mijn pony wil nooit stil staan!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anoukje

Berichten: 450
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Stadskanaal

mijn pony wil nooit stil staan!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-04 21:02

whaaaaaaaaah! mijn pony wil echt nooit stil staan. alleen als doodmoe is na het rijden. niet alleen bij het opstappen maar overal. hij heeft altijd wel wat te zien en is vrezelijk ongeduldig! Boos! en daar word ik nogal pissig van.......... weten jullie wat ik moet doen????? Verward

verkaatje
Berichten: 741
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Amstelveen/Oostwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 21:06

Zo dra hij vooruit gaat lopen meteen in zijn achteruit. Als hij met opstappen al niet stil staat net zo lang herhalen (achetruit als hij vooruit gaat) todat hij stil blijft staan... Succes Lachen

anoukje

Berichten: 450
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-04 21:39

euhhhhhh.... mijn pony kan nog niet acheruit.....

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 21:44

Aan de hand wel toch Anouk?
Bon Jovi wou ook nooit stilstaan, altijd aan het drammen en kijken of er ergens iets lekkers te krijgen viel. Ik ben altijd heel stipt geweest, en hem duidelijk elke keer laten merken dat hij niet vooruit opzij of waardan ook heen mocht. Ook in de achteruit zetten mocht niet baten.
Chester is nog wat jonger, dus misschien als je elke keer dat hij weg wil lopen, hem op zijn plek zet, dat hij het nog leert.

supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 21:44

ze bedoeld als je er naast staat denk ik en dan kan je hem gewoon naar achteren duwen. En als je er op zit gewoon op je zit vragen en anders 1x een ruk zodat ie maar luistert en dan belonen natuurlijk en alstie het goed doet meteen stoppen voor die rijkeer.

Wildgirl

Berichten: 11660
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 22:05

consequent blijven maar wel zacht.....loopt hij weg als je opstapt...dan stap je af, zet hem op dezelfde plek terug en probeer het opnieuw.
desnoods herhaal je dit een uur, laat je niet opfokken, beloon hem niet overmatig als hij het goed doet maar laat gewoon blijken dat wat voor rare dingen hij ook doet, jij degene bent naar wie hij uiteindelijk moet luisteren.
succes

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 22:08

supertygetje schreef:
En als je er op zit gewoon op je zit vragen en anders 1x een ruk zodat ie maar luistert en dan belonen natuurlijk en alstie het goed doet meteen stoppen voor die rijkeer.


Ik denk dat een ruk in zijn mond geven niet het juiste effect gaat opleveren.

sam_kiek
Berichten: 249
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 11:16

Heel streng zijn als die heen en weer gaat. Zodra hij stil staat goed belonen....slaan heeft of rukken heeft geen zin misschien wel je stem verheffen dat helpt bij mij pony die kan niet alleen staan en gaat dan als een gek te keer

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 11:32

Veel oefenen ik had het ongeveer hetzelde die van mij liep altijd achteruit maar na oefenen oefenen oefenen staat ook mijn monster stil zelfs bij het opstappen.

Probeer met opstappen als dat niet lukt iemand vragen of hij/haar vasthoud of hem te parkeren in een hoek van de bak.

succes

Ghani

Berichten: 3086
Geregistreerd: 01-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 12:17

als je opstapt.. je buiten teugel strak tegen zn hals houden zodat hij niet die kant op kan gaan. inderdaag gelijk belonen zodra het een keer goed gaat.. en ook gewoon tijdens het rijden heel veel oefenen. geruststellen en belonen ... dat leert hij dat het goed is als hij stil gaat staan.

Olga88

Berichten: 4948
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 13:44

heb tzelfde..als er iemand naast staat loopt ze er gewoon overheen ofzo Tong uitsteken
maar je kunt haar tegen een hek zetten of in een hoek..
En binnenteugel strakhouden, dan kan ie alleen maar hele kleine rondjes draaien..en stopt ie vanzelf wel een keer
iig..werkte bmij Lachen

_Kimmm

Berichten: 10331
Geregistreerd: 27-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 13:46

Ik zou hem dan tegen de bakrand stil laten staan in het begin en dan steeds vaker herhalen en elke keer dat die stilstaat goed belonen.
En gewoon vaak onder het rijden een paar tellen stil laten staan. denk ik

meisje_16
Berichten: 115
Geregistreerd: 23-09-03
Woonplaats: hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 14:16

de pony waar ik op de manege op rij wil ook nooi stil staan. met opstappen laat ik hem dan meestal vasthouden of ik zet hem tegen de bakrand aan zodat hij niet verder kan.