Wel of geen verzorgster

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chocogirl

Berichten: 216
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Kaatsheuvel

Wel of geen verzorgster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 13:54

Hoi allemaal,

Even een vraagje, ik ben drie maanden geleden naar Poppel verhuisd en mijn pony staat nog in Oosteind (Oosterhout/Breda).
Omdat het mij teveel tijd kost om nog iedere dag te gaan (werk, huishouden, relatie) ga ik nu drie keer in de week.
Ik ben nog aan het overwegen om er misschien iemand voor Choco bij te zoeken, maar ik durf niet zo goed, gezien het 'leuke en makkelijke' karakter van mijn pony.
Wat zijn jullie ervaringen met een verzorgster?
Choco verplaatsen is geen optie omdat we hier maar voor ongeveer een jaar wonen en Choco heel veel moeite heeft om te aarden op een andere plaats. (de verhuizing naar Oosteind duurde een half jaar voordat ze hanteerbaar was en weer normaal te rijden Verward )

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 14:03

ik zou er dan ook wel een verzorgster bij nemen, en wil je wel een serieus iemand, vraag er dan geld voor...
zelf heb ik geen verzorgster, alleen zelf geweest. dus heb er geen ervaringen mee...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 14:03

Het lijkt mij voor de pony leuker als hij een verzorgstertje krijgt, al is het alleen maar voor poetsen/ knuffelen. Dan krijgt hij toch nét dat beetje meer aandacht Lachen

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 14:11

Staat je pony wel overdag in de wei of paddock? Als ie de dagen dat jij er niet bent op stal staat dan zou ik zeker een verzorgster erbij zoeken!!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 14:14

Waarom verhuis je je pony niet naar Poppel. Misschien hebben ze bij de Hulselhoeve nog een stalletje over. Geen mooie stal, maar wel met wei een bak.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 14:32

Ik zou wel een verzorgster nemen als je zelf maar zo weinig langs je paardje kan gaan, al is het maar iemand om elke dag even te checken of er niets aan de hand is.
Als hij op het land staat is het minder noodzakelijk dat hij beweging krijgt van een bijrijdster, maar zoiezo is het nooit verkeerd als je iemand hebt die daar vlakbij in de buurt woont en je paard in de gaten houdt, zeker in geval van nood.

chocogirl

Berichten: 216
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 14:39

Ze staat bij vrienden van mij, die hebben twee paarden van zichzelf inclusief de mijne. Ze komt iedere dag een paar uur in de buitenbak, samen met een ander paard. Ze wordt gevoerd en de stal wordt uitgemest.

chocogirl

Berichten: 216
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 14:39

sorry, twee paarden van zichzelf en vier paarden in pension, inclusief de mijne

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 14:40

chocogirl schreef:
Ze staat bij vrienden van mij, die hebben twee paarden van zichzelf inclusief de mijne. Ze komt iedere dag een paar uur in de buitenbak, samen met een ander paard. Ze wordt gevoerd en de stal wordt uitgemest.


Oh... ja dan lijkt het me niet echt nodig, tenzij je wilt dat haar conditie lekker op peil wordt gehouden en je het weet dat je paardje graag bezig is.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 14:41

En een stalling dichterbij?

chocogirl

Berichten: 216
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 14:41

[Choco verplaatsen is geen optie omdat we hier maar voor ongeveer een jaar wonen en Choco heel veel moeite heeft om te aarden op een andere plaats. (de verhuizing naar Oosteind duurde een half jaar voordat ze hanteerbaar was en weer normaal te rijden )]

Knipoog Knipoog ,daarom laat in ze in Oosteind staan Tessebes[/quote]

chocogirl

Berichten: 216
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 14:43

dat is ook een van de redenen waarom ik twijfel, ze komt toch wel buiten.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 14:43

O sorry, ik heb niet goed zitten lezen. Sorry!!!!
Ja, je kan proberen iemand te zoeken die er een paar keer per week heen gaat om een beetje aandacht te geven.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 14:44

Ik zou er een verzorgster/bijrijdster bij nemen.
Par is ook niet 1 van de makkelijkste en Ellie ook niet, beide hebben wel een bijrijdster waarmee het klikt.

Natuurlijk hebben ze weleens meningsverschillen met de paardjes, maar dat heb ik zelf ook.

En gezien dat je zelf mag kiezen kan je dus op je gemakkie iemand uitzoeken die met het "leuke en vrolijke" karakter van je paard overweg kan Knipoog

chocogirl

Berichten: 216
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 14:55

Sily, heb jij makkelijk een betrouwbaar iemand gevonden voor jouw fjorden?
Mijn overbuurmeisje (14 jaar) ging 1x in de week mee toen ik nog in Oosterhout woonde, maar Choco walste letterlijk over haar heen.
Nu weet ik wel dat het respect voor mensen bij Choco al snel ophoudt Verward , maar ik ben bang dat er iets gebeurt als ik er niet bij ben.
Het is een haflingermerrie van 1.48 en ze is heel braaf (zolang als ze regelmatig een schop onder d'r kont krijgt).
Wel heeft ze een hekel aan alles wat kleiner is dan haar (met name kinderen en honden) en is ze niet geschikt voor een jong kind Knipoog .
Ik heb weleens op marktplaats gekeken, maar daar zijn al die meisjes 13 jaar oud, rijden alleen op een manege en denken vaak dat ze alles en iedereen aankunnen Scheve mond .
Fjorden zijn toch ook niet de meest makkelijke paarden (het exemplaar van mijn nichtje in ieder geval niet Haha! )

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 15:03

Choco, ik heb 2 haffies staan Knipoog 3 en een half en 4 jaartjes jong.
De 1 super voorwaarts, hyperactief, zou nooit bijten of trappen, maar walst wel met alle genoegen over je koppie heen als je niet streng genoeg bent.
De 2de tijdens het rijden stakerig en bokkerig, wil nog weleens een hapje en een bokje plaatsen, zelfde verhaal: te lief, dan ben je er geweest Haha!

Ik had geluk, er reageerde 2 meiden op mijn advertentie, 1 van 18 en 1 van 24, al naar mijn idee een betere leeftijd dan 14, onder de 16 wou ik sowieso niet vanwege beide karakters en kracht.

En eigenlijk zocht ik maar 1 bijrijdster Haha!
Maar die van 18 klinkte erg goed met Ellie en reed goed op Par, die van 24 kreeg Ellie niet aan het lopen maar kon het erg goed vinden met Par.
Probleem opgelost: die van 18 voor Ellie *stakerig, bijterig, bokkerig* en die van 24 voor Par *super voorwaarts en hyper actief*

Bij Ellie is 1 keer streng zijn genoeg, de mensen die dat zijn accepteert ze onmiddelijk en dan is ze het liefste paard ter wereld...Par blijft om de zoveel weken proberen *ook bij mij* en iedere keer als je denkt het gaat goed!! Bedenkt ze weer wat anders Haha!

Voor je haf zou ik dus gewoon op je gemak op zoek gaan naar ene betrouwbaar ouder persoon, die overlegt met je, met je praat en niet op eigen houtje gaat proberen.
Die zijn er ook best, je moet alleen geduld en geluk hebben met de zoektocht.

Ik ben er de eerste paar keer bij gebleven, bij Ellie ben ik er nu geregelt niet bij, bij Par nog wel omdat ik graag haar vorderingen zie Haha!

Dus de eerste paar keer wel je paard uit handen geven, laat eht ze maar uitzoeken....jij hebt een omschrijving van je paard gegeven en hun beweren daar mee om te kunnen gaan.
Ingrijpen als het naar jouw idee te ver gaat, zo zie je hoe ze problemen oplossen met je haf en of ze geschikt zijn voor het dier.

Succes.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 15:04

Ps: meisje van 13 worden door Par even wegwijs gemaakt langs het erf *zonder rem* en door Ellie even geproefd......

Er zullen wel uitzonderingen zijn in die leeftijd maar ikzelf waag me er niet meer aan.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 15:08

Ik zelf ben 18, serieus, heb een verzorgpaard maar zou er niets voor kunnen betalen omdat ik het geld als student zijnde niet heb... deze quote snap ik dus niet

boeflover schreef:
ik zou er dan ook wel een verzorgster bij nemen, en wil je wel een serieus iemand, vraag er dan geld voor...
zelf heb ik geen verzorgster, alleen zelf geweest. dus heb er geen ervaringen mee...

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 15:09

Ellende"]
Ik zelf ben 18, serieus, heb een verzorgpaard maar zou er niets voor kunnen betalen omdat ik het geld als student zijnde niet heb... deze quote snap ik dus niet

[quote="boeflover schreef:
ik zou er dan ook wel een verzorgster bij nemen, en wil je wel een serieus iemand, vraag er dan geld voor...
zelf heb ik geen verzorgster, alleen zelf geweest. dus heb er geen ervaringen mee...
[/quote]

Ik ook neit zo...beide bijrijdsters betalen niets en durf best in te staan voor hun serieusheid Verward *schrijg je dat zo Haha! *

chocogirl

Berichten: 216
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 15:11

Dit komt me errug bekend voor Haha! Sorry dat ik je haflingers voor fjorden aanzag Bloos! (heb nog niet gekeken in je profiel!!). Choco blijft ook mij uitproberen, volgens mij gaat dit ook nooit over Haha!
Hoe heb jij jouw verzorgers gevonden en merk je er zelf niets van als je aan het rijden ben?

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 15:12

chocogirl schreef:
maar ik ben bang dat er iets gebeurt als ik er niet bij ben.


Als er iets mis gaat dan gebeurt het toch, of jij er nou bij bent of niet.

Uit je verhaal kan ik opmaken dat het niet dringend is, maar dat wel, zowel voor de pony als voor jezelf, leuk zou zijn als er een verzorger zou komen.
Ga dan lekker rustig op zoek, kijk eens rond op de manege in de buurt, vraag die vrienden/ staleigenaren of zij misschien iemand weten........... en zoek dan op je gemakje iemand uit. Het zou veel moeilijker zijn als je op stel en sprongen iemand moest hebben.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 15:13

Sily"]
[quote="Ellende"]Ik zelf ben 18, serieus, heb een verzorgpaard maar zou er niets voor kunnen betalen omdat ik het geld als student zijnde niet heb... deze quote snap ik dus niet

[quote="boeflover schreef:
ik zou er dan ook wel een verzorgster bij nemen, en wil je wel een serieus iemand, vraag er dan geld voor...
zelf heb ik geen verzorgster, alleen zelf geweest. dus heb er geen ervaringen mee...
[/quote]

Ik ook neit zo...beide bijrijdsters betalen niets en durf best in te staan voor hun serieusheid Verward *schrijg je dat zo Haha! *
[/quote]

Vind ik ook hoor. Op het moment zit ik nogal krap, dus ik kan geen grote bijdrage leveren, ben ik daarom minder serieus? Dacht het niet!

chocogirl

Berichten: 216
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 15:18

Ik hoef er ook niet zo nodig voor betaald te krijgen (klopt dat zoals ik het nu schrijf??). Ik heb liever iemand die serieus met Choco is, die niet na twee weken stopt en die, als het enigszins lukt, heel wordt gelaten door Choco Knipoog

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 15:19

chocogirl schreef:
Dit komt me errug bekend voor Haha! Sorry dat ik je haflingers voor fjorden aanzag Bloos! (heb nog niet gekeken in je profiel!!). Choco blijft ook mij uitproberen, volgens mij gaat dit ook nooit over Haha!
Hoe heb jij jouw verzorgers gevonden en merk je er zelf niets van als je aan het rijden ben?


Ik had ene advertentie gezet op Marktplaats en op Bokt, heb ze beide via Marktplaats gevonden.
Par had in het begin zoiets van he kan ik jou nu ook weer uit proberen? En begon weer wat te klieren, maar dat rij je er zelf zo weer uit toch?

Beide meiden hebben les van de instructrice waar ik ook les van heb *was de enige voorwaarde...kost niets maar les doe je en betaal je zelf, even cru gezegt*
En zo is het wel leuk te zien dat Anita op Par meer loslaat dan ik doe, ik wil het altijd in controle houden en zij gaat ook weleens keihard de bak door met het idee dan stoppen we pas als je moe bent Haha!

Ik merk wel dat beide paarden de extra aandacht en beweging fijn vinden.
Vooral Ellie is er zoveel in vooruit gegaan.

chocogirl

Berichten: 216
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 15:19

Heb tijdens mijn studie trouwens ook twee jaar een paard bijgereden en daar niet voor hoeven betalen. Dat wil niet zeggen dat je er dan minder goed voor bent, of minder serieus.