Wie is er student en heeft een eigen paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Wie is er student en heeft een eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 15:13

Ik vroeg me af, zijn hier studenten die op kamers wonen en toch een eigen paard hebben? Ik zou namelijk ook erg graag weer een eigen paardje willen hebben, maar ik vraag me af of het haalbaar is... Hoe doen jullie het bijvoorbeeld met aanschaf van het paard zelf, dierartskosten, hoefsmid en stalling? Hebben jullie een (betalende) bijrijder? Alle tips enz. zijn welkom!

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 15:15

Ik ben wel student maar woon niet op kamers, reden dat k niet op kamers woon is dat k dat niet kan betalen door mn paard. De meeste mensen die k ken, studenten, die hebben t zelfde. Of n paard of op kamers..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 15:17

Maar jij betaalt je paard wel helemaal zelf? of heb je iets geregeld met je ouders?

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 15:24

Ik ben wel student maar woon niet op kamers. Om de doodsimpele rede dat beide niet te betalen is. Ik betaal mijn paard wel helemaal zelf. Het onderhoud is ook gewoon te doen. Maar mocht er echt iets gebeuren waardoor ik het niet meer kan betalen(hoge VA kosten op de een of ander manier) springen mijn ouders bij.

Esgaroth

Berichten: 5247
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 15:45

Ik denk dat je beide niet kan betalen. Ik ben student en woon bij mijn ouders Haha! Paard staat thuis, ik moet hem (terecht) zelf betalen en daar gaat al mijn geld aan op.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 16:08

Ik ben student en woon nog thuis. Dit omdat het houden van een paard en op kamers (of in mijn geval samenwonen) niet gaat lukken. Ik heb nog een bijbaan van 12 uren en daar kan ik het allemaal net van betalen.
Het kan dus wel, maar reken er wel op dat je veel andere leuke dingen moet laten schieten.

carina

Berichten: 2784
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 16:15

Dennis schreef:
Ik ben wel student maar woon niet op kamers. Om de doodsimpele rede dat beide niet te betalen is. Ik betaal mijn paard wel helemaal zelf. Het onderhoud is ook gewoon te doen. Maar mocht er echt iets gebeuren waardoor ik het niet meer kan betalen(hoge VA kosten op de een of ander manier) springen mijn ouders bij.


Zelfde hier

callippo

Berichten: 3201
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 16:30

Ik ben student, woon op kamers, maar mijn ouders betalen de huur van de wei omdat mn zusje dat ook krijgt (het is maar 45 p/m, dus dat zou ik zelf ook wel kunnen betalen). De rest (voer, dierenarts e.d.) betaal ik wel zelf.
Voor de aanschaf van het paard zul je vooraf flink moeten sparen en tevens een reserve opbouwen voor het geval hij naar de DA moet.

Ik denk dat het heel erg afhankelijk is van de plaats waar je woont. In Wageningen heb je redelijk goedkope studentenkamers en genoeg weilanden om je paard goedkoop te stallen. Maar in Amsterdam bijvoorbeeld is het stalgeld al net zo duur als je kamer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 16:31

en je paard staat nooit op stal? of in een schuilstal ofzo? Ik woon in Enschede, dus de kamers zijn redelijk te betalen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 17:02

ik ben student, woon niet meer thuis...en dat is dus de reden waarom mijn paard wegmoest..Boos! beide is vaak niet haalbaar....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 17:03

Nee ik weet het, ik had ook een eigen paardje, maar die stond bij mijn ouders en ik kon m niet meenemen, heb m toen ook verkocht.. maar ik ben nu toch de mogelijkheden eens aan het onderzoeken, want ik mis het zo erg

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 17:03

Ik hoop van harte dat ik tegen de tijd dat ik moet gaan studeren, nu over iets minder dan anderhalf jaar, het hebben van een paard ook kan combineren met de studie. Toch lijkt dat bij veel van bovenstaande mensen te lukken...dat geeft hoop

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 17:03

Ik ben student, en ben niet op kamers gegaan owv mijn paard. Ik moet trouwens alles zelf betalen, de combinatie had dodelijk geweest voor me...

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 17:06

mlvanmelle schreef:
Maar jij betaalt je paard wel helemaal zelf? of heb je iets geregeld met je ouders?



K betaal haar zelf, af n toe dat ze wel s wat betalen. Zo heb k mn zadel gehad en wat klein spul.

Moet zeggen dat t wel hard werken is ook met n studie erbij, en n bijbaan.

Maar alles s t waard

K weet niet of je echt n eigen paard wil maar als k nu geen paard had en moest kiezen zou k kijken voor n bijrijdpaardje, scheelt n hoop tijd en geld, en dan na de studie een eigenpaardje aanschaffen. Lachen

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 17:31

Ik zou het niet doen, je hebt nog zoveel tijd in je leven om een paard te hebben... Door het nu allebei te willen wring je jezelf echt in een krap hoekje financieel. Ik zou lid worden van de studenten-rijvereniging en na je studie lekker een paardje nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 17:35

ja.. waarschijnlijk heb je wel gelijk, ArwenLune... Maar ja, iedereen weet dat als je eenmaal een eigen hebt gehad, je eigenlijk niets liever wilt...

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 17:49

Dennis schreef:
Ik ben wel student maar woon niet op kamers. Om de doodsimpele rede dat beide niet te betalen is. Ik betaal mijn paard wel helemaal zelf. Het onderhoud is ook gewoon te doen. Maar mocht er echt iets gebeuren waardoor ik het niet meer kan betalen(hoge VA kosten op de een of ander manier) springen mijn ouders bij.



Hier ook hetzelfde verhaal. Beide (en op kamers en een paard) is voor mij iig niet haalbaar...

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 14:23

Ik zit nu ook in dit dillemma. Ik ga komend jaar studeren (als alles goed gaat) en wil graag op kamers. Dus ik heb besloten mijn geweldig paardje te verkopen.

Ik wil niet tot mijn tigste thuis wonen om mijn paard, dat willen mijn ouder ook niet denk ik Haha! Bovendien, stel ik blijf bijv. nog 2 jaar thuis wonen, waarin ik dus studeer, verplicht ben baantjes te houden (om een paard financieren), en dus op en neer reis, en dus weinig tijd heb. En als ik dan na die 2 jaar toch belsuit op kamers te gaan, moet ik hem alsnog verkopen Verward Na die 2 jaar veel en geld en tijd in hem te hebben gestoken, na in die 2 jaar je nog meer te zijn gaan hechten aan dat paard, dan verkoop je hem alsnog.....

Hierom heb ik dus besloten hem te verkopen.....

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 14:43

Ik woon niet op kamers. Ten eerste omdat een betaalbare kamer vinden in amsterdam niet echt makkelijk is, ten tweede omdat het met het OV heel goed te doen is en ten derde omdat de stalling in Amsterdam wel iets duurder is dan in Den Helder Knipoog

Ik heb het prima naar mijn zin thuis en mijn paardjes zijn het reizen wel waard
(op kamers wonen is voor mij toch al redelijk duur, krijg basisbeurs dus dan moeten mijn ouders meer bijleggen dan dat ze nu bijspringen voor mijn paarden Knipoog )

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 14:44

hier nog een student!, woon niet op kamers maar betaal mijn paard wel zelf. Ik kon kiezen....

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 14:55

gomir schreef:
Ik woon niet op kamers. Ten eerste omdat een betaalbare kamer vinden in amsterdam niet echt makkelijk is, ten tweede omdat het met het OV heel goed te doen is en ten derde omdat de stalling in Amsterdam wel iets duurder is dan in Den Helder Knipoog

Ik heb het prima naar mijn zin thuis en mijn paardjes zijn het reizen wel waard
(op kamers wonen is voor mij toch al redelijk duur, krijg basisbeurs dus dan moeten mijn ouders meer bijleggen dan dat ze nu bijspringen voor mijn paarden Knipoog )



Maar wat voor soort studie doe je dan? En houdt je naast het studeren, het op neer reizen nog wel voldoende tijd over voor ja paarden. Als je idd nog voldoende tijd hebt voor je paarden, heb je dan nog wel tijd voor iets anders?

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 15:02

Ik WAS student en heb een paard. Ik woonde niet op kamers, maar dat is een bewuste keuze geweest. Ook zonder paard was ik, denk ik, niet op kamers gegaan.
Maar als ik jou was dan zou ik nog even wachten met een paard. Over 4 jaar ben je klaar met studeren, krijg toch wat meer (financiele) zekerheid in je leven en dus ook meer ruimte voor een paard. Als je nu al een paard zou hebben, dan zit je in een ander pakket, maar nu zou ik nog even wachten en eerst de studie afronden.

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 15:05

In principe ga ik volgend jaar ook studeren (als alles goed verloopt Haha! ), gelukkig heb ik ontzettend lieve ouders die mijn paard betalen. Mijn ouders betalen mijn paard nu ook al en we hebben afgesproken dat ze dat tijdens mijn studie ook blijven doen, ik ben daar erg blij om Ik moet er niet aan denken mijn lieve paardje weg te moeten doen, dus ik ben ze ontzettend dankbaar OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 15:13

Ga je dan ook op kamers Tequila?

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 15:36

mlvanmelle schreef:
ja.. waarschijnlijk heb je wel gelijk, ArwenLune... Maar ja, iedereen weet dat als je eenmaal een eigen hebt gehad, je eigenlijk niets liever wilt...


Ja, maar nu heb je de keuze nog. Stel jij gaat op kamers en koopt een paard. En je moet je 7 dagen per week in alle bochten wringen om EN te studeren EN geld te verdienen om je paard te onderhouden. Heb je dan uberhaupt wel tijd om van je paardje te genieten? Wat nou als je hartstikke overspannen raakt van al die druk? Verkoop je dan je paard (met heel veel pijn en verdriet natuurlijk) of stop je met je studie?

Studeren zelf is al zwaar zat zonder dat soort kopzorgen erbij. En ik vind je studie veel belangrijker als nu een paard hebben. Een studie is tenslotte voor de rest van je leven belangrijk; dat paard kan er altijd nog komen.