rijvereniging voor gehandicapten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Snoortje
Berichten: 58
Geregistreerd: 08-05-02

rijvereniging voor gehandicapten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-04 18:23

Ik werk als verpleegkundige in de thuiszorg en kom zo bij diverse gezinnen. Zo ben ik enige tijd geleden bij een familie geweest waarbij de dochter verstandelijk gehandicapt is en éénmaal in de twee weken mocht paardrijden bij een speciale vereniging voor gehandicapten. De moeder van het meisje vertelde mij enige tijd later dat de vereniging geen eigen materialen en paarden had i.v.m geldgebrek. Een manege in de buurt stelde paarden, zadels enz. tot hun beschikking.
Nu rijd ik reeds langere tijd western en heb onlangs een nieuw zadel gekocht omdat mijn "oude" zadel (pas 1 jaar oud) niet goed paste op mijn paard. Ik wilde eerst mijn zadel verkopen maar ik heb besloten om mijn westernzadel te schenken aan een gehandicapten rijvereniging. Weet iemand misschien een rijvereniging waar mijn zadel goed gebruikt kan worden? De rijvereniging van dat meisje is inmiddels voorzien van zadels enz. en ze dachten dat het beter besteed was ergens anders. Ik hoop dat er eerlijke reacties komen, en dat van deze oproep geen misbruik wordt gemaakt.

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 18:33

tsja er zijn veel maneges die paardrijles geven aan gehandicapten ... de manege hier doet dat ook alleen die doet dat op gewone zadels met aan beide kanten 1 begeleider voor de zwaardere gevallen ...
als je eens zoekt op google op "paardrijden met gehandicapten" (incl. de aanhalingstekens) dan kom je een boel maneges tegen ...
zo ook de manege zonder drempels ....
http://www.manege-zonder-drempels.nl/

misschien dat hun er belang bij hebben ?!
ik zou gewoon wat verenigingen opbellen ...

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 20:20

bij ons opde manege doen ze aanspeciale lessen maar dei zijn niet erg lichamelijk gehandicapt in veendam zit ene manege en ook in groningen den martini manege die in veendam weet ik neit hoe die heet

WenS

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 20:22

Er stond ook een artikel in 'Paard & Spul' over de NebasNsg ; Nederlandse sportorganisatie voor mensen met een beperking.
http://www.nebasnsg.nl
Succes OK dan! Ik vind het een harstikke goed plan !

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 20:24

ja ik vind het een zeer goede gedachte

mirtje27

Berichten: 791
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 20:28

In leiden zit ook een manege voor verstandelijke gehandicapten. Heet moedig voorwaarts. Ik heb daar in de buurt in een verpleeghuis gewerkt en een bewoner die nog maar 33 was wilde ook graag paardrijden en is toen daar op een wachtlijst gezet.

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 21:24

Ik ben vrijwilliger bij Stichting Gehandicapten Ruitersport Zonnemaire. Dit is een stichting op manege de Lutina Hoeve in Zonnemaire(zeeland) Vind het wel goed van je dat je zo iets doet.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 21:29

op www.paarden.pagina.nl vind je een hele lijst met gehandicapten-maneges, misschien zit daar wat tussen.

Ik vind het een goeie actie van je !

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 21:53

WenS schreef:
Er stond ook een artikel in 'Paard & Spul' over de NebasNsg ; Nederlandse sportorganisatie voor mensen met een beperking.
http://www.nebasnsg.nl
Succes OK dan! Ik vind het een harstikke goed plan !

bij ons op kantoor(zal ik Bloos ) je met dit soort vragen doorverwijzen naar de FPG(federatie paardrijden gehandicapten) in Arnhem, zij hebben een lijst met aangesloten verenigingen, de NebasNsg is een sportoganisatie, wij organiseren bv. opleidingen voor instructeur paardrijden, maar ook zwemleider, sportleider etc. (neem gerust een kijkje op de site!) de paarden sport is maar een hele kleine tak bij ons

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 01:00

ik heb thuis ook een lijst van fpg maneges (ben zelf fpg-instructrice) dus als je een manege in de buurt wilt weten? vraag maar raak

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 01:13

Ik heb de gehele lijst van de FPG adressen hier op de computer staan. Ik weet niet of ik dat hier op bokt mag zetten, maar anders mail ik hem wel.

Het aantal FPG maneges was op dat moment (okt. 2002), 85!! Dus keuze genoeg lijkt me Tong uitsteken