Hoe ontstaat de bruine stippen bij een schimmel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Hoe ontstaat de bruine stippen bij een schimmel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-04 16:32

Je kent ze vast wel, de eerst zulke mooie witte schimmels, die hoe ouder ze worden, hoe meer (bruine/lelijke) stippen ze krijgen, een vliegen schimmel ja...
Toen ik Mirk nog meer net had, had hij nog maar een paar 'sproetjes'. Vorig zomer werden het er al meer, en nu? Nu zijn het er nog veel meer Scheve mond .

Maar nu vroeg ik me af, hoe kan dat een ouder paard die stippen zo krijgt? Waar komt dat vandaan?
Lekker moeilijke vraag weer, maar wellicht weet iemand hier een antwoord op.

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 17:41

is het niet gewoon viezigheid Knipoog

haha nee grapje ik zou het echt niet weten...

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 19:14

mijn pony heeft precies het zelfde, al zijn het nu nog sproetjes.
Ik vind het zelf wel mooi eigenlijk. Lachen
Hoe ze eraan komen, geen idee!

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 19:18

Mijn 1e pony had het al heel vroeg en het is nooit erger geworden, ik vond het wel leuk Lachen

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-04 19:37

ik vind het niet leuk, denk je een wit paard gekocht te hebben, wordt ie bruin Haha!...

Ik denk dat het iets met pigment te maken heeft. Mensen krijgen immers grijs haar, en ik denk dat schimmels grijze haren ervoor weer krijgen... Verward

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 20:54

Helaas krijgt mijn schimmel ze ookal op zijn hoofd... eerst had hij gewoon appeltjes op zijn lichaam en een wit hoofd, nu worden die appeltjes steeds witter en zijn hoofd wordt juist bruiner! Hij krijgt allemaal van die mega lelijke bruine stippen!!! IELLLL Helaas... want ik vind het het leukste als hij grijs blijft... maar als hij dan toch wit wordt..... laat hem dan ook echt WIT worden, en niet met die RARE bruine SPOETEN!!! Tong uitsteken

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 21:02

Jasmijn is donkerbruin en wordt steeds zwarter (dus ook donkerder) Ik heb hierbij ook geeeeeeeeeen idee hoe dat kan Verward

Misschine is het zo dat hoe ouder ze worden, hoe donkerder Scheve mond

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 21:20

mijn eerste haf was donker en werd steeds lichter en nu ook bij mijn tweede haflinger(sorry oftopic)

ontopic:ik zou het niet weten waarom,heeft het niet met erfelijkheid te maken dat er in de voorouders al vliegenschimmels zitten?
witte andalusiers blijven toch ook echt wit?

Armanda

Berichten: 555
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: Nieuw-Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 14:16

Ik snap wat je bedoelt. Ik heb ook een witte pony zoals je weet en ook hij word jammer genoeg steeds bruiner. Huilen Ik weet dat het gebeurd maar ik weet niet hoe het kan. Daarom heb ik net mijn zus (De Bioloog in opleiding Haha! ) gevraagd, en zij vertelde mij dat een schimmel bij ouderdom zij of haar pigment verliest. En later gaan het pigment als het ware klonteren. En daardoor komen er van die bruine vlekken. Je hebt dus gelijk Kim het is idd het pigment. OK dan! Maar jammer genoeg kan je er niets aan doen. Verdrietig

groetjes mij