drachtig of niet drachtig

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lailapri

Berichten: 22120
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

drachtig of niet drachtig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 09:06

Stel je hebt een merrie (niks geen papieren enzo) enje laat hem dekken door een normale hengst, wordt de pony dan minder waard of meer waard als je haar wilt verkopen. normaal is ze 700 waard.
alvast bedankt

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 10:38

Je bedoelt hier of de merrie in waarde stijgt/daalt lijkt me, of bedoel je het veulen?

Als er dus een leuk veulen uitkomt, kun je erbij vermelden dat ze dus al eens eerder een veulen heeft gehad. Als echte fokmerrie verkopen wordt moeilijker, omdat ze geen papier heeft.
Ik denk dat het voor de prijs niet zoveel uit maakt. Het is trouwens wel zo dat je als je haar laat veulenen, je 1½ jaar verder bent voor je het veulen kan spenen en de merrie kan verkopen. Ze is dan dus wel bijna 2 jaar ouder, en dan zakt de prijs ook als ze al wat ouder is. (heb geen idee hoe oud ze nu is)

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 11:08

Bedoel je verkopen als ze drachtig is? Dat ligt denk ik aan de hengst, en aan of eventuele kopers problemen hebben met de 'dubbele' koop van merrie en veulen. Ik zou er in ieder geval niet meer geld aan uitgeven, tenzij de hengst een goedgekeurd dier van niveau is.
En het is vaak een stuk moeilijker om zo'n merrie te verkopen, dus als je haar wilt laten dekken om er meer geld voor te krijgen zou ik het maar niet doen. (sorry als dat niet de bedoeling is, dat maak ik op uit je post)

lailapri

Berichten: 22120
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 14:03

ik heb gehoord dat de merrie de helftminder waard wordt als er een veulen inzit, vandaar mijn vraag. Ik wil dus weten of zein waarde stijgtof daalt(merrie metveulen erin)

lailapri

Berichten: 22120
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 14:04

Ik heb zelf niet zo'n merrie hoor, ja 2 shet, maar verder niet