Iemand tips om oud hoofdstel weer mooi te krijgen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Iemand tips om oud hoofdstel weer mooi te krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 09:11

Ik heb een oud hoofdstel voor Moon, en die heb ik gister even uitgebreid schoongemaakt. Leer ingevet, koper gepoetst Lachen
Heeft iemand nog tips om het mooier te krijgen?

Het koper:

Vóór
Afbeelding

Na ongeveer anderhalf uur poetsen
Afbeelding

Ik ben nu nog steeds niet tevreden over het koper hoor, dat moet ik nog veel vaker poetsen Knipoog

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 09:29

Het leer eronder mag zo te zien ook wel wat vet hebben. Hoe is de staat van de rest van het hoofdstel?

Koper kun je poetsen met koperpoets. Ik heb spul waar je niet zo lang mee hoeft te poetsen om resultaat te krijgen. Het merk weet ik niet zo uit m'n hoofd, maar het is ooit op een jaarbeurs gekocht. Zit in een tube en ziet er wat paarsig uit. Stink ook.

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 10:16

Ik zou om te beginnen dat hele hoofdstel een nacht in de leerolie laten liggen. Want dat heeft het leer volgens mij wel nodig Lachen
Of het koper daar tegen kan, weet ik eigenlijk niet?

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 10:18

Ik had laatst ook koper wat heel dof was en dat heb ik opgepoets met commandant. Dit kreeg ik als tip van mijn vriendje die dit spul ook voor zijn auto gebruikt. Het resultaat was heel erg goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 11:54

Het koper had ik schoongemaakt met koperpoets, alleen dat is nu een beetje erg op Schijnheilig
Het leer zal ik nog wel 1000x in gaan vetten Haha!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 11:55

ik zou hem ook een nachtje in de olie laten liggen en dan goed bijhouden

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 01:13

ik poets van mijn hoofdstel elke dag even, aangezien ik een passier hoofdstel heb en die zijn nogal prijzig, maar dit hoofdstel zou ik gewoon weg flikkeren, die krijg je echt niet meer mooi, het is ook verre van mijn smaak, en dan zou ik als ik jou was gewoon een hoofdstelletje kopen van 40 euro ofzo, en dan die goed bij houden

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 01:57

rockey schreef:
ik poets van mijn hoofdstel elke dag even, aangezien ik een passier hoofdstel heb en die zijn nogal prijzig, maar dit hoofdstel zou ik gewoon weg flikkeren, die krijg je echt niet meer mooi, het is ook verre van mijn smaak, en dan zou ik als ik jou was gewoon een hoofdstelletje kopen van 40 euro ofzo, en dan die goed bij houden


Hallo? Geld teveel of zo? Als het hoofdstel heel is en past, waarom zou ze het weggooien? Jij werkt zeker niet voor je paard? Van Pappie gekregen zeker?

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 02:01

inderdaad waarom zou je het weggooien Verward
als het leer verder nog goed is en het past.. en omdat het jou smaak niet is wil het niet zeggen dat je het dan maar weg moet gooien

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 03:07

inderdaad nachtje olie....dag uit laten lekken...oppoetsen en klaar...
wel even de stiksel controleren...vooral als het leer zeer uitgedroogd is/was....na een week wederom controleren....anders even langs een zadelmaker hobbelen, die kan voor een oliebad al zien of het hoofdstel te redden is.
Het kopergedeelte is het minst belangrijke....

zonder goed onderhoud gaat een duur hoofdstel ook naar de haaien.....en bij goed onderhoud gaat een goedkoop hoofdstel net zolang mee als een duur...alleen het merkje mist....

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 09:17

Boenen, boenen, boenen. Dan komt het allemaal goed. Ik heb ooit een oud hoofdstel op de kop getikt en na heel veel poetswerk was dat nog heel best te gebruiken.

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 10:42

hoi,
ja van mijn pappie gekregen ja , maar ik gaf alleen mijn mening even.

KimDai
Berichten: 836
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 10:52

quick en brite wil ook nog wel eens werken.
Ik heb het leer van een hoofdstel (met schimmel erop) helemaal mooi gekregen door eerst lederdressing (om het schoon te maken) erop te doen en daarna leervet.

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 11:58

er is speciale lederbalsem dit heeft mijn hoofdstel wel opgekrikt.