Wat moet ik hiermee?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Wat moet ik hiermee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-04 17:51

Mijn verzorgpaard staat sinds maandag kreupel, we dachten linksvoor omdat dit boven de kogel ook wat dikker was, daarom heb ik hem tot gister iedere dag afgespoten.
Nu kwam ik vandaag op stal en zeggen ze tegen mij van welke kant is hij volgens jou kreupel, ik zo: linksvoor, en hun zo van nee volgens mij zit het rechtachter. Dus ik gaan voelen linksvoor was helemaal niet meer dik Verward was niets meer aan te zien, maar rechtsachter was nu toch wel vrij dik Huilen hij loopt niet overdreven kreupel, alleen een klein tikje erin
Nu staat er bij ons op stal een paard met hoefkatrol en zij die baas ervan pas maar op dat t geen hoefkatrol is Verward
Kan dit? Of wat kan het volgens jullie zijn?
En wat kan ik er het beste mee doen? gewoon rust of afspuiten?

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 17:55

Het beste kun je even de dierenarts laten komen. Kreupelheden kunnen allerlei oorzaken hebben, daar is zo weinig van te zeggen.

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-04 17:56

Yorghos schreef:
Het beste kun je even de dierenarts laten komen. Kreupelheden kunnen allerlei oorzaken hebben, daar is zo weinig van te zeggen.

Zoals ik al zei is het mijn verzorgpaard dus heb ik er weinig over te zeggen..
Bij ons op stal is het zo van, ja een weekje rust en dan zal t wel weer over zijn..
Zelf wil ik ook graag dat de DA komt maar hoe kan ik dat het baasje duidelijk maken Verward

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 18:05

Heel lief aankijken. En vertellen dat je echt bezorgd bent om de gezondheid van zijn/haar pony. En dat als het wat ergs is dat je zo snel mogelijk een dierenarts erbij moet halen om te voorkomen dat het chronisch wordt enz.
En anders misschien je ouders en de eigenaar vragen of je zelf de dierenarts mag halen.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 18:06

Zeg gewoon tegen het baasje, is het niet beter dat we de DA erbij halen.
Gewoon doen, voor hetzelfde haalt ie wel de DA erbij.