shampoo?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
love_nadira

Berichten: 1224
Geregistreerd: 07-12-03
Woonplaats: groesbeek.

shampoo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-04 21:10

k heb een vraagje!

kan je ook met de zelfde shampoo je pony wassen als
wij (mensen) gebruiken?

was er een beetje benieuwt na..
k dacht van niet maar wist niet zeker! Bloos


groetjes linda

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 21:12

ik doe het wel altijd maar dan wel met baby shampoo die is niet zo sterk.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 21:13

Volgens mij is het niet echt goed.
Maar je kunt je pony zoieso beter zonder shampoo wassen, al de shampoo is niet goed voor de huid en vacht. (vetlaag)

MakeMyDay

Berichten: 67
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Harlingen Friesland

schampoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 21:16

Ja, je kunt met 'mensenschampoo' paarden wassen (dit kan geen kwaad)..alleen gaat mijn voorkeur gewoon uit naar het goedkoopste: BIOTEX voor in de wasmachine etc.
Ik gebruik de groene verpakte versie(deze is speciaal voor handwas). Ik heb een schimmel en daat heb ik er nog nooit een vlek mee laten zitten...het maakt ook de staart mooi diep glanzend en je hebt er niet eens crème spoeling voor nodig. Ik spuit er altijd nog wat anti-klit in en ik heb er geen last meer van!!
Wat je ook kunt gebruiken als schampoo is schampoo voor grijs haar..dit werk ook heel goed....
Groetjes mij

love_nadira

Berichten: 1224
Geregistreerd: 07-12-03
Woonplaats: groesbeek.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-04 21:18

xxappiexx schreef:
Volgens mij is het niet echt goed.
Maar je kunt je pony zoieso beter zonder shampoo wassen, al de shampoo is niet goed voor de huid en vacht. (vetlaag)


k bedoel het meest voor de staart!

Jennifer

Berichten: 4738
Geregistreerd: 11-05-03
Woonplaats: Echten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 21:19

Ik heb mijn pony wel eens met andrelon gewassen. Als je het niet te vaak doet maakt het volgens mij niet uit.

SuusJa

Berichten: 3042
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Druten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 21:20

MakeMyDay schreef:
Ja, je kunt met 'mensenschampoo' paarden wassen (dit kan geen kwaad)..alleen gaat mijn voorkeur gewoon uit naar het goedkoopste: BIOTEX voor in de wasmachine etc.
Ik gebruik de groene verpakte versie(deze is speciaal voor handwas). Ik heb een schimmel en daat heb ik er nog nooit een vlek mee laten zitten...het maakt ook de staart mooi diep glanzend en je hebt er niet eens crème spoeling voor nodig. Ik spuit er altijd nog wat anti-klit in en ik heb er geen last meer van!!
Wat je ook kunt gebruiken als schampoo is schampoo voor grijs haar..dit werk ook heel goed....
Groetjes mij


Heej thnx dat wist ik niet OK dan!
En ik heb de laatste tijd nogal vaak wedstrijden..dus ben elke week zowat aan het wassen, probeer zoveel mogelijk zonder shampoo, omdat het slecht is voor de vetlaag. Maarja..soms heb je het toch nodig voor de hardnekkige vlekkiezz Knipoog
Maarre is dat gewoon net zoals shampoo? Vloeibaar ??? geen poedertje??? (dom vraagje misschiend Bloos )

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 21:45

ik was mijn paarden vaak met glansshampoo van trekpleister. Witte benen was ik met betadine shampoo.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 16:48

als ik het gebruik gebruik ik op biotex, mooi handig!

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 16:59

Ik gebruik de zwitsal babyshampoo voor mn pony of idd wat chantal_cs zegt: betadine shampoo

SuusJa

Berichten: 3042
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Druten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 17:04

Ik heb zo'n fles biotex gekocht , zo'n groene fles, is dat de goeiu?? En dan gebruik je het gewoon hetzelfde als shampoo?? heb het nog nooit met biotex gedaan,vandaar!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 17:05

Ja, als je maar heel goed uitspoelt.

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 17:14

Mijn vriendin wast haar (witte) pony altijd met zilvershampoo of met ander spul wat iig niet voor paarden is. En tot nu toe heeft dat geen kwaad gedaan, dus ik denk dat het wel kan. Als je het maar goed uitspoelt ja.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 17:17

Ik gebruik meestal Biotex groen.
Heb ook wel eens gewone shampoo gebruikt, maar liever niet vanwege de huidvetten.

clementia
Berichten: 69
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 17:20

Ik ken schimmels die worden gewassen met speciale zilverglans shampoos voor ouwe mensjes Lachen, dit gaat bij die altijd goed, maar toen het een keer bij een andere schimmel gebeurde werd die er errug ziek van... dus het is per paard ook een beetje afhankelijk of die er allergisch voor is. ps, met die zilvershampoo (paars van kleur) moet je goed uitspoelen en niet laten intrekken, want dan heb je een paars bont paard Knipoog

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 17:29

clementia schreef:
Ik ken schimmels die worden gewassen met speciale zilverglans shampoos voor ouwe mensjes Lachen, dit gaat bij die altijd goed, maar toen het een keer bij een andere schimmel gebeurde werd die er errug ziek van... dus het is per paard ook een beetje afhankelijk of die er allergisch voor is. ps, met die zilvershampoo (paars van kleur) moet je goed uitspoelen en niet laten intrekken, want dan heb je een paars bont paard Knipoog


ik laat die shampoo altijd even intrekken (staat ook op de verpakking) en ik heb nog nooit een paars paard gehad, valt volgens mij dus allemaal wel mee... Ik gebruik altijd de zilvershampoo van het Kruidvat eigen merk. die is wat goedkoper.

verder gebruik ik shampoo van het eigen DA merk of ik moet een kwaaltje bij mijn paard hebben waarvoor iets bijzonders nodig is. Dan wordt het betadine shampoo of tea-tri shampoo of desinfecterende shampoo...

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 19:53

de staart doe ik wel met "mensenshampoo..." de rest doe iik met paardenshampoo of dreft...

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 20:21

tea tree shampoo is ook goed en voor paarden,maar met een gewone shampoo kan het ook....met biotex moet je wel uitkijken dat dood namelijk alle bacterieen,dus ook de goede en ook op jou,zit je er dus lang in met je handen dan adviseer ik wel even om handschoentjes aan te doen.(dit geld ook voor de handwasjes)
dus ik zou liever met gewone shampoo of liever paarden shampoo of alleen water wassen dan met biotex.