Graven in de bak?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anita

Berichten: 2155
Geregistreerd: 18-10-01

Graven in de bak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-04 21:32

Ik heb een nieuwe pony erbij die het een beetje deed. Nu doet die van mij het ook. Wat doen jullie ertegen?
Graag tips. Ik heb geen grasland. Geen ze wel soms wilgentakken.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 21:39

de veulens doen dat bij ons ook altijd in de bak (staan ze in de winter in), maar ook zomers altijd in de wi. Dus ben ook erg benieuwd of iemand hier iets tegen weet.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 22:04

Mander doet het ook en meestal uit verveling.

Zorg dat er wat speelgoed (bal, pion) in de wei/bak ligt.

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 22:57

Buitenzorg schreef:
Mander doet het ook en meestal uit verveling.

Zorg dat er wat speelgoed (bal, pion) in de wei/bak ligt.


GEEN PION!!!!!!!
Daar kan je paard zijn voet in vast komen te zitten als die zijn voet er per ongeluk in zet of, zoals bij een westernpaard is gebeurd, neemt hij de tuit in zijn mond, slingert er mee rond, raakt met de voet van de pion zijn oog, en is zijn oog kwijt!!!

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 23:01

PeppySan schreef:
GEEN PION!!!!!!!
Daar kan je paard zijn voet in vast komen te zitten als die zijn voet er per ongeluk in zet of, zoals bij een westernpaard is gebeurd, neemt hij de tuit in zijn mond, slingert er mee rond, raakt met de voet van de pion zijn oog, en is zijn oog kwijt!!!


Dat ze klem komen te zitten in een pion kan ik nog begrijpen, maar die reden die je daarna noemt is mij een beetje vreemd. Als je daarop gaat letten kun je ze beter in een glazen kooi zetten, zoiets kan natuurlijk met zoveel dingen gebeuren.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 23:14

dat het vreemd lijkt kan ik begrijpen maar als je dat paard kent en thuis hebt gezien snap je wat peppy bedoelt.

en het is dus echt gebeurt, dit paard speelt altijd met ballen, boeien (dat is zo'n boei die men gebruikt bij het vastleggen van boten Haha! ) en tot voor kort dus ook met een pion. en hij pakt ze dus vast met zijn mond en slingert die dingen alle kanten uit. ook tegen zijn borst en hoofd. en echt dat is voor de lol ervan Tong uitsteken . ik heb daar al meermaals met verbazing naar staan te kijken. hij slingert ze dus ook door de bak en gaat er dan achteraan, pakt em weer steigert een keer en slingert dat ding of weer weg of tegen zichzelf aan.
op zich natuurlijk schitterend om te zien, maar met een pion is dit dus mis gegaan. hij slingerde die pion tegen zijn lichaam (hoofd dus) en daarbij is de rand van de pion (die er dus aan zitten anders blijft zo'n ding ja niet staan) in zijn oog terecht gekomen. daar is een ontsteking bij ontstaan wat als resultaat had dat de DA het oog moest verwijderen omdat het anders naar binnen kon slaan en het paard er van dood kon gaan.

nu snap je misschien waarom het gebruik van een pion niet echt handig kan zijn als je paard erg speels is.

maar voor het graven heb ik ook niet echt een oplossing, die van mij graven dat het een lieve lust is. heb straks een heleboel werk om al die gaten weer te vullen, dus iemand nog een oplossing?

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 23:26

Ik heb een pensionpaard, misschien mol geweest in zijn vorige leven, die graaft ook. We hebben altijd hooi in de paddocks liggen en als het op is, dan gaat hij graven of zijn maatje, een welsh a van 1.18 laag pesten en treiteren. Het pensionpaard is maar 1.74 hoog.

Zorg dat er altijd wat te knabbelen is. Wilgentakken en skippy ballen zijn ook leuke graaf afleidingen. Het is pure verveling, meer niet.

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 00:14

Mineralengebrek kan een aanleiding zijn om te graven.
Als het echt erg storend is kan je kluisters proberen

Flor

Berichten: 1040
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 00:54

Hmmm.... die van mij graaft ook maar dan vooral als ie los in de bak is en heel erg opgefokt heeft rondgerend... dan draaft ie een paar rondjes en gaat dan keihard met zn voorvoet een gat in de grond graven. Dan sta ik er gewoon bij, en dan is ie misschien net 10 minuutjes los.... Wat moet dat dan voorstellen, weet iemand dat? Ach gut

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 10:30

Flor schreef:
Hmmm.... die van mij graaft ook maar dan vooral als ie los in de bak is en heel erg opgefokt heeft rondgerend... dan draaft ie een paar rondjes en gaat dan keihard met zn voorvoet een gat in de grond graven. Dan sta ik er gewoon bij, en dan is ie misschien net 10 minuutjes los.... Wat moet dat dan voorstellen, weet iemand dat? Ach gut



Je paard wil je imponeren. Hij wil laten zien dat hij heel stoer is.

anita

Berichten: 2155
Geregistreerd: 18-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-04 11:11

Ja,dat klopt. Dat is weer iets anders als dat ze gewoon staan te graven.
Bedankt voor jullie reacties. Ik zal er gewoon maar weer wilgentakken leggen. Hooi voeren op zand vindt ik ook niet handig ivm koliek.