Verlatingsangst?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Elsjuhh

Berichten: 603
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 15:52

Ik zou, net zoals de anderen zeggen er nu al mee beginnen, stukjes alleen wandelen enz kan geen kwaad, waarom zal je hiermee wachten. En veulens die in de opfok staan hoeven niet perse aan verlatingsangst te lijden. Hoe eerder ze leert dat alleen zijn niet eng is, hoe beter!! Ik heb mijn paard als 4.5 jarige hengst gekocht en heeft alleen maar op het weiland met anderen gelopen. Hij heeft onwijs veel last gehad van verlatingsangst (lees buiten aan de kletter gaan naar stal, overal van schrikken, niet te rijden in z'n eentje, binnenbak was helemaal een ramp) Echt de eerste drie jaar heb ik hier zo mee zitten kampen, soms willen verkopen als ie weer gek liep te doen. Gelukkig is het steeds beter gegaan en sinds juli vorig jaar kan ik eindelijk rustig buitenrijden (al heeft hij er wel moeite mee als hij andere paarden tegenkomt) Zaterdag heb ik westrijd in binnenbak en stiekem maak ik me er wel een beetje druk om dat ie weer gek gaat doen Scheve mond
Bij mij is er dus ong 5 jaar overheen gegaan voordat hij normaal te rijden was zonder stress dat ie alleen was en dat wil je gewoon niet meemaken. Daarom begin zo vroeg mogelijk! *LOL* *LOL* *LOL*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 en 118 bezoekers