens met de slijtage.

Ik heb 2 kentauer zadels een zwarte dressuur en een redwood springzadel. Ben er erg blij mee had geen beter zadel kunnen kopen zowel voor mij als voor me paard.

Hiervoor had ik ook een kentauer springzadel denk dat die zeker 4/5 jaar oud was en geen slijtage plekken op te zien. Wel wat beschadigingen van de handelsstal van wie hij ervoor was. Vind de kwaliteit leer erg mooi en zeker in verhouding met de prijs absoluut NIET slecht. Heb er ook weinig aan hoeven inrijden.

Volgens mij staan in mijn profiel nog foto's van het springzadel.

Gradus06
Berichten: 286
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: vlagtwedde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-04 11:14

tot zover gelukig alleen maar positieve berichten,Nu maar hopen voor mij dat het op een breed paard past.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 11:19

Ze hebben heel veel types met en zonder voorsingel. Als je een beetje goede zadelmaker hebt komen jullie er vast goed uit.

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 11:21

Ik heb ook positieve ervaringen met Ken Taur gehad. De kwaliteit van het leer is echt best goed, en de kleur vastheid is super. Mijn 5 jaar oude zwarte dressuur zadel had helemaal geen verkleuring. Dat zie je bij duurdere merken wel eens anders Scheve mond . Helaas paste het zadel niet meer op mijn nieuwe paard dus heb ik het zadel verkocht.

Ik heb nu een passier lenox en ik moet wel eerlijk bekennen dat ik daar netter op zit, maar dat is natuurlijk heel erg persoonlijk en verschilt van persoon tot persoon.

Lestria

Berichten: 1066
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 11:48

Taiga, ik heb een E-pony, NRPS'je. Vrij smal gebouwd met een opliggende ruggengraat en vrij hoge schoft. Vandaar dat ik voor het type Artemis heb gekozen. Deze heeft een teruggesneden kamer. Wel iets minder mooi maar perfect voor mijn paardje.

Gradus06
Berichten: 286
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: vlagtwedde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-04 12:23

Weet ook iemand of er ergens en site van deze zadels is, om de verschilende types te kunnen bekijken

Gradus06
Berichten: 286
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: vlagtwedde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-04 12:25

Lestria schreef:
Taiga, ik heb een E-pony, NRPS'je. Vrij smal gebouwd met een opliggende ruggengraat en vrij hoge schoft. Vandaar dat ik voor het type Artemis heb gekozen. Deze heeft een teruggesneden kamer. Wel iets minder mooi maar perfect voor mijn paardje.



mooi hoeft niet altijd het beste voor je paard te zijn. Ik kan helaas zo geen vergelijking maken met mijn paard,maar in ieder geval bedankt.