Niet erg of wel erg....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
peopie

Berichten: 81
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: s-gravenzande

Niet erg of wel erg....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 21:16

Hallo ik heb vandaag me shetje gewassen want ze was helemaal besweet en vies enz. ik heb haar daarna met twee fleecedekens op stal gezet en een dekensingel erom gedaan...vat ze geen kou...?normaal staat ze ook op de wei als het regent..tenminste als ze op de wei staat en het regent laten we haar gewoon staan..want ze staat wel vaken in de regen maar vat ze nu kou of niet... Lovers Verward Verward bedankt kusjes pascale en dipsy
Laatst bijgewerkt door peopie op 25-02-04 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt

verkaatje
Berichten: 741
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Amstelveen/Oostwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 21:18

Ligt er aan of ze in de tocht staat, of in een warme stal. Zelf zou ik pas wassen als het iets warmer is. Boven de vijf graden ongeveer.

peopie

Berichten: 81
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: s-gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 21:19

nee het is wel eeen stal waar het niet zo koud is en ze heeft twee dekens op is het erg of niet vat ze kou.... Verward

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 21:19

Nee idd. Alleen zomers is het aan te raden om helemaal te wassen. Je kunt de vetlaag uit de huid/haren wassen waardoor ze 't nu kouder heeft, want haar vacht biedt minder bescherming.

peopie

Berichten: 81
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: s-gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 21:20

maar als ze op de wei staat...en ze regent erg nat.....?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 21:28

peopie schreef:
Hallo ik heb vandaag me shetje gewassen want ze was helemaal besweet en vies enz. ik heb haar daarna met twee fleecedekens op stal gezet en een dekensingel erom gedaan...vat ze geen kou...?normaal staat ze ook op de wei als het regent..tenminste als ze op de wei staat en het regent laten we haar gewoon staan..want ze staat wel vaken in de regen maar vat ze nu kou of niet... Lovers Verward Verward bedankt kusjes pascale en dipsy


Nee die vat geen kou. Als je er maar rekening mee houdt dat je de dekens er ook weer af moet halen als de pony weer droog is. Anders staat hij de hele nacht met een natte dekens op.

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 21:33

peopie schreef:
maar als ze op de wei staat...en ze regent erg nat.....?

[PP] waarom (zweet)dekens

hier staat uitgelegd waarom je je pony rustig op de wei kan laten staan als het regent

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 21:34

peopie schreef:
maar als ze op de wei staat...en ze regent erg nat.....?


Dat komt niet door de vacht heen dóór dat beschermlaagje, maar als je shampoo e.d. gebruikt was je dat weg. Als je dat niet hebt gebruikt, valt het wel mee maar dan nog raadt ik je af om ze helemaal te wassen.

peopie

Berichten: 81
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: s-gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 21:38

Oke bedankt mensen ik ben erg blij met de antwoorden jullie zzijn allemaal top:)

SheDevil
Berichten: 15
Geregistreerd: 04-12-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 22:09

nee idd.. je paardje moet niet de hele nacht met natte dekens op stal staan.. dat word op een gegeven moment wel koud denk ik..

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 22:47