Deurwaarder beslag laten leggen op paard???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Deurwaarder beslag laten leggen op paard???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-04 20:37

Als je nou een schuld open hebt staan bij iemand. Dit staat niet zwart op wit. En diegene dreigt een deurwaarder op je paarden af te sturen en wil daar beslag op laten leggen..... Kan dit Verward
Volgens mij moet je dit meerdere malen schriftelijk vorderen en kan je vervolgens pas beslag leggen ....

Het zit dus zo.... Ik heb 4 jaar terug een paard gekocht en daarbij een zadel geleent. Paard is ondertussen verkocht zadel had ik toen nog. Ik heb toen de eigenaar van dat zadel gebeld om te melden dat ik ging verhuizen, vervolgens heb ik afgesproken dat geleende zadel op die stal te laten liggen. Die mensen hebben dat zadel dus nooit aan de rechtmatige eigenaar meegegeven.
Nu 2 jaar later word ik dus gebeld voor dat zadel Verward Die man gaf mij 2 weken de tijd om het zadel terug te halen anders liet hij beslag leggen op mijn 2 paardjes. Ik heb hem verteld dat te doen Boos! Doe maar er staat nergens iets schritelijk vast dus Haha!

Ben ik het er volkomen mee eens dat hij recht heeft op zijn zadel. Uiteraard ben ik daar ook verantwoordelijk voor Dus draai ik er ook voor op Scheve mond
Maar ben nou toch wel benieuwd of hij dit voorelkaar had gekregen... beslag laten leggen mn paardjes.....

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 20:39

als er niets op papier staat kan hij beslag leggen wat hij wil maar staat hij niet in zijn recht.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-04 20:40

Fasel schreef:
als er niets op papier staat kan hij beslag leggen wat hij wil maar staat hij niet in zijn recht.



Nee dat zei ik ook al.

Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 20:41

Hij kan geen beslag laten leggen op je paarden. Als er hij wel beslag had kunnen leggen was dat ook niet voor je paarden, die zijn namelijk veel meer waard dan een zadel.

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 20:42

er staat inderdaad niks op papier, maar ik vind het wel zo netjes wanneer iemand iets van mij leent dat die het ook zelf aan mij teruggeeft. Of snap ik het verkeerd?

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 20:45

Beste deurwaarder die dit aanneemt?. Hij kan je bellen wat hij wil hij zal het topch schriftelijk moeten doen.

Misschien handig de volgende keer om het zal persoonlijk af te geven dan het via iemand te doen. Helaas gaat dit vaker mis op deze manier.

Als je verstandig bent bel je de gerechtwinkel eens. Ene hij komt pas na vier jaar achter dat het zadel er nog is??.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-04 20:46

Cheveyo schreef:
er staat inderdaad niks op papier, maar ik vind het wel zo netjes wanneer iemand iets van mij leent dat die het ook zelf aan mij teruggeeft. Of snap ik het verkeerd?


Ja hij heeft volkomen gelijk En uiteindelijk zal ik dat zadel moeten vinden en teruggeven of betalen Eerlijk = eerlijk Knipoog

Maar ik schoot eigenlijk een beetje in de lach toen hij per telefoon wilde vorderen... om vervolgens beslag te leggen op mijn paardjes Haha!

Plus het feit hij nooit kan weten welk paard van mij is... Of wou hij op elke Haflinger beslag leggen Haha!

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 20:48

tja dat vind ik ook een beetje rare manier. Denk je dat het zadel wel terug zal vinden?

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-04 20:51

Cheveyo schreef:
tja dat vind ik ook een beetje rare manier. Denk je dat het zadel wel terug zal vinden?


Eehh nee die mensen hebben al eens eerder spullen verduistert. Ik kan ze bellen maar dat zadel krijg ik niet Of ik moet dat zadel gaan vorderen schriftelijk enz. Maar daar zie ik eigenlijk weinig in
Dus ben een beetje aan het denken hoe ik dit het beste kan oplossen Scheve mond
Ik zit te denken om een ander zadel te geven van dezelfde waarde. Toevallig verkoop ik vorige week mn VHZ zadeltje Knipoog

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 20:52

ik denk dat je die meneer gewoon netjes wat centjes moet geven

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 20:53

zal je net zien, nou veel geluk. Enne nooit meer doen he Knipoog

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-04 20:54

gijsenkim schreef:
ik denk dat je die meneer gewoon netjes wat centjes moet geven



Ja vrees het ook Ga ik ook doen hoor

Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 20:57

Beslag leggen op paarden kan wel (wordt met een veiling verkocht), maar niet zoals in dit geval omdat het niet vast staat. Maaruh.. netjes een zadel teruggeven van dezelfde waarde of betalen. ennuh 2 jaar een zadel lenen, vind ik ook niet zo netjes.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 21:52

ook wel een beetje raar van die man dat hij daar pas na 2 jaar mee komt, en hem dan ook binnen twee weken wil hebben.
Hier op stal ligt ook nog een zadel van een oud verzorgster, die ligt er dus ook al langer dan 5 jaar. Wordt sinds kort dan ook maar een keer per maand gebruikt. Er is haar ook heel vaak gevraagd om het op te komen halen.

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 21:56

Ik ben het met carolien eens, beetje raar dat hij er pas na 2 jaar mee komt.. maar hoe dan ook.. volgens mij kan hij er niets mee, het staat tenslotte niet zwart op wit ! *LOL*

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 22:20

Hij kan hier niets mee. Er staat niets op papier, hij heeft geen aanmaningen gestuurd en hij heeft het heel lang gewoon laten liggen. Geen enkele deurwaarder zal dit aannemen als zaak.

Veel succes met het vinden van een oplossing Lachen.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 22:39

Ik denk dat je moet doen dat waar jij mee kan leven. Hij heeft idd geen poot om op te staan, maar jij bent degene die elke ochtend in de spiegel zichzelf aan moet kijken en vinden dat je een fijn mens bent.......

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 22:40

als ik het goed begrijp heb jij met de eigenaar afgesproken dat je het zadel bij de verhuising op je oude stal zou laten liggen, toch?
zou de eigenaar van het zadel het daar gaan halen??

zo ja is het dus zijn eigen probleem als hij dat toendertijd niet gedaan heeft

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-04 22:48

Barvrouwke schreef:
Beslag leggen op paarden kan wel (wordt met een veiling verkocht), maar niet zoals in dit geval omdat het niet vast staat. Maaruh.. netjes een zadel teruggeven van dezelfde waarde of betalen. ennuh 2 jaar een zadel lenen, vind ik ook niet zo netjes.


Als je even goed leest... Staat er duidelijk iets anders vermeld Lachen
Ja ik heb afgesproken met hem dat het zadel daar zou liggen... hij heeft ook goed contact met die vorige stal eigenaar.
Hij zegt dat hij contact heeft gehad met die eigenaar maar dat het zadel daar nooit is gevonden Scheve mond
Hij heeft 2 jaar naar mij gezocht zegt hij..... Ik denk dat het echt niet zo moeilijk is om mij te vinden aangezien de paarden wereld erg klein is.
Ik denk dat ik hem mijn westernzadel geef en dus schriftelijk naar die vorige staleigenaar dat zadel ga vorderen. Maar dat is een ongewonnen zaak Scheve mond

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 23:02

Cheveyo schreef:
er staat inderdaad niks op papier, maar ik vind het wel zo netjes wanneer iemand iets van mij leent dat die het ook zelf aan mij teruggeeft. Of snap ik het verkeerd?

Dat was ook mijn reactie als je iets leent, is het wel zo netjes als je het terug brengt.
Helaas ben ik op die manier ook een zadel kwijt geraakt.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 04:15

Ik ben het er wel mee eens dat je het niet erg handig hebt aangepakt. Je had dat zadel beter zelf aan de eigenaar kunnen terugbezorgen. Ben je nooit nagegaan of het zadel ook daadwerkelijk bij hem is teruggekomen? Maar ja, dat is gepraat achteraf.
Ik denk dat je het beste een vergoeding kunt geven voor het zadel. Een vervangend zadel moet natuurlijk maar net bevallen.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 08:04

Hij kan je wel aangeven voor diefstal. Waarom heb je eigenlijk destijds dat zadel niet gewoon teruggegeven, kleine moeite lijkt me verhuizen of niet..

SuusJa

Berichten: 3042
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Druten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 09:50

Incassobureau of deurwaarder?
De verwarring begint al met deze onduidelijkheid. Want er zijn grote praktische en wettelijke verschillen. Een incassobureau heeft geen wettelijke status. Iedereen kan een incassobureau beginnen. Een beperkt aantal is lid van de NVIO, de Nederlandse Vereniging voor Incasso-Ondernemingen.
Omdat een incassobureau geen wettelijke status heeft, mogen zij ook geen dwangmiddelen gebruiken. Zo kunnen zij geen beslag leggen op uw loon, uitkering, inboedel of huis. Zij mogen alleen met brieven u steeds indringender vragen te betalen. Helpt dat niet dan moeten zij een echte deurwaarder inschakelen.

Een deurwaarder heeft wel een wettelijke status. Hij is dan ook aan vele wettelijke regels gebonden. Deurwaarders zijn lid van de Koninklijke beroepsorganisatie van gerechtsdeur-waarders. Een deurwaarder kan wel beslag leggen. Maar vrijwel altijd is daar een vonnis van de rechter of kantonrechter voor nodig. Om de verwarring compleet te maken, blijken de meeste deurwaarder er ook een incasso-afdeling op na te houden. Het komt regelmatig voor dat een deurwaarder niet erg duidelijk is of hij nu als deurwaarder of als incassobureau optreedt. Wij vinden dit kwalijk. Daarnaast treden zij bij de kantonrechter soms op als rechtskundig adviseur, een soort advocaat.

Gang van zaken bij een deurwaarder
Een deurwaarder komt pas in aktie als er een heus juridisch conflict is ontstaan. Zij hebben de wettelijke taak om vonnissen uit te voeren. Zij kunnen een zaak in opdracht van hun opdrachtgever ook aankaarten bij de rechter. Na het vonnis mogen zij beslag leggen en andere maatregelen nemen om u te dwingen te betalen. De kosten die zij in rekening brengen zijn wettelijk vastgelegd.

Nou maak je dus maar geen zorgen!

SuusJa

Berichten: 3042
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Druten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 09:51


_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 12:58

even ter info, ik heb de overige reaties niet gelezen dus misschien schrijf ik dubbele dingen, bij deze dan sorry Lachen

Die man heeft geen poot om op te staan.
Je zou voor hem al die moeite kunnen doen om het zadel terug te halen, je zou hem ook geld kunnen bieden, een soort van afkoop, echter is dat geheel aan jou....
Eerlijk gezegd zou ik die vent geen cent aanbieden, aangezien hij het ook niet echt vriendelijk oplost door met een deurwaarder te dreigen.
Er is totaal geen bewijs dat jij dat zadel ooit hebt gebruikt, dus jij bent nergens toe verplicht.

Succes met het maken van deze keuze, maar je paardjes zijn veilig Haha!