Zouden paarden tegen elkaar praten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Zouden paarden tegen elkaar praten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-04 21:21

Ik ging vandaag ons deel van de stal afsluiten, en licht uit doen enzo.
En toen stond mijn paard met zn hoofd uit de stal, en zijn buurvrouw ook.
En ze waren elkaar echt heel aandachtig aan aan het kijken, en bewegen met oren enzo.
En toen dacht ik: Zouden die nou tegen elkaar praten?
Wat denken jullie?

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 21:23

'Roddelen' zoals de mens dat kan doen,denk ik niet Knipoog Of even de dag doorspreken lijkt me ook niet..Maar ik denk zeker wel dat ze met elkaar communiceren..Maarja..Waarover Tong uitsteken

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 21:33

Dat vraag ik me dus ook echt altijd af.. als ze in de wei staan hebben ze dan ook hele verhalen tegen elkaar? Is toch saai als je alleen maar staat te niksen met zn allen?

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 21:44

ja over die lekkere hengst die nieuw is op stal natuurlijk en dat ze daar best is een lekkere pluk hooi mee willen eten.. Nagelbijten / Gniffelen Ik denk dat ze het daar over hebben gehad... *LOL*

anoukje

Berichten: 450
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 21:49

ik denk wel dat ze elkaar begrijpen..... best vaag eigenlijk. laat ze maar lekker doorgaan met kletsen! hihih beter als de hele dag eenzaam niets staan te doen. toch????...

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-04 21:58

chickey schreef:
ja over die lekkere hengst die nieuw is op stal natuurlijk en dat ze daar best is een lekkere pluk hooi mee willen eten.. Nagelbijten / Gniffelen Ik denk dat ze het daar over hebben gehad... *LOL*


Dan zou mijn paard dus homo moeten zijn... ehem. Haha.
Hij heeft soms weleens homo trekjes. Dus, misschien hebben ze het daar wel over gehad ja.

Of ze waren aan het opscheppen over hoe lief hun baasje wel niet is Knipoog

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 22:06

zekers praten ze. Zo had Gam gister een hapje hooi van me gekregen en stond lekker te eten. Ewald zijn buurman was verontwaardigd "hé geef mij ook wat!" en stond tussen de tralies door te bedelen tegen Gam. Gam keek hem eens aan en gaf hem toen met de oren naar achteren een klein knauwtje "Nee, ik deel niet!"


Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 22:09

Onze paarden praten heel duidelijk met lichaamstaal tegen elkaar... maar niet altijd even lief ~~}>
Hartstikke leuk om zo'n besloten groepje te observeren als ze in de wei staan... het is werkelijk een soap! Van liefdesscene's tot slopende ruzie's *LOL*

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 22:16

Op de stal waar ik in de zomer werk is 1 leider in de groep. Als die aan het rijden is gaat de rest van de groep in een cirkel staan, met de hoofden naar elkaar. Dat is altijd heel grappig om te zien en dan vraag je je ook af of ze tegen elkaar praten Haha!

Lijkt mij wel grappig. Hoor je het ene paard tegen de ander. 'He hoe vind jij je baasje nou?' en dan de ander 'nou die van mij is wel okay hoor.'

Haha mijn fantasie gaat weer werken Tong uitsteken

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-04 22:22

Jessie88 schreef:
Onze paarden praten heel duidelijk met lichaamstaal tegen elkaar... maar niet altijd even lief ~~}>
Hartstikke leuk om zo'n besloten groepje te observeren als ze in de wei staan... het is werkelijk een soap! Van liefdesscene's tot slopende ruzie's *LOL*


de mijne houd meer van liefde's scene's. zn vijfde been laat hij ook maar al te graag zien. Knipoog

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-04 22:23

Misschien zeggen ze wel in de aanwezigheid van jou: "Jemig zeg, wat een lelijk mens is mn baasje toch."

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 22:26

Angeliek"]
[quote="Jessie88 schreef:
Onze paarden praten heel duidelijk met lichaamstaal tegen elkaar... maar niet altijd even lief ~~}>
Hartstikke leuk om zo'n besloten groepje te observeren als ze in de wei staan... het is werkelijk een soap! Van liefdesscene's tot slopende ruzie's *LOL*


de mijne houd meer van liefde's scene's. zn vijfde been laat hij ook maar al te graag zien. Knipoog
[/quote]
hahahaha! Zo gaat het bij ons gelukkig niet... Daar zijn de mannen toch te verlegen voor. De 2 merrie's zijn de baas. Haha! Maar Fraeva gedraagt zich echt als een sl*t bij ''vreemde'' ruinen, dan dringt ze zichzelf echt op Rolleyes

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 23:05

Ja dat vraag ik me ook altijd af...misschien komen we daar nooit achter.
Maar ik denk zo van "als mensen tegen elkaar kunnen praten dan kunne dieren onderanderen paarden dat ook" (maar wel in paardentaal) dus ik vraag me af of dat zo is?
Ik denk het wel!
Laatst bijgewerkt door animals op 22-02-04 23:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 23:10

Heb net het boek 'paardentaal' van Henry Blake gelezen. Het is heel oud en ook wel wat gedateerd. Maar het komt er op neer dat paarden wel degelijk met elkaar 'praten'.
En ik geloof het ook, dat ze elkaar soms dingen 'vertellen'. Natuurlijk niet zoals wij, maar met hun eigen tekens.

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 23:30

jawel hoor, hele verhalen! *staat in de penny* Tong uitsteken

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 23:31

Elan schreef:
jawel hoor, hele verhalen! *staat in de penny* Tong uitsteken


Whahahaha ja in de penny praat alles Tong uitsteken

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 23:31

Haha, en wat in de Penny staat, dat is waar Haha!

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-04 00:00

Misschien hebben ze wel lichaamstaal:
*Flemen= Je stinkt

Haha!

Pegassus97
Berichten: 726
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 00:02

Paarden praten wel degelijk. Observeer ze maar eens 10 minuten lang. Dat is zo leerzaam!!

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 00:03

sosm zou je denken van wel. hoe ze naar elkaar kunnen hinneken als er een in het land staat en de ander nog op stal...

Pegassus97
Berichten: 726
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 00:08

Het is niet alleen het hinniken... Wat deden ze bijv in het wild? Bij gevaar kunnen ze moeilijk hinniken... En dan moeten ze wel op een andere manier communiceren.
Vanmiddag ook nog, paarden stonden gezamelijk op de wei, ik heb me er even bij gezet, gewoon naar ze kijken. Echt prachtig Lachen

Bramblerose

Berichten: 1420
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Herwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 00:19

Angeliek schreef:
Misschien hebben ze wel lichaamstaal:
*Flemen= Je stinkt

Haha!


Nou dat hoeft niet per se hoor! Kan ook lekker zijn. In ieder geval een apart geurtje! Misselijk

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 00:30

haaha mijn paardje denkt alleen maar; merries merries merries, dus als ie langs een merrie loopt, zal ie wel zoietts zeggen van; hey chickie, kom je vanavond nog even langs in mijn stalletje Haha!

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-04 04:15

DANIenVLIEG schreef:
haaha mijn paardje denkt alleen maar; merries merries merries, dus als ie langs een merrie loopt, zal ie wel zoietts zeggen van; hey chickie, kom je vanavond nog even langs in mijn stalletje Haha!


Ja, maar HOE zegt hij dat dan?
Knip ogen ofzo? Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 10:37

Angeliek"]
Misschien hebben ze wel lichaamstaal:
*Flemen= Je stinkt

Haha!
[/quote]
Hoeft niet perse, het kan ook betekenen dat ze het lekker vinden ruiken.

[quote="Angeliek"]
[quote="DANIenVLIEG schreef:
haaha mijn paardje denkt alleen maar; merries merries merries, dus als ie langs een merrie loopt, zal ie wel zoietts zeggen van; hey chickie, kom je vanavond nog even langs in mijn stalletje Haha!


Ja, maar HOE zegt hij dat dan?
Knip ogen ofzo? Haha!
[/quote]
Iones doet zijn oren vriendelijk naar voren en heeft een typisch zacht hinnikje dat hij als flirt gebruikt. Ik ken hem nu onderhand wel. het is het hinnikje dat betekent "daar wil ik graag eens aan ruiken en misschien ook wel een keertje op!" *LOL*