Leuk bos?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-01 20:58

Waar in Nederland is er nou een super leuk bos waar je erg leuk kan rijden? Mooie natuur, enzo moet er zijn. Wie weet dat, voor een meeting namelijk....

Groetjuss Amy Lachen

_________________
Ik wil mijn pony's voor geen goud kwijt!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: New-Forest op 2001-11-27 19:58 ]</font>

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 21:15

De Drentse bossen, of de Veluwe. Dat zijn pas échte bossen! Haha!
Ik hou me aanbevolen! Knipoog

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 22:10

Veluwe of langs het strand!

maar wat kleinere gebieden: bedafse bergen of drunnense duinen!
Haha!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 22:32

Spanderswoud in Hilversum, vlak bij het Mediapark en je komt geen kip tegen!
Of de Lage Vuursche.

ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 23:31

Gewoon hier tussen Geldrop en Heeze. Hoeveel dagen wil je wegblijven? Je zegt het maar, ik regel het wel.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 23:36

Holterberg en omstreken, in Overijssel. Op de Holterberg zelf heb je veel bos en uitgestrekte zandpaden. Aan de overkant van de A1 (10 km verderop) heet het het Elsenerveld, daar heb je ook uitgestrekte zandpaden, maar ook een heel netwerk van prima ruiterpaden èn fantastisch mooi uitzicht over heidevelden. Prachtig aan het eind van het voorjaar! Lachen

A&N
Berichten: 165
Geregistreerd: 21-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 23:38

Citaat:
Op 2001-11-27 20:15, schreef Anneke:
De Drentse bossen, of de Veluwe. Dat zijn pas échte bossen! Haha!



Daar ben ik het helemaal mee eens maar in groningen is ook een bos (ten boerse bos) en dat is heel mooi Party!! !!

En daar is nu ook een net aangelegd bos maar daar kan je NIET tussen de bomen door en er zijn allemaal schelpenpaadjes waar je over moet Verdrietig Lips are sealed het is ook vooral voor wandelen maar af en toe is het er wel leuk!

Groetjes! Party!!

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 09:52

Ik ging vroeger met de paarden op vakantie in Kootwijk, bij Gert v/d Hoorn.
Heel mooi om te rijden daar, en leuk te combineren met dressuurlessen Haha!

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 10:16

Bergerbos in de Achterhoek is ook supermooi.

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 10:22

Buursezand in Haaksbergen, Overijssel!!!
Daar kan je echt mooi paardrijden, incl. springpaadje, water en bizons!!!

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 11:42

Bergher bos (monferland) Super mooi Je kunt er uren rijden, alle landschappen aanwezig. Mooie heuvels afgewisseld met stukken akker, goede ruiterroutes tot in Duitsland toe. Ook leuke pleisterplaatsen langs de route.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 12:23

Jammer dat het voor jullie zo ver weg is Knipoog *LOL* : Ik zit in een gebied met alleen maar bos om ons heen !!!! Daarvoor mis ik weer het strand Verdrietig . Wie zin heeft om hier heen te komen met z´n paardje: we hebben nog wel een plekje vrij in de stal hoor Knipoog !

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 12:27

de veluwe, maarja, das nie naast de deur *LOL*

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-01 15:37

Ahaa, ja, ik wil graag een keer met een vriendin van me, ergens naar een super mooi bos gaan waar je ook goed kan crossen en mooie natuur is, en dan een hele lange bosrit maken. Lijk me zo gaaaf! Strand lijkt me ook coool. Maar wil graag ook een keer meeten en dan een hele mooie bosrit maken op de Veluwe.

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 16:53

Tja, de veluwe natuurlijk. Dat is het grootste, en het afwisselendste.
Als je het echt super wilt maken, ga dan naar Park De Hoge Veluwe. Je moet wel entree betalen, maar het is super! Er zijn drie ingangen: Hoenderloo, Otterloo en Arnhem.

Dat is zo ongelovelijk mooi... met geen woord te beschrijven.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 16:57

Ja de Hoge Veluwe dat lijkt me ook helemaal te gek......en daar wil ik ook ooit nog wel eens heen gaan.......ik heb de route kaart met Ruiterpaden al thuis liggen Knipoog

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 16:59

Waar ik regelmatig heb gereden is het militair oefenterrein in Havelte. Ook veel uitgestrekte zandpaden, heel erg gaaf. Helaas is het al een tijd geleden dat ik er voor hetl aatst ben geweest, wordt weer eens tijd voor een mooi ritje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 18:58

Ik ben toevallig vorige week met de paarden in Hoenderloo geweest en dat viel me vet tegen. Vond het bos niet spectaculair en er lopen veel te veel wegen doorheen. Het Nationaal Park de Hoge Veluwe was wel echt super, maar dan betaal je wel een tientje entree per paard per dag.

Ik ben helemaal verslingerd aan de Loonse en Drunense Duinen in Brabant, of eventueel de Regte Hei, onderin Brabant, onder Goirle.

Holterberg is trouwens ook erg mooi.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 19:02

Citaat:
Op 2001-11-27 22:36, schreef Karin:
Holterberg en omstreken, in Overijssel.



jaah mee eens!!Wij hebben een zomerhuisje in holten en Eviet gaat in de lente een keertje lekker mee!! Heel misschien gaat mijn vriendin met Elvira (haar new forest van 19) maar die is niet zo heel veel gewend van rijden.

Kootwijk is ook gaaf! kootwijkerzand Haha! }>

of naar het strand + bos in Mijendal (sorry ik weet niet hoe je dat schrijft)

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-01 19:48

Park de Hoge veluwe lijkt me wel wat. Heeft voor mij iemand meer info er over, waar het precies is enzo...?

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 19:58

Park de Hoge Veluwe is het grootste beschermde natuurresevaat van Nederland, op de wadden na. Je kan er alleen met kaartje in komen, op 3 plekken: Otterlo, Hoenderloo en bij Arnhem. Er lopen vrijwel geen wegen door heen, en alle route's staan goed op kaart aangegeven, zodat de kans op verdwalen kleiner is.
Er zijn veel wandelroute's, fietsroutes en ook ruiterpaden. In het midden is een museum en een restaurant. In totaal is er (gokje) zo'n 110 km ruiterpad in het hele park.

Er loopt veel vee vrij rond, en de kans dat je die te zien krijgt is relatief groot. Het heide gebied ten opzichte van het bosgebied in het park is ook vrij veel.

Het is er gewoon super.... Tong uitsteken Lovers Haha!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 20:46

Kootwijk (wat Irene zegt) is inderdaad ook super! Party!!

Voor degenen die wel eens over de A1 of met de trein van Amersfoort naar Apeldoorn reizen: dat is dat stuk bos & hei waar je dan dwars doorheen rijdt, in de buurt van het Federatiecentrum. Het is een stuk van de Veluwe met mooie heidegebieden en zandverstuivingen.

Oh ja, en waar we laatst gereden hebben, in de buurt van Lunteren/Ede (o.a. de Tankbaan) is het ook erg mooi!

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-01 17:04

Ja. Lunteren, zag er oook super uit, op de foto's!! Maar waar ligt Lunteren eigenlijk, ben blonT hé *LOL*

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 18:23

wij gingen vroeger altijd in de Leenderbossen rijden. bij Valkenswaard (N-B) daar kun je heerlijk rijden.
helemaal tot aan de Achelse Kluis (B). met hele mooie stukken ertussen.... en lekkere lange, gelijke paden.