Inwendige reiniging met groene leem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 01:40

Omdat mijn paard pas een pretnison kuur heeft gehad krijgt hij nu ook een reinigingskuur met leem en een aantal essentiele oliën... Ik heb eigenlijk verder niets aan hem gemerkt... Wat wil je precies weten?

Lovers Estragon & Herlando Lovers


Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 13:58

schaapjuh"]
[quote="Estragon schreef:
Omdat mijn paard pas een pretnison kuur heeft gehad krijgt hij nu ook een reinigingskuur met leem en een aantal essentiele oliën... Ik heb eigenlijk verder niets aan hem gemerkt... Wat wil je precies weten?


Als je een paard een reinigingskuur wilt geven dan drijft dat ook de prednison uit je paard. Weet niet of dat je bedoeling was??
Heb dit nl ook gehad met mijn paard. Mijn paard heeft prednison ingespoten gekregen wegens ernstige kreupelheid en 2 maanden daarna heb ik haar een reiniginskuur gegeven. Natuurlijk nooit aan die prednison gedacht Paard weer stokkreupel!
2 Maanden later is de kreupelheid zonder medicatie genezen Lachen , veearts kan t nog steeds niet geloven.
[/quote]

Ja dat was de bedoeling Lachen Prednison blijft heel lang in een lichaam zitten en aangezien de kuur afgelopen was hebben we besloten hem even grondig te reinigen Lachen

Lovers Estragon & Herlando Lovers

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 13:59

Nimue schreef:
Ha, T@nj@, dat is fijn om te horen!
Ik werd na al die nare verhalen over zwervende chips enzo een beetje huiverig, maar als ik dan jouw verhaaltje lees word ik toch wel weer een beetje enthousiast. Lachen Waar heb jij die emmer gehaald?

Vonnie, bedankt voor de link! Ik had al wel gezocht, maar geen topic met veel info. gevonden, maar ik zal dat eens gaan doorlezen! OK dan!

Estragon, ik vroeg me dus gewoon af wat voor persoonlijke ervaring mensen met groene leem hebben, waar ze het halen, enz. En wat de effecten zijn op paarden. Ik denk niet dat mijn pony het echt nódig heeft (ze is niet echt 'sterk vervuild' volgens de smid), maar het lijkt me toch wel lekker om haar af en toe eens 'schoon' te maken. Lachen


Groene leem kun je gewoon bij de kruiden minerva halen of bestellen via internet.. Net wat je wilt
Iig ik ben nu bijna klaar met de kuur en ik ben ook van mening dat het best goed kan zijn om alle lichaamsvreemde stoffen uit het paard te drijven.

Lovers Estragon & Herlando Lovers


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Birgit01, Delaja, Geertema, Googlebot, Morehorse, Slmt9, Utixo, xSCWx en 111 bezoekers