Met de trailer..?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Met de trailer..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 22:32

Luck en ik moeten er ook aan geloven als hij ingereden moet worden dan moet hij weggebracht worden met de trailer..
Maar hoe moet dat dan, moet hij nog bepaalde beschermers om? (weet ik veel?) Of een deken ofzo? hoe gaat dat allemaal te werk?

Valt het erg op dat ik nog nooit een paard met trailer vervoerd heb Tong uitsteken

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 22:37

Niets doen wat hij niet gewend is.
Heeft hij nu geen deken op? Dan in de trailer ook niet doen. Als het goed is, is een trailer tochtvrij en het is daar warmer dan buiten.
Is hij niet gewend aan beenbeschermers? Dan ook niets om doen of vroeg genoeg aan laten wennen en mee laten lopen.

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 22:44

ik zou toch wel transportbeschermers omdoen als je die heb, je weet maar nooit wat er gebeurd. idd wel eerst even aan laten wennen omdat de meeste paarden het nogal raar vinden. mijn paard vind de eerste paar stappen met transportbeschermers om nog steeds raar ookal heeft hij ze best vaak om gehad. deken ligt eraan welk weer het is... je zou een zweetdekentje op kunnen doen maar het kan ook wel zonder. je moet nu trouwens wel het paspoort meenemen als je een paard vervoert! als je gecontroleerd wordt kan je een hele hoge boete krijgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 22:57

ja dat weet ik! ik heb hem ook speciaal laten chippen..

Kato
Berichten: 39
Geregistreerd: 15-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 00:45

ik ga met de eerste zin van marijeR mee

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 04:03

Evt. transportbeschermers, maar dan zou ik van tevoren wel even oefenen met omdoen. Een deken is niet echt nodig.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 12:51

Deken, is zoals de meeste hierboven al aangeven alleen verstandig als hij normaal ook een dek opheeft.
Verder, transportbeschermers zou ik zeker wel omdoen
Dat voorkomt een hoop ellende als er iets gebeurd! Eraan wennen vooraf kan.... zeker als je paard normaal nooit iets om zijn benen heeft, maar hou er wel rekening mee dat geen enkel paard normaal loopt met die dingen Haha!
Zeker de eerste passen (ook als ze eraan gewend zijn) lopen ze mega raar en na een paar passen gaat het iets beter, maar ze blijven rare bewgingen maken met de voeten optillen Tong uitsteken

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 13:10

Wij doen eigenlijk bijna nooit transportbeschermers aan. Dat is ook vrij onhandig omdat de paarden bij ons altijd buiten staan en dus met modderpootjes de trailer op gaan.

Als je weet dat je paard rustig staat in de trailer (of van zijn eigen al erg rustig is), dan kan je het, wat mij betreft, gerust "risceren". Heeft je paard 'in een vorig leven' veel op de trailer gestaan?

Moest je kiezen voor transportbeschermers, dan zou ik ze, zoals de anderen zeggen, eerst een paar keer aandoen zonder dat hij op de trailer moet.

Verder zou ik erop letten dat je paard op een veilige manier vast staat. Wij hebben een eenvouwig strotouwtje tussen ons rubberen trailer-bind-ding (ahum... ofzo) en de haak in de trailer gebonden. Dat kunnen we gemakkelijk doorsnijden in geval van nood.