Slof bij buitenrit? Of andere mogelijkheden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Farjen

Berichten: 7925
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Slof bij buitenrit? Of andere mogelijkheden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-04 11:32

Gisteren was de DA er, Camble heeft een peesontsteking dus moet ik veel stappen op het harde. Ik mag erop dus dat wordt wandelen.

Het probleem is, er kan niemand mee gaan.
Ik heb nu een week vakantie, maar anderen niet, die werken tot 5 uur ofzo en wanneer die op stal zijn, is het binnen 5 min. donker.
Alleen ben ik nog niet geweest, ja 2 keer op het veld achter de piste en dan was ze braaf. In het begin als er iemand mee ging was ze altijd braaf, maar de laatste keer schoot ze er altijd vandoor. En nu met die peesontsteking is het belangrijk dat ze stapt.

Nu gaat mijn vader wel mee (hij moet Tong uitsteken ) maar dat is niet hetzelfde als een ander paard.

Zo hebben ze me voorgesteld dat ik misschien een slof kan gebruiken. Ik ben er helemaal geen voorstander voor, maar als ik hem zou gebruiken, zou hij er toch loshangen. Het is eerder voor de veiligheid, en wanneer ze ervandoor probeert te gaan.

Maar ik vroeg me af of er geen andere mogelijkheden zijn.


Farjen

Berichten: 7925
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-04 11:41

Bokken of stijgeren heeft ze nog nooit gedaan, dat is het probleem niet.
Ik ben bang als ze schrikt en het in haar hoofd haalt om te gaan lopen.


Farjen

Berichten: 7925
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-04 11:47

Ik wil liefst niet met andere bitten gaan sukkelen.
Ik heb 1 bit voor dresuur, springen en wandelen en dat wil ik liefst zo houden. Daarom als ik met slof zou rijden, kan ik hem gewoon laten hangen als ik hem niet nodig heb.

Heb nog een tip gekregen (op msn) en dat meisje zei, dat mijn vader ze maar aan de longe moet nemen. Dit lijkt me nog gevaarlijker Verward

Farjen

Berichten: 7925
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-04 11:53

Idd Miss_Petit, als Camble echt weg wil, denk ik niet dat het uitmaakt of er een longe aanzit.. En op straat vind ik het maar redelijk gevaarlijk..

Farjen

Berichten: 7925
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-04 11:58

Veel ervaring heb ik niet met een slof nee.
Maar het kan zijn dat ik hem helemaal niet nodig heb..
Maar voor het 'gevoel', mijn lesgeefmens heeft me al gezegd dat het een maand ofzo kan duren, voordat je dat echt hebt.

Farjen

Berichten: 7925
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-04 12:04

En wat moet ik dan in de tussentijd met Camble doen? Verward

Farjen

Berichten: 7925
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-04 12:10

Maya schreef:
Ik vat het probleem niet zo goed, denk ik Verward
Je wilt een buitenrit in stap maken? Maar je bent bang dat je paard er van door gaat, en gaat draven, wat ie niet mag, wegens die peesblessure?

Waarom ga je gewoon niet op het erf rondjes stappen, of in de bak, of iets anders. Als je je paard niet genoeg vertrouwd om er mee naar buiten te gaan, moet je dat ook niet doen...


Ik ben al genoeg met Camble naar buiten geweest, maar nog nooit alleen. Dat is het probleem. Op het erf is geen mogelijkheid, en de bak is nu niet hetzelfde als een straat..

Farjen

Berichten: 7925
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-04 12:10

Saskia008"]
[quote="Maya schreef:
Ik vat het probleem niet zo goed, denk ik Verward
Je wilt een buitenrit in stap maken? Maar je bent bang dat je paard er van door gaat, en gaat draven, wat ie niet mag, wegens die peesblessure?

Waarom ga je gewoon niet op het erf rondjes stappen, of in de bak, of iets anders. Als je je paard niet genoeg vertrouwd om er mee naar buiten te gaan, moet je dat ook niet doen...


in de bak kan niet denk ik, want hij moet op de verharde weg stappen, toch?
[/quote]


Farjen

Berichten: 7925
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-04 12:11

haffies4ever schreef:
Een slof is niet om je paard mee onder controle te houden.


Waarvoor dan wel? Om hem in de krul te trekken? Verward

Farjen

Berichten: 7925
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-04 12:14

Citaat:
grijpt naast de slof


Ik ben niet van plan om hem daar te laten hangen, maar om hem vast te houden zoals bij S&T maar gewoon los, dat ze er niets van merkt.

Farjen

Berichten: 7925
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-04 12:16

Maya"]
[quote="Dookie schreef:
Ik ben al genoeg met Camble naar buiten geweest, maar nog nooit alleen. Dat is het probleem. Op het erf is geen mogelijkheid, en de bak is nu niet hetzelfde als een straat..

Okay, maar waarom gaat hij levensgevaarlijk worden als je er alleen mee rijdt? Hij is ervaren in het buitenrijden, is verkeersmak neem ik aan, aangezien je wel samen met iemand buiten rijdt. Dus pak die knol, en ga gewoon op pad. Niet te bang zijn, en overal beren op de weg zien, als jij erop zit met een houding van "Oei, als ie m maar niet peert" dan neemt hij die angst over. Zit jij erop met een houding "Komt allemaal goed", dan komt het ook allemaal goed.
[/quote]

Ik wil de slof er gewoon bij voor ALS het nodig zou zijn..
Als ik hem niet nodig heb, hangt hij er toch gewoon en heeft ze er geen last van?

Farjen

Berichten: 7925
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-04 12:19

gijsenkim schreef:
bouw die extra zekerheid er maar gewoon in..... is helemaal niks mis mee!


Bedankt
Ik denk dat ik trouwens minder angstig erop zal zitten, als die slof erbij hangt. Is dat niet beter voor Camble en mij?

Farjen

Berichten: 7925
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-04 12:41

Ik heb al gemerkt, dat ze ergens waar ze bang voor is, wel voorbij gaat als ik erop zit, en bijna niet mee te krijgen is als ik ernaast loop.
Dat heb ik ontdekt toen er in de bak kabouters zaten, en als ik longeerde en ernaast liep, ze er niet voorbij wilde. Terwijl ik daarna erop ging, ze er geen probleem van maakte.

Farjen

Berichten: 7925
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-04 12:41

Oja het is niet dat ik het niet vertrouw, ik weet gewoon niet wat ze gaat doen. Ze kan misschien het braafste paard zijn, maar misschien ook de grootste draak..

Farjen

Berichten: 7925
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-04 13:39

Trouwens, als jullie de slof geen goed idee vinden, willen jullie dan een andere mogelijkheid voorstellen? Lachen

Farjen

Berichten: 7925
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-04 18:03

Spetterlover"]
[quote="Waterkippie"][quote="gijsenkim schreef:
Let wel, dat je ernaast er minder over te vertellen heb dan erop he!!!!


als je nog niet zeker genoeg bent om alleen naar buiten te gaan, ga dan eerst kleine stukjes wandelen!
[/quote]

Dan moet je ook niet gaan wandelen, als die pony dan ook maar een stukje rent en je houd hem niet meer heb je een probleem. Er op blijf je waarschijnlijk nog wel zitten en heb je meer controle.
En ik denk dat een slof wel kan, anders misschien een thiedemann.
[/quote]


Pony? >;)

Farjen

Berichten: 7925
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-04 18:07

Ik ben gaan 'wandelen', zonder slof want de staleigenaar was niet thuis en hij is de enige met een slof. Dus had ik maar mn martingaal eraan gehangen, niet dat het veel uitmaakte maar goed.

Ik was juist de oprit af, ze liep te snuiven, start er een debiel zijn auto vlak naast me (geen stille auto Scheve mond ) met als gevolg mevrouw in draf terug het erf op.. Dan heb ik wat achter de piste op het veld gestapt (daar lag het nog redelijk hard omdat het gevroren had) en daar was ze dan weer braaf. Alleen moeten we dan langs een wei met pony's en dan dribbelde ze ff. Daarna nog 10 min in de gang en op stal..
Laatst bijgewerkt door Farjen op 22-02-04 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Farjen

Berichten: 7925
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-04 18:07

Spetterlover schreef:
sorry Schijnheilig


Ik vergeef het je Tong uitsteken


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, Facebook en 41 bezoekers