Alvast wat paardenspullen kopen. Slim of stom?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Alvast wat paardenspullen kopen. Slim of stom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 22:46

Ik heb een veulen in de opfok staan, ze wordt volgende maand 1. Ik moet dus nog even geduld hebben voordat we daadwerkelijk aan het werk kunnen. Ik wil haar tzt graag voor de wagen beleren. Nu kan ik een mooi tuig van het merk Ideal Equestrian kopen voor een leuk prijsje. Aan de ene kant hoef ik straks dan niet alles in 1x te kopen en waarschijnlijk kom ik nooit meer zo'n tuig voor die prijs tegen. Ik kan het tuig altijd nog verkopen (met winst). Het is een maat die haar bijna zeker gaat passen. Aan de andere kant is het misschien stom, ze is pas 1 en er kan nog zoveel gebeuren.

Wat vinden jullie?

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 22:52

ik denk dat je het zeker moet doen.Zoals je zelf al zegt verkopen kan altijd nog en het scheelt als je daliujk alles in 1 moet kopen.Daar komt bij dat het toch niet rot als je het bijhoudt natuurlijk maar zo veel onderhoudt is het niet toch?

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 22:53

Als je zeker weet dat het een goede koop is en dat je het ook met winst kwijt zal geraken, waarom niet?
Ik zou het dus doen..

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 22:54

Ik zou het doen.. Je kan het altijd weer verkopen...

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 22:54

Ik denk dat als ik het eens in de zoveel tijd even invet prima blijft. Het enige nadeel is dat het hier een tijdje moet hangen, ik moet er wel een goede opbergplaats voor maken.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 22:59

ik zou het weer niet doen, wie weet wat voor mooie aanbiedingen je verder nog krijgt........en het duurt nog zo lang en zolang moet je het wel onderhouden, en als ik naar mezelf kijk................daar zou ik dan dus weer geen zin in hebben........

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 23:01

Ik zou het ook niet doen. Kleine dingetjes had ik wel gekocht, maar dingen als tuig, hoofdstellen en zadel toch pas echt toen Bill er was.
Een halstertje en wat borstels etc had ik al wel, maar zeker niks wat maatgevoelig was.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 23:03

Tja, ik weet het niet. Tuig is niet super maat gevoelig. Het is een cobmaat, nou die krijgt Xara wel, daar ben ik niet bang voor. Het onderhouden lijkt me niet zoveel werk. Als het in goede staat is, dan blijft dat het ook wel.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 23:05

Ik zou het kopen. Paardespullen zijn de laatste jaren alleen maar duurder geworden, en als het echt niet past, dan kun je het altijd weer doorverkopen. Of dat uiteindelijk met winst gaat zijn valt nog te bezien.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 23:06

Cassidy schreef:
Of dat uiteindelijk met winst gaat zijn valt nog te bezien.


Ja tuurlijk valt dat te bezien, maar toen ik de prijs hoorde, had ik zoiets van "Dit is mijn kans!". Voor hetzelfde geld koop je een nieuw "fluttuigje".

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 00:37

Volgens mij ben je er wel uit Knipoog
Maar ik zou het wel doen. Als het een mooie aanbieding is en precies wat je in gedachten had..

Ghani

Berichten: 3086
Geregistreerd: 01-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 00:50

als je het met winst kunt verkopen... mocht het tog niet geschikt zijn.. en het is echt zo'n goed merk en een mooi prijsje.. waarom niet? je kunt het maar alvast hebben he.. hoef je later er ook niet meer naar te zoeken!!
wel goed onderhouden!! als je het niet gebruikt!! dalijk is het al helemaal kaduuk voordat je het kunt gebruiken *LOL*

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 02:02

ik zou het ook niet doen...
als het een goed gebruikt tuig is wordt het er niet beter op als het ongebruikt blijft hangen.....en dan vooral nog zo'n tijd...

ik heb destijds voor mijn paard, ik dacht zo'n 11 verschillende tuigen thuis gehad voordat ik een passend tuig had gevonden, was ook een ideaal maar dat terzijde...
Kleine dingetjes ja...grote dingen nee......
je hoeft straks ook geen tuig en koets tegelijkertijd aan te schaffen....

Het is verleidelijk....
als ik het weten mag (eventueel per pb) wat de vraag prijs is...
ik had het super zware marathontuig enkelspan voor minder dan 1000 gulden...geheel compleet en nieuw. Dat was wel 4 jaar geleden.

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 02:31

ik zou het gewoon doen
als het niet past ken je het altijd nog weg doen

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 08:54

Als je een goede opbergplaats kan creeëren kan het geen kwaad het voor 2 jaar weg te hangen.
Dat moet dan wel het liefst een nauwelijks verwarmde ruimte zijn, die niet al te droog is.

Of je nooit weer zo'n kans zou krijgen vraag ik me af, wij hebben voor 1,5 jaar terug op Paard & Koets voor 250 euro een compleet Ideal, Australisch notenbruin 2 span tuig gekocht.
Er zitten niet eens gebruikssporen op, is misschien 2 keer mee gereden.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 09:21

Sjuimpje schreef:
Als je een goede opbergplaats kan creeëren kan het geen kwaad het voor 2 jaar weg te hangen.
Dat moet dan wel het liefst een nauwelijks verwarmde ruimte zijn, die niet al te droog is.

Of je nooit weer zo'n kans zou krijgen vraag ik me af, wij hebben voor 1,5 jaar terug op Paard & Koets voor 250 euro een compleet Ideal, Australisch notenbruin 2 span tuig gekocht.
Er zitten niet eens gebruikssporen op, is misschien 2 keer mee gereden.


Als je verder niets met een paard doet en je tuig hangt ergens in huis wordt het "vergeten"....en meestal te warm weg gehangen.
Ik heb zelf ook wel hoofdstellen hangen die niet gebruikt worden, die worden wel meegepoetst als de rest gepoetst wordt.
Je kunt dan wel een goedkoop tuig kopen, maar als je het nodig hebt en je moet de helft van de stiksels laten vervangen en weet ik wat...heb je er ook weinig aan.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 09:25

Wij heben ook tuigen hangen welke al jaren niet gebruikt zijn, maar die hangen netjes in een onverwarmde ruimte met een heel klein waasje schimmel erop. Die hebben echt niets te lijden.
Zoals ik al zei; je moet ze goed goed weghangen en dùs niet te warm.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 09:33

Kopen! Zeker weten! Als je het tuig goed opbergt kan er niks mee gebeuren!

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 09:38

Ik zou het wel doen.
Je moet mijn kast eens komen bekijken.
Ik heb alles al behalve zadels en ik heb een veulen, die net als jouw veulen, volgende maand 1 jaar wordt en een jaarling die van de zomder 2 wordt.

Het schijnt ook dat een beetje schimmel op je tuig helemaal niet slecht is.
Het ziet er alleen onverzorgt en smerig uit.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-04 10:24

Ik denk dat ik het tuig het beste in de schuur kan ophangen. Te vochtig is beter dan de droog idd. Ze zeggen dat het slechts een paar keer is gebruikt en er geen gebruikssporen op zitten. Als het er niet uit ziet, dan koop ik het natuurlijk niet.
Alane, ik PB je even.

Carinnetje
Berichten: 11
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 11:53

Slim! als je straks alles in 1x moet gaan kopen ben je erg duur uit

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 12:12

ik zou het niet doen, er kan nog zoveel gebeuren!

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 14:06

Lastig. Als je het nu koopt dan heb je een leuk tuig voor een super prijs. Maar je moet nog een tijd wachten voordat je het kan gebruiken. Als je er zeker van bent dat je het met winst kan verkopen dan zou ik het doen. maar kijk het tuig wel goed na!

Veel succes met je keuze