Zadel schuift naar voren, staartriem???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Zadel schuift naar voren, staartriem???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-04 00:41

Pjelks nieuwe zadel is helemaal aan hem aangepast en in stilstand ligt het als een huis maar na een galopje schuift het WEER naar voren Frusty .
Ik denk niet dat ik een nog beter passend zadel kan krijgen/me veroorloven dus zit ik nu wat andere dingen te bedenken.
Zo zou ik ook een staartriem kunnen gaan gebruiken zodat Pjelks schouders tenminste vrij blijven liggen. Wat zou storender voor een paard zijn denken jullie: een zadel op je schouders of een staartriem om je staart? Wat zouden jullie doen?



Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-04 11:45

Ik heb het zadel idd gisteren pas opgehaald bij van Triest. Twee week terug is hier iemand van van Triest geweest die Pjelk helemaal opgemeten en goed bekeken. Aan de hand van de gegevens die daar uitkwamen is de vulling en de boombreedte van het zadel aangepast. Vandaar dus dat ik denk dat het moeilijk beter kan. Maar ik zal het van Triest iig vertellen want ook ik vind dat een zadel in een keer goed moet kunnen liggen.

Maar bij Pjelk begin ik daar toch aan te twijfelen. Ik ben nu al twee jaar op zoek naar een zadel voor hem en heb al van alles geprobeerd. Ik ben bij een ruitersportzaak in de buurt geweest, bij Divoza en bij De Stal en overal heb ik de meest geschikte zadels geprobeerd maar niks lag goed genoeg. Vandaar dat ik nu maar eens naar een echte zadelmaker gestapt ben en volgens mij kan het haast niet beter dan dat ik het nu heb.
Ook omdat Pjelk zijn bouw gewoon niet mee heeft. Een lage schoft, een ronde buik en smalle schouders dus niks wat een zadel kan beletten naar voren te glijden .

Maar wel bedankt voor jullie rezcties. ik zal van Triest iig weer bellen. Misschien dat hij nog iets weet.Zucht.
In ieder geval moet ik er over vier week weer heen om de vulling te laten controleren dus dan kunnen we dan bekijken wat er evt nog aan te passen valt.

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-04 18:30

germie schreef:
Waarom ben je niet naar Kootstra gegaan? Die man is duur, je moet er een nieuw zadel kopen van een A-merk (of behoorlijk wat betalen voor het aanpassen van een tweedehands zadel die je zelf moet opscharrelen), maar dan past hij het zadel gratis aan zolang jij de eerste eigenaar van het zadel bent, ongeacht of je volgend jaar een andere pony hebt dan Pjelk.
Een goed passend zadel schuift niet.


Je geeft het zelf al aan: een nieuw A merk zadel (van minstens 1200 euro) kan ik me niet veroorloven. Ik ben naar van Triest gegaan omdat hij wel zelf tweedehands zadels verkoopt, hij aan huis komt passen, ik goede verhalen over hem hoorde en het is voor mij nog te bereizen naar hem toe.

Deze eerste keer opvullen en aanpassen van de boom waren gratis maar ik zal hem deze week nog wel even bellen over het schuiven. Want idd die man heeft kennis genoeg en ik wil nu wel eens een echt passend zadel wat vogens mij ook wel moet kunnen voor deze prijs!

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-04 21:28

Vippie schreef:
hou er rekening mee dat je met een staartriem niet mag starten.... dus zou toch maar op zoek gaan naar een ander zadel OF indien van toepassing wat kilootjes van pjelk laten vallen, dit probleem doet zich vaak voor bij rondere fjorden (ik weet niet of hij ook van het bredere type is). Euro riding en Rossner zijn zadels die niet te duur zijn en op vele fjorden passen.....
Succes....


Pjelk is idd wel rond maar volgensmij zijn dit toch vooral zijn ribben, gewoon zijn bouw dus. Zijn ribben kan ik niet makkelijk voelen maar voor een Fjord issie ook zeker niet dik.

pony25
Nee over een Barefoot heb ik nooit gedacht maar eigenlijk wil ik wel gewoon bij het traditionele Engelse type zadel dus met boom blijven. Dat vind ik gewoon prettig rijden en je mag er mee starten (ik weet niet hoe dat met Barefoot zadels zit)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991, Glossy2009, Sintara, StonedRomy en 72 bezoekers

cron