13 jarige laten keuren??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 20:22

runningkawa schreef:
Zijn alle oude paarden zonder papieren niet 12 of 13 Lachen
Vanaf dan is de preciese leeftijd niet meer goed te bepalen aan het gebit Lachen



Juist, het is een stuk moeilijker om te zien hoe oud ze werkelijk zijn vanaf die leeftijd. Dus paarden zonder papieren zijn heel vaak 13 Schijnheilig

Rontgenologisch keuren is niet echt heel erg nodig bij oudere paarden, maar mensen die daar lastig over doen weten vaak dat er wel wat aan de hand is. Maar dat komt tijdens een klinische keuring zeker naar voren. Een veearts geeft een aankoopadvies, die keurt het paard niet af......dat is wat anders Haha!

Maar mensen die de kosten niet willen betalen bij afkeuren, gewoon lekker laten staan. Iedereen weet dat het de normale gang van zaken is dat je als eigenaar betaald bij afkeuren. Als deze mensen daar niet aan mee willen doen, dan is dat hun probleem, niet die van jou!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 01:13

Klinisch moeten ze super zijn, hoe oud dan ook. Rontgenologisch wil ik ze super hebben omdat ik ze weer wil verkopen. Als ik een paard voor mijzelf zoek die ik nooit meer wil verkopen, doe ik niet moeilijk over een 2 of een 3tje. Paarden worden bijna nooit kreupel aan botkreupelheid, maar meestal op de weke delen. Mochten dat soort paarden een drietje hebben, word dat vaak de schuld gegeven. Terwijl het meestal iets anders is.

Verzekeringen stellen deze eisen, daardoor is het zo ellende geworden.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 bezoekers