harry horse?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ippolata

Berichten: 1344
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: Tilburg

harry horse?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-04 17:30

heeft iemand ervaring met harry horse jasjes, zijn ze goede kwaliteit en zo ?

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 17:31

Ik denk dat de prijs-kwaliteit verhouding goed is.
Ik vind ze persoonlijk te slap.

missrosa
Berichten: 293
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 17:38

Ik heb er eentje gehad. Dat was toen voor mijn manegewedstrijdjes toen ik een jaar of 12 was. Voor zoiets was 'ie prima. Makkelijk, kon ook gewoon in de wasmachine ofzo. Als je in de wat hogere klassen gaat starten lijkt een duurder jasje me wel fijner, die kleden toch wat beter af.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 19:50

Bedoel je gewone jassen of rijjasjes? Ik heb 2 gewone jassen, een winter en een zomer. Ben hier heel tevreden over; zitten lekker en blijven goed ook na veelvuldig wassen. De dunne jas is waterdicht en blijft dit ook echt; dit in tegenstelling tot mijn dure Kyrajas die dit absoluut niet was (teruggebracht)...

ippolata

Berichten: 1344
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-04 21:25

ik bedoel voor wedstrijd jasje ik weet nog neit wat ik doe ze zeggen wel goedkoop is toch duurkoop, maar zo'n jasje is toch duur en van de dure merken (toch betere kwaliteit schat ik in, zoals horka, kentucky,pikeur) moet je gauw 300 euro neerleggen (ik kan ze nergens 2de hands vinden)

Pivanti

Berichten: 5107
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 17:20

Ik heb een rijjasje van harry horse. Het is inderdaad wel slap, maar ik rijd alleen 1 keer in de 2 maanden een wedstrijd op de manege, daar vind ik hem goed genoeg voor. Maar als je vaker wedstrijden rijd en in een hogere klasse zou ik toch een iets duurdere kopen.

chocogirl

Berichten: 216
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 17:27

Mijn vriendin rijdt met een Harry's Horse rij jasje, ze wordt er echt niet minder om beoordeeld hoor!! De jury kijkt niet zozeer naar het merk kleding, maar naar je proef (hoop ik dan maar)

Pivanti

Berichten: 5107
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 17:37

ja dat is waar!

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 17:42

Ik heb geen ervaring met de wedstrijdjasjes van HH maar verder vind ik het een goede kwaliteit

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 17:43

Ben er zelf niet zo kapot van, te slap en dat je zie je er vaak ook wel van af. Maar een mooie prijs-kwaliteitsverhouding voor zo nu en dan een wedstrijdje.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 17:56

idd, goede prijs/kwaliteit verhouding.
Ik heb er zelf ook 1tje, hij is idd niet echt stevig en ik vind hem ook niet echt fijn. Maar voor de 2x per jaar dat ik dat ding nodig heb is ie prima.
Al zou ik je een ander (beter) merk aanraden als je regelmatig op wedstrijd gaat. Dan kun je beter wat meer uitgeven en een goede kwaliteit jas hebben.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 18:03

Voor een wedstrijdjasje zou ik liever voor een 'duurder' merk gaan. Vind die idd een stuk steviger en vaak betere pasvorm hebben. Als je geen haast hebt, kan je evt. eens gaan passen in de winkel dan weet je welke modellen goed staan en welke maat je moet hebben. Zeg je gewoon dat je ervoor gaat sparen... Dan internet enz. in de gaten houden voor de aanbiedingen. Soms kan je tweedehands ook een goed jasje voor weinig kopen!@

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 19:53

Toevallig dat ik dit tegenkom. Zat pas te bedenken, toen ik voor de zoveelste keer mijn HH wedstrijd jasje uit de wasmachine haalde, dat ik het al zolang heb. Bijna 9 jaar!!! En hij koste toen 125 gulden!!!

Ziet er nog prima uit!! Ja, Zo'n duur merk is mooier van snit maar ik ga niet om de klip klap naar de stomerij. Dit is voor mij super!!!

Pivanti

Berichten: 5107
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 20:08

ja dat is zeker een voordeel, dat je hem gewoon in de wasmachine kan doen!! Ik geloof dat ik er iets van 55 euro voor betaald heb

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 20:10

Ik heb er ook een.
Geweldig jasje vindt ik het (vooral dattie in de wasmachine kan!!). Naar mijn weten konden de andere jasjes niet in de wasmachine.

Het enige nadeel vond ik dat de knopen niet goed vast zaten, dus na elke wedstrijd was ik er weer 2 of 3 kwijt. Terug gegaan naar de ruitersportzaak, maar dat had niet veel effect.
Tot mn vader aan de gang ging met naald en draad.. Extreme duivel

Scylla
Berichten: 1220
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Sliedrecht, t baggerdurp van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 20:12

Ik heb ook nog een HH jasje hangen, maar die paste ik niet meer Vond hem voor manege wedstrijden erg fijn, wel vielen de knopen er snel af. Nu ik officiele wedstrijden rijd heb ik een Pikeur gekocht.

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 21:07

ja, dat klopt van die knopen!! Dat schiet me ineens te binnen. Ik heb toen bij een naaiwinkel knopen zonder naaien gekocht. Dat is een soort krammetje met dopje, dat heb ik er toen tussen gezet en sindsdien zitten de knopen muurvast. Want dat was ook al weer 7 jaar geleden....

Pivanti

Berichten: 5107
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 17:02

Ja van die knopen is inderdaad waar. Bij mij is er nu ook 1 vanaf. Maar m'n moeder zet die er wel weer even op en dan zet ze die andere knopen ook gelijk wat steviger vast.

ippolata

Berichten: 1344
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-04 21:13

thnx voor al de tips maar als het zo hoor dan is het een jasje dat gewoon goed is voor af en toe gebruik en ik heb van plan elke weekend zo'n beetje wedstrijden te starten en dan zal zo'n jasje wel snel slijten., maar het is natuurlijk wel handig dat ie in de was kan....dilemma

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 21:25

Ik heb mijn wedstrijdjasje van harry's horse al zolang ik wedstrijden rijd, das zo'n 6/7 jaar en ik start bijna elk weekend! De knopen gaan er vaak af ja, maar me mams zet ze stevig vast en dan gaat het goed! Ik heb geen klachten! Ik vind m super, zolang ik m nog pas en hij nog mooi zwart is hou ik hem!

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 23:00

Ik heb er ook een, maar heb hem bij een kennis, die heel goed kan naaien, laten tailleren, en nu zit ie als gegoten.

Pivanti

Berichten: 5107
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 13:49

oja, dat is wel een goed idee, hij is inderdaad wel wijd, kan wel vragen of m'n moeder dat ook kan doen

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 14:31

IK heb vroeger veel wedstrijden gereden. Nu 2 jaar later heb ik mijn HH jasje weer uit de kast gehaald. Ik pas hem nog steeds. En die van mij is wel een beetje getaileerd. Is helemaal niet zo wijd. Heb met die van mij nog nooit problemen gehad. Ik heb nu ook al weer 4jaar ofzo.

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 14:35

ik had ook last van de pasvorm... ik leek er net een aardappel in.
Als hij je past dan kun je er wel even mee vooruit.

Gelukkig heb ik een moeder die heel goed zelf kleding kan maken, dus hebben we stof gekocht. In de ruitersportzaak het jasje aangepast wat het mooist stond (echt super duur dus...) en mijn moeder heeft hem nagemaakt. Erg lief van haar...