Ik rijd me door op mijn KN....heb ik weer...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
clau

Berichten: 864
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Aan de belse grens

Ik rijd me door op mijn KN....heb ik weer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-04 19:55

Heel raar, ik heb dat KN al een tijdje, heb het toen even niet gebruikt omdat ik een Daaleman voor mijn Nirrie heb laten maken, nu ik dus een nieuw paard heb rijd ik op hem met die KN, en ik rijd me erop door...

Nou kan ik Passier GG kopen, en die mag ik tijdelijk eerst proberen...

Iemand ook last van doorrijden op een KN???

Gr. Claudia

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 20:08

Ik heb ook een KN. een superzacht zadel, als ik mij daar ooit op doorrijd. Misschien een idee om de zoekfunctie eens te gebruiken over doorrijden, staan verscheidene tips om het te voorkomen.

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 20:20

Wij hebben ook een KN op stal, en ik kan er ook echt niet op rijden.
Rij me niet door, maar heb wel een beurse kont de dag naderhand.
Ik persoonlijk vind de Passier GG ook helemaal niet fijn, maar daar ben ik 1 van de weinige in geloof ik. Verward
Maar probeer gewoon uit, niet geschoten is altijd mis, en hij zit iniedergeval 10x beter dan de KN! Dat zeker (vind ik )

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 20:28

Ik heb zelf nu ook een KN, daar heb ik nog heel weinig op gezeten. Maar toen ik nog op een handelsstal reed zat ik ook altijd op een KN en mijn huidige bijrijdpaardje heeft ook een KN. Ik heb nooit last gehad van doorrijden.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 20:31

Ik vind de nieuwere KN's ook niet prettig, de zit is op één of andere manier heel smal.
Ik heb me er nooit op doorgereden maar kan me voorstellen dat als je een Daaleman fijn vind zitten dat de KN jouw dan niet lekker 'past'.
Bij Passier heb ik ook geen enkel probleem, afgelopen zaterdag heb ik er een buitenrit van 2 uur meegemaakt en als een zonnetje hoor!

clau

Berichten: 864
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Aan de belse grens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-04 20:40

Het is inderdaad zo een nieuwe KN, en ik heb mezelf natuurlijk erg verwend met die Daaleman met gelzit..

Ik ga de passier gewoon proberen, en als die bevalt verkopen we de KN gewoon..

Zit de passier ook niet dan word het toch weer een daaleman..

Gr. Claudia

Coolio

Berichten: 353
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: In het mooiste (en waarschijnlijk kleinste) dorp van Nederland :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 21:09

Ik vind KN dressuurzadels persoonlijk ook niet echt fijn, wel heb ik een springzadel van KN en dat is echt super!!!!!! *LOL* Ik rijd me daar echt niet op door, wle is het vrij hard maar das juist fijn bij een springzadel!

Als ik jou was zou ik gewoon die passier proberen want het is toch heel persoonlijk of je een zadel fijn vind of juist helemaal niet...

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 21:16

Sjuimpje schreef:
Ik vind de nieuwere KN's ook niet prettig, de zit is op één of andere manier heel smal.


Dat vond ik ook al, ik kan er gewoon niet op zitten. Ook had ik het idee dat ik zo'n eind van het paard af zat.

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 22:12

Ik vind ze niet heel erg lekker zitten, maar kan er wel gewoon op rijden

Had een beetje hetzelfde idee als supertje, zover van het paard af..

*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 00:16

Hey,
Watvoor rijbroek heb je eigenlijk??
Ik heb met mijn KN eigenlijk bijna nooit problemen maar zodra ik zo'n eurostar rijbroek met kunstleren zitvlak aandoe is het fout!!
M'n moeder heeft een passier gg en daar moet ik echt niet te veel op rijden want dan is het helemaal fout!

Groetjes

clau

Berichten: 864
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Aan de belse grens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-04 09:19

Ik heb of Anky broeken of kentucky's, allemaal zonder leren zit..

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 09:38

Twee vriendinnen van mij reden zich ook door op hun K.N. ik sprak later iemand van een ruitershop en die zei dat het een klacht was die wel vaker voorkomt.

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 10:10

Ik heb een oude KN (14 jr) en een heerlijk zadel maar ik ben aardig wat gewicht kwijt en nu doet het zadel zeer maar ook het springzadel (Ainsley)doet zeer. Ik heb nooit problemen gehad met mijn KN maar nu sinds een maand of 2 wel. Ik ga waarschijnlijk als het zadel op mijn paard ligt en als het zit voor de nieuwe dressuur van Prestige de Leonardo D... Maar moet nog ff wachten op de vakantie centjes.

Maar ik vind de Passier zelf opzich wel hard en Daalemaan ook (de normale zitting dan). Misschien is een zadel laten maken door Hulsebosch een idee die zijn echt heel erg zacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 10:20

Misschien een gekke vraag hoor, maar heb je al eens ander ondergoed geprobeerd? Op mijn westernzadel kan ik met alle ondergoed aan rijden zonder ergens last van te krijgen, maar op m'n Kieffer hoef ik echt niet iets met kantjes oid aan te houden, want ik lig gegarandeerd open. Dan moet je echt zo'n asexueel Sloggi-rekgeval aan om lekker te kunnen rijden.

clau

Berichten: 864
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Aan de belse grens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-04 12:10

Ik draag met rijden altijd zo een asexueel ondergoed, en op mijn daaleman wat ik nu een jaar heb, nooit geen last gehad, sinds kort rijd ik weer op mijn KN, en nu rijd ik me door..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 12:31

Waarschijnlijk een verwende kont Haha! gekregen door je Daaleman.... *LOL*

Eusebio
Berichten: 848
Geregistreerd: 28-07-03
Woonplaats: Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 12:36

Sonja, ben het met je eens. Ik heb een KN (nu 4 jaar) en wil nooit meer iets anders. Wereldzadel! OK dan!